پیام مازند

آخرين مطالب

کرونا نوازی در ستاد انتخاباتی برخی نامزدهای شورا در قائمشهر اجتماعي

کرونا نوازی در ستاد انتخاباتی برخی نامزدهای شورا در قائمشهر
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند


به گزارش ایرنا، برخی از نامزدها هم بدون توجه به محدودیت های انتخاباتی وضع شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا شب هنگام به راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی اقدام و شهروندان را به حضور در اجتماعشان تحریک می کنند ، اقدامی که به اعتقاد کارشناسان بهداشت و درمان سبب می شود تا امکان رعایت فاصله فیزیکی غیرممکن شده ضریب شیوع کرونا افزایش یابد.
قائمشهر یکی از پنج شهرستان مازندران است که طبق ارزیابی سامانه ماسک همچنان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد. چسبندگی زیاد کرونا در این شهرستان بزرگ مازندران همواره یکی از دغدغه های مسئولان بهداشت و درمان مازندران و این شهرستان بوده است.
قائمشهر همچنین نقطه ورودی کرونای انگلیسی به مازندران بود ، سویه ای از کرونا که در کمتر از دو هفته در تمامی شهرستان های مازندران چرخید و این استان را در اواسط فروردین وارد وضعیت قرمز کرد. تبعات ورود کرونای انگلیسی در قائمشهر همچنان وجود دارد و عدم خروج آن از وضعیت نارنجی یکی از آنها است.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور رعایت دستورالعمل های بهداشتی انتخابات 28 خرداد ماه امسال با در نظر گرفتن رعایت فاصله مناسب بر اساس هشت متر مربع فضای باز برای یک نفر، رعایت سقف شرکت کنندگان به میزان حداکثر 30 درصد ظرفیت سالن ها و فضاهای سربسته دیگر ، استفاده از ماسک برای کلیه شرکت کنندگان، برگزار کنندگان و همچنین رعایت سقف حداکثر 2 ساعت برای برگزاری مراسم الزامی است.
مشاهدات خبرنگار ایرنا بویژه در شامگاهان نشان می دهد که ستاد انتخاباتی برخی از نامزدهای شورای شهر قائمشهر توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی ندارند و این وضعیت سبب تقویت این نگرانی شده است که رنگ کرونایی قائمشهر طی روزهای آینده بویژه پس از انتخابات تبدیل به قرمز شود.
یکی دیگر از مواردی که در این اوضاع کرونایی در برخی از ستادهای قائمشهر به چشم می خورد ، چینش صندلی ها نزدیک به هم است ، گویا که این شهرستان از وضعیت نارنجی خارج و به شهری بدون کرونا تبدیل شده است. 
البته تخلفات دیگری مانند نصب پوستر و بنرهای تبلیغاتی در اندازه ها و ابعاد بزرگتر از استاندارد تعریف شده و نصب پوسترها در جاهای ممنوعه مانند تیرهای چراغ برق ، پیاده روها، تنه درختان و شاخه های آن ، صندوق صدقات و دیوارها هم مشاهده می شود ولی نگران کننده ترین آنها کم رنگ بودن رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی است.
خطر ورود قائمشهر به وضعیت قرمز
رئیس شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز نگرانی از نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در بعضی ستادهای تبلیغاتی نامزدهای شوراهای شهر ، گفت : با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان قائمشهر ستادهای انتخاباتی باید توجه بسیار ویژه ای به رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند.
دکتر محمد گران با تاکید بر ضرورت افزایش مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، افزود : کرونا همچنان در کمین است و باید از هرگونه سهل انگاری پرهیز کنیم.
وی بیان کرد: تنها راه چاره برای برون رفت از این مشکل رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی است.

پیام مازند

رئیس شبکه بهداشت قائمشهر با بیان اینکه تجمعات عمومی در فضای دربسته با حجم و مساحت ستاد باید در نظر گرفته شود، گفت : عدم توجه به پروتکل های بهداشتی می تواند وضعیت خطرناکی را در آینده به دنبال داشته باشد.
دکتر گران با اعلام اینکه هم اکنون 30 بیمار کرونایی در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند، افزود : همه باید تلاش کنیم تاعادی انگاری و بیخیالی بر رفتار اجتماعی ما حاکم نشود.
وی در پایان با اشاره به اینکه روزانه چهار تیم از ماموران شبکه بهداشت در سطح شهر در حال بازرسی هستند، گفت : گزارشات و تخلفات بعد از بررسی به فرمانداری ارسال می شود.
خبرنگار ایرنا چند بار با یوسف یوسف پور فرماندار قائمشهر تماس گرفت تا نظر وی و اقدامات انجام شده از سوی فرمانداری را دریافت کند که موفق نشد.
رئیس هیات نظارت شهرستان قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در جلسات متعدد قوانین انتخاباتی و مقررات کرونایی به نامزدها تشریح و بر رعایت آنها تاکید شد ، گفت : به نظرم کاندیداهایی که می خواهند پا به عرصه رقابت ها بگذارند ابتدا باید خودشان نسبت به رعایت قوانین اقدام کنند، اما متاسفانه در سطح شهر قائمشهر شاهد هستیم که برخی از نامزدها قوانین را زیر پا می گذارند این درحالی است کسی که می خواهد وارد عرصه پارلمان شهری شود، باید قوانین را رعایت و اجرایی کند.
لهراسب رحمتی با ذکر مفاد مختلف قانون انتخابات در باره تبلیغات انتخاباتی ، افزود : در قانون انتخابات آمده است که کاندیدها در ابتدا باید به قوانین احترام بگذارند ، اما متاسفانه در سطح این شهرستان حتی شاهد نصب بنر با ابعادی بزرگتر از سایز تعریف شده و خارج از محوطه اعلام شده هستیم که این موارد تخلف محسوب می شود و ما هم به عنوان ناظر این موارد را به فرمانداری و شهرداری ابلاغ کرده ایم تا نسبت به جمع آوری این بنرها اقدام کنند.
وی گفت : از کاندیدها می خواهیم تا قوانین را زیر پا نگذارند. همه باید برای انتخاباتی سالم و پرشور با حضور حداکثری مردم تلاش کنیم.
رئیس ستاد انتخابات مازندران هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : تمامی مصوبات ستاد ملی کرونا و دستورالعمل وزارت بهداشت به همراه قوانین و مقررات تبلیغات انتخاباتی به فرمانداری ها ابلاغ شده است و روز یکشنبه هفته جاری هم به فرمانداری ها تاکید شده بود تا نسبت به تخلفات انتخاباتی نظارت جدی و بیشتری داشته باشند.
حسین حسن نژاد با تاکید بر اینکه کاندیداهایی که می خواهند در قالب مراسم تجمع یا سخنرانی بپردازند باید با رفتن به فرمانداری ها مسئولیت اجرای پروتکل های بهداشتی را بپذیرند، افزود: مجددا به فرمانداری ها ابلاغ خواهیم کرد تا در بحث ملاحظات کرونایی، مباحث فوق العاده جدی گرفته شود.
انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی در 62 نقطه شهری و بیش از 2 هزار و 400 روستای مازندران برگزار می شود.
شورای شهر قائمشهر دارای 9 کرسی است.
برچسب‌ها انتخابات 1400 ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر پروتکلهای بهداشتی مازندران قائم شهر تبلیغات انتخاباتی پروندهٔ خبری انتخابات 1400

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/213077/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کتائب سید الشهدا عراق: به حمله بابل حتما پاسخ داده می‌شود

شمارش معکوس برای ثبت تالاب بین المللی گندمان در کنوانسیون رامسر

حمله هوایی به یک پایگاه حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

آمریکا حمله به حشد الشعبی را رد کرد

حمله هوایی به یک پایگاه نظامی حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

حمله صهیونیست‌ها به پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

انفجار در پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل

انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟