پیام مازند

آخرين مطالب

فعالیت جدی پژوهشگاه رویان در پارک علم و فناوری البرز کلید خورد علمي

فعالیت جدی پژوهشگاه رویان در پارک علم و فناوری البرز کلید خورد
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند


ایسنا/البرز به منظور هم افزایی و توسعه همکاری‌های مشترک، مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز و عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان و امیر رضا ادیب آذر رئیس مرکز رشد زیست فناوری رویان تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
بر اساس این تفاهم نامه، پارک علم و فناوری البرز و پژوهشگاه رویان و مرکز رشد زیست فناوری رویان در زمینه تبادل اطلاعات و امکانات، استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های علمی و فنی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، کارآفرینی، اجرایی و قانونی در جهت حمایت از فناوران و صاحبان ایده در سطح کشور همکاری می کنند.
به گزارش ایسنا، دکتر عبدالحسین شاهوردی با اشاره به دستاوردهای این پژوهشگاه در عرصه علم و فناوری گفت: موقعیت خوب و ظرفیت های مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز و همچنین فعالیت دو مجموعه در زمینه توسعه مراکز رشد و ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور فرصت مناسبی برای این دو مجموعه است و پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی تلاش می کند از شرکت های دانش بنیان و فناور استان و پارک علم و فناوری البرز بویژه در حوزه سلامت حمایت کند.
رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه فعالیت های علمی و پژوهشی خوبی در جهاد دانشگاهی انجام شده است خاطرنشان کرد: اولویت و کار اساسی در شرایط کنونی نزدیک کردن ارتباط بین پژوهش و فناوری و توسعه فناوری و تجاری سازی ایده هاست تا این ایده ها به دستاورد و محصول تبدیل شوند.
وی با اشاره به اینکه از نگاه آماری به سوی تقویت فعالیت های کیفی در حوزه دانش بنیان و تجاری سازی فعالیت ها حرکت کنیم گفت: یکی از اولویت ها باید ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور از درون فعالیت های جهاد دانشگاهی و از دل پژوهش ها و فعالیت های علمی باشد و این نوع جرکت می تواند ضمن دسترسی به دستاوردهای نوآورانه به اشتغال و کارآفرینی منجر شود.
شاهوردی افزود: جهاد دانشگاهی از نظر نیروی انسانی و اعتبار واقعا مجموعه بزرگ و با برندی محسوب می‌شود. نمی‌توان سرمایه را تنها پول نقد دانست و جهاد دانشگاهی از جهات زیادی پتانسیل بالایی دارد.
وی به مزیت های پارک علم و فناوری البرز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این پارک اهمیت زیادی به آموزش و تربیت نیروی انسانی داده می شود. قطعا این روند می تواند موجب افزایش سرعت پیشرفت پارک علم و فناوری البرز نسبت به پارکهای دیگر شود .
وی بر هدفگذاری مناسب در حوزه فعالیت های علمی و فناوری اشاره و تاکید کرد و گفت: برای مثال موسسه رویان در جهاد دانشگاهی به سطحی رسیده است که تنها با آوردن نام این مجموعه بسیاری از مشکلات حل و گره ها گشوده می شود. لذا مرکزی مانند رویان یا مرکز رشد می تواند به عنوان الگویی حسنه برای بخش های دیگر علمی و فناوری کشور علی الخصوص جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز باشد.
استان البرز قطب فعالیت های دانش بنیان کشور
مهدی عباسی در این نشست ضمن معرفی برخی دستاوردها و ظرفیت های مجتمع و پارک علم و فناوری البرز گفت: استان البرز و پارک علم و فناوری البرز در بسیاری از شاخص های علمی و فناوری بویژه عرصه دانش بنیان در کشور موقعیت خوبی دارد و نگاه ما این است که با حضور مجموعه های معظم علمی و فناوری مثل پژوهشگاه رویان در استان و پارک علم و فناوری البرز این موقعیت بیش از گذشته تقویت شده و به شرایط مطلوب برسد.
رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اینکه مجموعه های خوبی در حوزه سلامت در استان البرز قرار دارند به جایگاه و نقش پژوهشگاه رویان اشاره کرد و گفت: امروز این فرصت فراهم شده تا رسما شاهد حضور رسمی و موثر پژوهشگاه رویان و مرکز رشد زیست فناوری رویان در استان و پارک علم و فناوری البرز باشیم تا شرکت ها و احدهای فناور حوزه سلامت استان بتوانند با مجموعه رویان و دستاوردهای آن بیش از هر زمانی آشنا شده و برای تجاری سازی و توسعه ایده های خود با همکاری و نظارت این مجموعه وزین بکوشند.
توسعه شرکت های دانش بنیان خصوصی
امیر رضا ادیب آذر رئیس مرکز رشد زیست فناوری رویان نیز در این مراسم گفت: مرکز رشد ساز و کاریست برای تبدیل علم به فناوری و نهایتا محصول؛ پژوهشگاه رویان هم دارای مزیت های زیادی است که می توان به حضور نخبگان و متخصصین و همچنین ایده های قابل توجه و مفید به عنوان این مزایا اشاره کرد. امضای این تفاهم نامه تاثیرات زیادی در توسعه علمی هر دو مجموعه خواهد داشت. این تفاهم نامه در نهایت منجر به تسهیل روند خدمت رسانی به مردم خواهد شد و فرایند تبدیل علم به محصول سریعتر انجام خواهد شد.
وی افزود: با توجه به پتانسیل بالایی که این دو مرکز برای توسعه علم و فناوری دارند امضای تفاهم نامه میان آنها می تواند فعالیت های علمی مرکز رشد و پژوهشکده رویان را وارد سطح جدیدی کند و موفقیت بزرگی برای هر دو مجموعه به شمار خواهد رفت.
رئیس مرکز رشد زیست فناوری رویان با تاکید بر توسعه شرکت های خصوصی در حوزه فناوری افزود: شرکت های دانش بنیان که در بخش خصوصی فعالیت می کنند هم می توانند در این تفاهم نامه سهمی داشته باشند و در برنامه های آن مشارکت کنند.
براساس این گزارش، براساس این تفاهم نامه پنج ساله، پارک علم و فناوری البرز علاوه بر آموزش، مشاوره مدیران و کارشناسان مرکز رشد زیست فناوری رویان، همه خدمات فنی و تخصصی ارائه شده در ساختارهای فناوری را برای شرکت های مرکز رشدی مجموعه رویان ارائه می دهد.
همچنین ارائه فضای مناسب برای استقرار شرکت های خارج شده از مرکز رشد رویان و همچنین امکان استفاده از مجموعه نمایشگاه دائمی پارک برای شرکت های فناور و دانش بنیان مجموعه رویان و همکاری در زمینه بازدیدهای ملی و استانی از تعهدات پارک علم و فناوری البرز در تفاهم نامه همکاری با پژوهشگاه رویان و مرکز رشد زیست فناوری رویان است.
عضویت نماینده پارک علم و فناوری البرز در شورای فناوری مرکز رشد پژوهشگاه رویان و مرکز رشد زیست فناوری رویان، ارائه خدمات مشاوره ای به شرکت های حوزه سلامت پارک علم و فناوری البرز و استفاده از امکانات، تجهیزات و آزمایشگاه های مجموعه رویان توسط فناوران و شرکت های دانش بنیان و فناور پارک البرز از تعهدات روسای پژوهشگاه رویان و مرکز رشد زیست فناوری رویان در این تفاهم نامه است.
گفتنی است پارک علم و فناوری البرز به بستر همکاری های علمی و فناوری در سطح ملی و استانی تبدیل شده که حمایت های لازم از سوی دستگاه های ذیربط می تواند دستاوردهای بسیاری را برای فناوران، کارآفرینان و نوآوران فراهم نماید.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/214584/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

توضیحات پلیس درباره طرح نور/ 90 درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است

40 درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند

تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت

(تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟

استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور

تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال

حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند

پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود

قدردانی بانوان در مرکز گلستان از مجریان طرح ملی «نور»

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت 220 ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی

رائفی پور: 600 میلیون تومان پول به یکی از دوستانم داده ام، هر ماه سود آن را می دهد /مستاجرم

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد

دو هزار اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز نوشهر شد

شرکت 20 هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران

سردار رادان: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای «طرح نور» نیست

سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد

افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران

فعالیت بیش از 400 هزار سفیر سلامت در مازندران

سردار رادان: پلیس اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل ندارد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور

حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور

زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله 3.7 ریشتری در نزدیکی چالوس

گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری

تداوم طرح نور با جدیت

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

اصلاح رفتار و پوشش 90 درصد تذکر گیرندگان در طرح نور

طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود

بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد

محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور