پیام مازند

آخرين مطالب

مشارکت حداکثری راه حل مشکلات است/ پرهیز از دو قطبی و دودستگی اجتماعي

مشارکت حداکثری راه حل مشکلات است/ پرهیز از دو قطبی و دودستگی
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به نقشه شوم دشمنان در ایام تبلیغات خاطرنشان کرد: جای شکی نیست که اصرار بدخواهان بر عدم مشارکت حداکثری برای این است که بین مردم و نظام اسلامی ایجاد فاصله کنند و سپس فاصله را خودشان پر کنند و از این طریق به مردم و نظام آسیب برسانند، در واقع دشمنان می‌خواهند نقشه‌های شوم خود را اجرا کنند.
تفاوت این دوره از انتخابات با دوره‌های دیگر
وی افزود: این دوره از انتخابات تفاوتی با دوره‌های قبلی دارد، مردم در دوره‌های قبلی با وجود تحریم و مشکلاتی که از خارج تحمیل شده بود، اما از عملکردها رضایت نسبی داشتند بنابراین مشارکت قابل قبولی داشتند، اما این دوره به نارضایتی مردم از عملکرد برخی مسوولان مشهود و عیان است.
خطیب جمعه خرم‌آباد گفت: باید دقت کنیم که این نارضایتی زمینه‌ی ایجاد نکند تا از این طریق دشمن فاصله را پر کند.
مشارکت حداکثری در تبلیغات
حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی بیان کرد: در ایام تبلیغات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مردم به ویژه جوانان نمایش باشکوهی از تبلیغات و دعوت به مشارکت حداکثری رابه نمایش گذاشتند.
امام جمعه خرم‌آباد افزود: طیف وسیعی از جبهه‌ها‌، گروه‌ها ، فرهیخگتان و برجستگان حوزه و دانشگاه، روحانیت، جوانان انقلابی، گروه‌های جهادی، انسان‌های متعهد و متدین همچنین سازمان‌های مردم نهاد حضور پیدا کردند و مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کردند که جای قدردانی دارد.
وی با بیان اینکه بدخواهان مردم و اسلام می‌خواستند و می‌خواهند با بهره‌گیری از کاستی‌ها مردم در مشارکتی در تبلیغات انتخاباتی نداشته باشند، عنوان کرد: اما دیدیم اقشار مختلف به ویژه جوانان صحنه‌های زیبایی از تبلیغات را نمایش گذاشتند، اگر چه ویروس کرونا مانعی دراجتماعات بوده و مانعی شد تا اجتماعات مانند دوره‌های گذشته شکل نگیرد.
خطیب جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: اما اقشار مختلف به اشکال گوناگون در عرصه‌ها حضور پیدا کردند و شکوه و و افتخاری را رقم زدند.
حجت الاسلام و المسلیمن شاهرخی تاکیدکرد: امروزکه 28 خرداد و روز رای گیری است جا دارد مردم در ساعت‌های باقیمانده مردم انقلابی پای صندوق‌های رای حاضر شوند و منتخبین خود را انتخاب کنند.
سوء مدیریت علل نارضایتی مردم
وی با اشاره به اینکه تبلیغات به شکل وسیع و گسترده صورت گرفت تا ملت با حضورشان افتخار دیگری را بیافرینند، گفت: امروز ایران و لرستان نیازمند تغییر و تحول است و این موضوع با انتخاب بهترین رییس جمهور و بهترین‌ها برای شوراها حاصل می‌شود.
خطیب جمعه خرم‌آباد بیان کرد: در گام دوم انقلاب و دولت سیزدهم همه باید مراقب باشیم که گرفتار آسیب گذشته نشویم ، بخش مهمی از نارضایتی در سوء مدیریت اقتصادی توسط صاحب منصبان بوده و هست.
وی افزود: اینکه اقلام مورد نیاز مردم در گمرک به صورت انبوده و متراکم باشد مقامات بلند پایه دستور ترخیص بدهند و دوباره تعلل در کار بشود، بخشی هم که در استان‌ها توزیع می‌شود درست انجام نشود این جز سوء مدیریت چیز دیگری نیست.
مشارکت حداکثری راه فائق آمدن بر مشکلات
امام جمعه خرم‌آباد گفت: رکود، تورم ، نرخ بالای بیکاری و شکاف طبقاتی چیزهایی است که جامعه و جوانان را رنج می‌دهد، بخشی از مردم که مشکلات معیشتی دارند و از این جهت ناراحت هستند راه فائق آمدن بر مشکلات مشارکت حداکثری و انتخابات پرشور است، حضور حداکثری افرادی هم که مشکل معیشتی ندارند افزایش ضریب امنیتی را به دنبال دارد.
شاهرخی تاکیدکرد: انتخاب فردی که کارآمد ترین و متعهدترین فرد برای رییس جمهوری است همچنین انتخاب بهترین‌ها برای شوراها، عدالت ، رفاه و امنیت اقشار مختلف را به دنبال دارد.
وی گفت: جوانان و رای اولی‌ها که جشن تکلیف سیاسی آنان است، با حضور در پای صندوق‌های رای این وظیفه مهم را انجام بدهند.
خطیب جمعه خرم‌آباد افزود: حضور در پای صندوق‌های رای به جناح و باندی خاص تعلق ندارد ، انتخابات فراتر از جناح و جریان‌های سیاسی است ومتعلق به همه مردم است، صرف نظر از منتخب شما که چه کسی باشد بزرگترین برنده انتخابات ملت بزرگ و پر افتخار است.
شاهرخی خطاب به طرفداران رییس جمهور اینده و منتخبین شوراها گفت: به پاس موفقیت به دست آمده خداوند را شکرگزار باشند و خود را برای کمک به ریسس جمهوری اماده کنند، البته این آغاز راهی سخت و دشوار است که نیازمند هدایت الهی است.
امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: باید متوحه باشیم که رییس جمهوری فعلی و طرفداران وی همین روزها را سپری کردند، بنابراین طوری برنامه‌ریزی شود که پس از دوران خدمت گزاری مردم حتی آنانی که به وی رای نداده‌اند از خدماتشان اعلام رضایت کنند نه اینکه برای پایان دولت انها روز شماری کنند.
پرهیز از دو قطبی و دودستگی
وی با بیان اینکه عده‌ی به دنبال دو قطبی و چند قطبی سازی هستند، افزود: این افراد در ایام تبلیغات نتوانستند تفرقه ایجاد کنند اما پس از انتخابات و اعلام نتایج به دنبال ایجاد چند دستگی هستند.
خطیب جمعه خرم‌آباد بر حفظ وحدت ملی به عنوان سرمایه اجتماعی و تضمین کننده امنیت کشور گفت: دو قطبی و چند قطبی کردن همچنین ایجاد تفرقه و اختلاف به وحدت ملی آسیب می‌زند، بنابراین فردا و روزهای آینده دوران متانت، حلم ، بردباری، دانایی و زمان همکاری و تعاون است، تا فصل درخشان همبستگی را تقویت کنیم بنابراین باید از هر سخن و کردار تفرقه انگیز و دلسرد کننده پرهیز کرد.
شاهرخی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بروز برخی مشکلات در شعب اخذ رای بیان کرد: آنچه ما مشاهده کردیم صف طولانی مردم متدین و انقلابی خرم‌آباد بود، حدود یک ساعت و نیم درصف حضور داشتیم بخشی از مشکل به قطع سیستم الکترونیکی مربوط می‌شد که جای تاسف دارد.
خطیب جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: من به عنوان خدمتگزار از مردم استان بخاطر این اختلال که اسباب اذیت و آزار مردم شد عذر خواهی می‌کنم، باید تدابیری اندیشیده شود که زمینه‌ی برای دور کردن مردم از صندوق آرا فراهم نشود، البته منکر زحمات مجریان و هیات نظارت نیستیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/213727/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت