پیام مازند

آخرين مطالب

رضایی: خانه داری شغلی مقدس است اجتماعي

رضایی: خانه داری شغلی مقدس است
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند


رضایی در دیدار با بانوان ستاد مرکزی انتخاباتی خود گفت: ایران ما بدون مشارکت بانوان، ایران نمی شود و بانوان ما باید به حقوق حَقه خودشان در سرزمین ایران اسلامی برسند.
به گزارش ایسنا محسن رضایی، عصر سه شنبه 25 خرداد 1400 در دیدار با جمعی از زنان و دختران حاضر در ستاد مرکزی بانوان خود، با تقدیر از تلاش های آنان در جهت بالا بردن مشارکت هموطنان و حمایت از برنامه های دولت «اقدام و تحول»، گفت: من، محسن رضایی، سرباز وطن، آمده ام تا به یاری خدا، حقوق همه شهروندان ایرانی، بویژه بانوان عزیز، سربلند و زحمتکش را به آنها برگردانم.
ایران ما بدون مشارکت بانوان، ایران نمی شود و بانوان ما باید به حقوق حَقه خودشان در سرزمین ایران اسلامی برسند. این آرزوی من است و باید عملکرد ایثارگرانه مادران و بانوان ایرانی که خانه داری می کنند را یک شغل مقدس بدانیم و حقوق بدهیم.
وی گفت: اطمینان داشته باشید که من در مسیر احقاق حق شما کوتاه نمی آیم، چرا که بانوان، آینده ایران را می سازند. مساله خانواده و جمعیت و تربیت فرزندان، نیازمند نقش آفرینی آگاهانه و مسئولانه بانوان است. مساله بهداشت و سلامت خانواده ها و ایجاد محیط سالم، وابسته به عملکرد بانوان است. نباید بانوان مورد بی توجهی مدیرانی قرار بگیرد که جز با شعار دادن و حرف زدن و وعده دادن کاری انجام نمی دهند و از حقوق بانوان گرامی غفلت می کنند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مگر ما در کنار پیامبر خدا(ص)، حضرت خدیجه (س) را نمی بینیم؟ مگر در کنار امیرالمومنین(ع)، حضرت فاطمه(س) را نمی بینیم؟ مگر در قیام امام حسین(ع)، حضرت زینب (س) را نمی بینیم؟ در کجای تاریخ و در کدام تحول بشری، بانوان حضور نداشته اند؟ ما باید در جمهوری اسلامی، بیش از سایر نظام های سیاسی به این پنجاه درصد جمعیت کشور توجه کنیم. 
رضایی گفت: وقتی گفتم که می خواهیم خانه داری را شغل حساب کنیم، سروصدای یک عده بلند شده که آقای رضایی چرا می خواهید این کار را انجام دهید و پولش را از کجا می آورید؟ مگر می شود این کار را کرد؟ ما سالانه 137 میلیارد دلار، بیش از ششصد هزار میلیارد تومان پول کشور به دست کسانی می رسد که حقی برای این اموال ندارند. بخشی از آن را صرفه جویی کنیم می شود یارانه 450 هزار تومانی و حقوق خانم های خانه دار که بیش از این مبلغ را به آنها حقوق خواهیم داد.
وی افزود: شما یک خانواده چهار نفره را در نظر بگیرید که چهار تا 450 هزار تومان به عبارتی یک میلیون و هشتصد هزار تومان یارانه خواهند گرفت. با این مبلغ، باری از روی زندگی و دوش این خانواده ها برداشته می شود. اگر به خانم ها حقوق خانه داری بدهیم که برای تربیت بچه ها وقت بگذارند و سلامت و بهداشت را در درون خانواده بهتر از پیش رعایت کنند و وقتی مساله ای مثل کرونا می آید همه دستپاچه نشوند و از درون خانواده ها مساله سلامت را آغاز کنیم، این کار باعث سلامت جمعیت ایران و تربیت بهتر نسل آینده شود و در برابر پولی که می دهیم، نوعی سرمایه گذاری برای آموزش و بهداشت به شمار می رود.
رضایی افزود: مشقتی که مادران می کشند و بی مهری هایی که نسبت به آنها صورت می گیرد و ناراحتی های درون خانه، کم نیست. ای کسانی که از حقوق بانوان ناراحت می شوید، شما اگر دزدی نکرده باشید، نباید از تامین این پول برای خانم های خانه دار بترسید. ما پول مردم را به خودشان برمی گردانیم.
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت همه بانوان در صحنه اداره کشور استفاده کنیم، گفت: اولاً در هیات دولت حداقل دو نفر از بانوان را به عنوان عضو کابینه منصوب می کنم تا منزلت بانوان را رعایت کرده باشیم. بانوان می توانند تاجر باشند، می توانند شرکت و موسسه ایجاد کنند، می توانند اقتصاددان باشند. حضرت خدیجه (س) زن ثروتمند مکه بودند و پول حضرت خدیجه کمک کرد تا پیامبر خدا (ص) دینش را گسترش بدهد. پس بانوان ایرانی می توانند در تولید ثروت نقش داشته باشند.
وی افزود: ساده ترین شیوه مشارکت بانوان در آبادانی ایران، مشارکت و سرمایه گذاری در بانک طلا است. طلایی که بانوان در بانک طلا نگه می دارند، علاوه بر حفظ ارزش، به آن سود بر حسب طلا تعلق می گیرد و این بانک پشتوانه پول ملی و باعث تقویت پول ملی می شود. با بانک طلا، دارایی بانوان ایرانی از حالت غیرمولد بودن خارج می شود، ضمن اینکه هر سال یک سود قابل توجه به طلای شما تعلق می گیرد. این کار، ساده و شدنی است و منفعت خوبی را نصیب بانوان می کند.
رضایی گفت: ما به تمام بانوانی که بخواهند در داخل خانه، کسب و کار خانگی به راه بیندازند، خدمات و تسهیلات می دهیم. این کار در برخی کشورهای آسیایی تجربه شده و به رونق تولید ملی کمک کرده است. کار کردن این بانوان در کنار کودکان خود، در کشورهایی مثل تایوان، باعث تولید ثروت در نسل های جوان آنجا شده است. 
وی افزود: استفاده از ظرفیت پنجاه درصد جامعه که بانوان هستند، می تواند اقتصاد کشور را جهش بدهد. الان حال و وضع مردم ما و حال کشور ما، خوب نیست. اگر ایران زبان می گشود، به ما می گفت که من حال و وضع خوبی ندارم. ببینید که ترکیه از من جلو زده است. ببینید محیط زیست من و آب های زیرزمینی من، خراب و کم شده است. ایران به ما می گفت که آسمان من را به ترکیه داده اند و هواپیماها در آسمان ترکیه و قطر و امارات پرواز می کنند. ایران به ما می گفت که رونق بنادر من را به دوبی و فجیره برده اند.
دکتر رضایی گفت: این جنگ زرگری که در ایران ایجاد شده و یک عده روبروی هم قرار می گیرند، فقط اذهان مردم را منحرف می کند و بعد از چند سال مردم دولت های مختلف را روی کار می آورند و می بینند که پیشرفتی حاصل نمی شود. باید به این وضع پایان بدهیم. 
رضایی افزود: من آمده ام که به عنوان سرباز وطن، با کمک شما به این وضعیت پایان بدهیم و ان شاء الله با کمک شما یک دولت قوی، کارآمد، مسئولیت پذیر و پاسخگو بوجود می آوریم که شما بانوان پرچم داران و پیشگامان این دولت خواهید بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/213231/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

گردهمایی فعالان هنری مساجد مازندران

مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور

فریدونکنار؛ میزبان مرحله استانی جام شهید عجمیان