پیام مازند

آخرين مطالب

ایسنا گزارش می دهد؛

مهم ترین انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده/آقای رئیس جمهور به گوش باشید! اجتماعي

مهم ترین انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده/آقای رئیس جمهور به گوش باشید!
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/مازندران این روزها که حال و هوای کشور کاملا انتخاباتی است، کاندیداهای ریاست جمهوری در برنامه های مختلف صدا وسیما و رسانه های دیگر با ارائه برنامه های خود، سعی در جلب رضایت مردم جهت دادن رای به خود دارند و در این میان قول ها و شعارهای زیادی برای بهبود وضعیت کشور سر داده می شود که امید است به اغلب آنان جامه عمل پوشانده شود تا مردم را امیدوار کند.

به گزارش ایسنا، شهروندان غرب مازندران به خصوص نوشهر و چالوس، انتظارات خود را از رئیس جمهور آینده با خبرنگار ایسنا در میان گذاشتند.
محمدرضا محسن زاده جوان نوشهری با اشاره به مشکلات کشور در حوزه های مختلف گفت: مردم کشور ما در حال حاضر از وضعیت اقتصاد و معیشت به خصوص برای جوانان رنج می برد وکرونا نیز به این موضوع دامن زده است.
*بالا بودن قیمت مسکن موجب ناتوانی قشر ضعیف جامعه شده است
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات فعلی کشور که بسیار مشهود است و طی دو سه سال اخیر نمایان شده است، بالا بودن نرخ اجاره و خرید مسکن است که مردم را ناتوان کرده است و عده ای که ماهانه تنها حقوق کمی دریافت می کنند در پرداخت اجاره بهای سنگینی که صاحب خانه ها تعیین می کنند عاجز هستند.
این شهروند نوشهری با بیان اینکه بیکاری و کم بودن زمینه های اشتغال برای جوانان از دیگر مشکلات است، افزود: این موضوع باعث شده است بسیاری از جوانان امثال من نتوانند ازدواج کنند و همین موضوع موجب شده است سن ازدواج بالا برود.
محسن زاده با اشاره به کوچک شدن سفره های مردم بر اثر وضعیت بد معیشتی گفت: اگر اقشار متوسط و ضعیف جامعه در گذشته می توانستند ماهانه مواد مختلف غذایی اعم از گوشت و ماهی و مرغ را به راحتی بخرند ، اما در حال حاضر با گران شدن این اقلام دیگر نمی توانند و سفره آنان هر روز کوچکتر شده است.
*رئیس جمهورآینده به قول های خود عمل کند
وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور آینده اظهار کرد: انتظار من از کسی که با رای مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود این است حتما به قولها و شعارهای انتخاباتی خود عمل کند و به داد مردمی که به وی اعتماد کردند برسد.
این شهروند نوشهری با تاکید بر ضرورت سروسامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور ابراز کرد: یکی از اولویت های رئیس جمهور و دولت جدید باید این باشد که به این بخش اهمیت زیادی بدهند و با برنامه ریزی دقیق مردم را امیدوار کنند.
محسن زاده خواستار بهبود وضعیت قیمت افسار گسیخته مسکن از سوی رئیس جمهور آینده شد و ادامه داد:رئیس جمهور آینده با کمک متخصصان این حوزه می تواند در ابتدا ریشه یابی کند و سپس نسبت به رفع این مشکل رسیدگی کند.
*گرانی اجناس کمر مردم را شکسته است
بهنام دیوسالار شهروند چالوسی نیز در گفت وگو با ایسنا، گرانی خصوصا اجناس ضروری را یکی از مهم ترین مشکلات عنوان کرد و گفت: اینکه قیمت جنسی در چند روز متغیر باشد و بعد از گذشته مدتی چندبرابر شود بسیار مشکل آفرین است و این موضوع باعث خم شدن کمر مردم در زیر بار مشکلات شده است
وی افزود: گران شدن اجناس برای تولید کنندگان خصوصا در بخش صنعت نیز نگران کننده است و طی چند سال اخیر این موضع باعث شده است بسیاری از کارگاههای صنعتی تعطیل شود و تعطیلی این کارگاهها نیز خود موجب بیکاری می شود.
این شهروند چالوسی از رئیس جمهور آینده خواستار بهبود و سروسامان دادن به وضعیت نابسامان مسکن شد و تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید برنامه های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت به وضعیت افسار گسیخته مسکن رسیدگی کند.
دیوسالار همچنین با تاکید بر تسهیل ازدواج جوانان گفت: بیکاری و وضعیت بد اقتصادی موجب گریز جوانان از ازدواج شده است ، بنابراین از رئیس جمهور آینده می خواهم زمینه ای را فراهم کند که به ازدواج آسان جوانان کمک کند.
وی تعطیلی و ورشکستگی بسیاری از صنوف و حرف را به خاطر شیوع کرونا نگران کننده دانست و عنوان کرد: دولت باید زمینه کمک به واحدهای صنفی را فراهم کند و یکی از اولویت های دولت آینده نیز باید رسیدگی به مشکلات مردمی باشد که در کرونا دچار آسیب شدند .
*رئیس جمهور آینده به معیشت اقشار دهک پایین جامعه توجه کند
صالحی یک شهروند قایمشهری با اشاره به انتظار خود از رییس جمهور اینده گفت: از رییس جمهور آینده‌ام انتظار دارم که در سطح روابط بین‌المللی، چهره‌ای صلح‌طلب از ایران به نمایش بگذارد.
وی یادآورشد:ما می‌خواهیم ایران عزیزمان از طریق فرهنگ و هنر دیرینه‌اش به جهانیان معرفی شود.
این شهروند قایمشهری گفت: از رییس محترم جمهور انتظار می رود اعتماد و امید و ایمان را در جامعه به وجود بیاورد در بین مردم ظرفیت شناسی کند که باعث کم کاری و نهایت بیکاری پتانسیل اجتماع که جوان ایرانی است را به وجود آورده است.
صالحی ادامه داد: با توجه به معیشت مردم وخط فقر وزیر فقر وزندگی اشرافی برخی از اقشار جامعه، رییس جمهور آینده باید به وِزه در حوزه معیشت مردم روزنه امیدی در جامعه بازکند؛حال از طریق یارانه یا توسعه کسب و کار یا به هر صورتی که به نفع مردم شود نه صرفا به نفع دولت، باشد.
وی گفت: ان شاالله هر شخصی که می آید برای مردم با مردم و برای آبادانی ایران باشد که همگام با سیاست ها ی جامعه و پشتیبان مقام بزرگ رهبری باشیم.
*نظام آشفته آموزش و پرورش سامان یابد
سید رضا حسینی 26 ساله از رویان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: رییس جمهور آینده باید در بهبود نظام بهم ریخته و آشفته نظام آموزش و پرورش و بیرون آوردن آن از چارچوب های کهنه و ناکارآمد تدبیری بیندیشد.
این شهروند رویانی خاطر نشان کرد: مسئله شغل و مسکن جوانان باید در اولویت و دغدغه های رییس جمهورباشد و همچنین معیشت مردم که زیر خط فقر قراردارد و زندگی اشرافی در اختیار عده ای قلیلی است را سامان ببخشد.
* رییس جمهور باید مقتدر، توانمند و آگاه به همه زمینه ها باشد
یاسر توکلی شهروند نوری در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: کشور ایران با وجود ظرفیت و پتانسیل های بالا در همه زمینه ها نیازمند رییس جمهور مقتدر و توانمند و آگاه به همه زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.
وی تصریح کرد: رییس جمهور آینده باید با توجه به قابلیت های خود بتواند کشور ایران را به اوج و اعتلایی که مد نظر مقام معظم رهبر و مردم است برساند.
این شهروند نوری خاطرنشان کرد: رسیدن به قله سربلندی ایران نیازمند رییس جمهوری است تا تواند نظم را در همه زمینه ها سامان ببخشد.
*استفاده از نخبگان در بدنه دولت
رضا رودگری شهروند چمستانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد:انتظار من از رییس جمهور آینده این است که بدون نگاه به گذشته با استفاده از نیروهای متخصص، نخبه، کارآمد و جهادی در همه مسائل علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی گام بردارد.
وی تصریح کرد: رییس جمهور آینده باید در زمینه اقتصادی بیشتر تلاش کند تا وضعیت را بهبود ببخشد و همچنین در زمینه سیاسی اقتدار ایران را حفظ و ثابت کنند.
* مسئولان باید شفافیت را در دستور کار خود قرار دهد
علی شجاع یک فروشنده پوشاک در فریدونکنار است، وی به ایسنا می‌گوید: اگر رییس جمهور منتخب مردم خود را به کشور و مردم بدهکار بداند و حرفی را بزند که بتواند آن را عمل کند از وی حمایت می‌کنیم.
وی تصریح کرد: اگر فردی خود را طلبکار نظام و مردم بداند باید به حال مردم پس از روی کار آمدن وی گریست.
شجاع معتقد است مسئولان باید شفافیت را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: ارتقای معیشت خانواده، حمایت از بازنشستگان و بیمه عمومی مردم و توجه به مسکن و ازدواج جوانان باید در دستور کار رئیس جمهور منتخب باشد.
*رئیس جمهور حزبی و جناحی نباشد
احمد امینی یک شهروند آملی در گفت و گو با ایسنا در خصوص انتظاراتش از رئیس جمهور آینده گفت: ما انتظار داریم که رئیس جمهور بعدی مشکل گرانی رو حل کند به ویژه گرانی در اقلام کالاهای اساسی مانند خوراک و پوشاک زیرا بسیاری از اقلام به ویژه خوراکی ها از سفره مردم به دلیل گرانی برداشته شده است.
وی افزود: رییس جمهور اینده نباید وابسته و وام دار احزاب و جناح های سیاسی باشد، مهم رفع مشکلات کشور و مردم است.
*اشتغال دغدغه مهم جوانان تحصیل کرده
سمیرا احدی یک دانشجوی آملی نیز درباره انتظاراتش از رئیس جمهور آینده اظهارکرد: مهم ترین دغدغه جوانان اکنون پس از پایان تحصیلات اشتغال است از رئیس جمهور بعدی انتظار داریم تا بستری را فراهم کند تا هر جوان تحصیل کرده بتواند در رشته تخصصی خود مشغول به کار شود.
*تسهیل ازدواج جوانان
امیرحسین صمدی یک شهروند بابلی نیز در مورد خواسته هایش از رئیس جمور بعدی یادآورشد: ازدواج جوانان در دوره کنونی بسیار مشکل شده به همین منظور بسیاری از جوانان قید ازدواج را زده اند از آقای رئیس جمهور بعدی می خواهیم این سنت را تسهیل کند.
وی خاطرنشان کرد: در شهرهای بزرگ اجاره نشینی و اجاره بها خود یک دغدغه بزرگ است و داشتن مسکن به یک رویا تبدیل شده حال آن که از رئیس جمهور آینده درخواست می کنم این مشکل را نیز با راهکارهای اساسی حل کنند.
گزارش از خبرنگاران ایسنا مازندران

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/213465/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاههای کشاورزی در مازندران

معرفی شخصیت امام(ره) در دستورکار متولیان فرهنگی قرار گیرد

برگزاری مسابقات تکواندو قهرمان قهرمانان تکواندو پسر مازندران

وعده جدید درویش به بازیکنان پرسپولیس

اندیشه های امام خمینی برای نسل کنونی جامعه بازخوانی و تبیین شود

دستگیری عاملان نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خرم‌آباد

افزایش 8 درصدی ماموریت های اورژانس مازندران

شرکت های بین المللی حمل ونقل مازندران تعیین تکلیف می شوند

پسماند کشاورزی یکی از معضلات زیست محیطی مازندران

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

تولید 21 اثر در نخستین کارگاه طراحی پوستر جوانی جمعیت در بابل

دستگیری 2 حفارغیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر

16 هزار تماس مزاحمی سال گذشته در اورژانس مازندران ثبت شده است

بی حجابی فرهنگ تحمیلی جوامع غربی بر جامعه اسلامی است

محور کرج -چالوس طی 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

برداشت توت‌فرنگی در مزارع مازندران

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد الشعبی عراق

واکنش حماس به انفجار‌ها در پایگاه نیرو‌های حشد الشعبی

محور کرج ـ چالوس برای 2 روز مسدود است

یک شهید و 8 مجروح در انفجار پایگاه کالسو در عراق

تاثیر دیپ‌ فیک‌ ها بر انتخابات هند؛ استقبال سیاستمداران از پدیده غیر واقعی (فیلم)

محور کرج -چالوس در 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

برنامه های ارتحال امام خمینی(ره) باید پربارتر از گذشته برگزار شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

دشمنان در تلاش برای منفی جلوه دادن طرح نور (عفاف و حجاب) هستند

دستگیری متخلفان شکار و صید در 4 شهر مازندران

درگیری 38 ساعته در اردوگاه نور شمس طولکرم/ شهادت هفت فلسطینی

کشف انبار کالای قاچاق در خرم آباد

انتصاب مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی مازندران

دموکراسی دیپ‌ فیک‌ در هند/ چگونه هوش مصنوعی شکل انتخابات 2024 را تغییر داد؟ (فیلم)

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

فوت گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

وضعیت جاده‌ها / انسداد محور چالوس به مدت 2 روز

جزئیات حمله به پایگاه «کالسو» در استان «بابِل» عراق

نقره داغ شدن متخلفان زمین خواری در عباس آباد

دستگیری 2 حفارغیر مجاز در شهرستان بهشهر

2 پروژه توسعه و مرمت آبگرم‌های شهرستان رامسر در دست اقدام است

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد