پیام مازند

آخرين مطالب

بهره‌برداری از یکهزار و 100 طرح اشتغال زایی افراد تحت پوشش بهزیستی و انعقاد تفاهم نامه ایجاد شغل برای 2 هزار معلول با همکاری بنیاد برکت وزارت رفاه

بهره‌برداری از یکهزار و 100 طرح اشتغال زایی افراد تحت پوشش بهزیستی و انعقاد تفاهم نامه ایجاد شغل برای 2 هزار معلول با همکاری بنیاد برکت
  بزرگنمايي:

پیام مازند - رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین بهره‌برداری از یکهزار و 100 طرح اشتغال زایی معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی و انعقاد تفاهم نامه ایجاد اشتغال برای 2 هزار معلول با همکاری بنیاد برکت و سازمان بهزیستی کشور، گفت: اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در سال 1400 با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی به 3 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، آئین بهره‌برداری از یکهزار و 100 طرح اشتغالزایی معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی و انعقاد تفاهم نامه ایجاد اشتغال برای 2 هزار معلول با همکاری بنیاد برکت و سازمان بهزیستی کشور به عنوان آغاز رویداد«حرکت با برکت» با هدف سرمایه‌گذاری در ایده‌های کارآفرینی معلولین با حضور «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور، «امیرحسین مدنی» مدیرعامل بنیاد برکت و «محمد جعفریان» مدیرکل اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن قدردانی از دو مجموعه برای توجه ویژه به جامعه هدف بهزیستی، گفت: خرسندیم که اکنون شاهد اجرایی شدن یکهزار و صد پروژه اشتغالزایی برای افراد دارای معلولیت و جامعه هدف در سراسر کشور هستیم که باعث ایجاد اشتغال برای حداقل 3 هزار و 300 نفر از این افراد شده و بالغ بر یکصد میلیارد تومان تسهیلات و شرایط مناسبی ایجاد شده تا سرمایه‌گذاری صورت گیرد برای اینکه این اشتغال‌های خرد در سراسر کشور شکل بگیرد.
* با سرمایه‌گذاری بالغ بر 270 میلیارد تومان برای حدود 6 هزار نفر از جامعه هدف اشتغالزایی شد
وی با بیان اینکه این مهم زمینه شکل‌گیری 2 هزار طرح جدید اشتغالزایی را با همکاری نزدیک بنیاد برکت و سازمان بهزیستی کشور در سال 1400 رقم خواهد زد، ادامه داد: بطوری که با سرمایه‌گذاری بالغ بر 270 میلیارد تومان اشتغالزایی برای حدود 6 هزار نفر از افراد دارای معلولیت و جامعه هدف ایجاد می‌شود.
به گفته قبادی دانا، مدل خوب تسهیلگری که تسهیلگران با شبکه 800 نفری بنیاد برکت در سطح کشور ایجاد کردند می‌تواند زمینه‌ای را ایجاد کند که جامعه هدفی که تمایل به فعالیت و اشتغال دارند جذب کارآفرینی‌های خرد و متوسط در سطح کشور شوند.
* بهره‌مندی بیش از 40 هزار نفر از تسهیلات یکهزار و 750 میلیارد تومانی
رئیس سازمان بهزیستی کشور یکی از زمینه‌های فعالیت بهزیستی ایجاد توانمندی و توانمندسازی جامعه هدف برشمرد و عنوان کرد: در سال 1399 از محل بند ب تبصره 16، یکهزار و 750 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار جامعه هدف بهزیستی قرار داده شد که بیش از 40 هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند و مشغول به کار شدند.
وی، ادامه داد: همچنین در ارتباط با ایجاد شرایط مناسب و مشوق‌های دیگر برای اشتغال از محل بیمه‌ها در ارتباط با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی و خویش‌فرمایی در سال 1399 بالغ بر 16 هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شدند و مشوق‌ها برای آنها پرداخت شده است.
* بیش از 22 هزار نفر از مددجویان سازمان بهزیستی کشور در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی مشغول تحصیل هستند
قبادی دانا با بیان اینکه بیش از 22 هزار نفر از مددجویان سازمان بهزیستی کشور در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی مشغول تحصیل هستند، گفت: هزینه‌های تحصیل این افراد به صورت کامل از طرف بهزیستی تقبل می‌شود و همچنین زمینه اشتغال را برای فارغ‌التحصیلان فراهم کردیم بطوری که در بحث حرفه‌آموزی در تعامل با سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را کسب کردند که با زمینه‌سازی مناسب می‌توانند اشتغال پایدار و موثر را داشته باشند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مفتخریم در سال تولید، رفع موانع و پشتیبانی از تولید را در دستور کار خود داریم از ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت که زمینه‌های لازم را فراهم کردند قدردانی کرد و گفت: امیدواریم امروز فتح بابی برای همکاری بیشتر و جهشی در ایجاد اشتغال برای افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبودیافته و ... باشد تا بتوانیم افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند مستقل شوند و زندگی با منزلت اجتماعی داشته باشند.
* انعقاد تفاهمنامه با بنیاد برکت زمینه‌ساز اشتغال برای 300 هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی خواهد شد
وی در ادامه با بیان اینکه اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در سال 1400 در بند ب تبصره 16 با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی به 3 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، ادامه داد: با جذب مناسب منابع گام موثری در راستای توانمندسازی جامعه هدف برخواهیم داشت.
قبادی دانا با اشاره به انعقاد تفاهمنامه ایجاد اشتغال با همکاری بنیاد برکت و سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: این مهم زمینه‌ساز اشتغال برای 300 هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی خواهد بود؛ این در حالی است که در سال 99 تعهد ما برای اشتغال 56 هزار شغل بود که بحمدالله با حرکت جهادی توانستیم 60 هزار شغل ایجاد کنیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف برکات بسیاری ایجاد می‌کند، در پایان یادآور شد: مقام معظم رهبری در سالروز جهانی افراد دارای معلولیت فرمودند که مسئولیت امور معلولین فقط سازمان بهزیستی نیست بلکه همه دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی موطف‌اند شرایط را برای افراد دارای معلولیت تسریع کنند که این فرمایش پیاده‌سازی شد بطوری که به همت جوانان انقلابی، متخصص و جهادی شرایطی فراهم شده است که مردم ایران بالاخص خانواده‌هایی که نیاز بیشتر دارند به رفاه دست پیدا کنند.
یادآوری می‌شود؛ در ابتدای این مراسم در ارتباط برخط با لرستان، ایلام، بوشهر و فارس از طرح‌های اشتغالزایی بهره‌برداری شد و در پایان تفاهمنامه ایجاد اشتغال برای 2 هزار معلول با حضور «وحید قبادی دانا» سازمان بهزیستی کشورو «امیرحسین مدنی» مدیرعامل بنیاد برکت امضاء شد.
12 تیر 1400 14:09
کد خبر : 241,854
کلیدواژه ها: تفاهم نامه بهزیستی,بنیاد برکت,سازمان بهزیستی,اشتغال زایی,اشتغال معلولین
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/216163/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت

تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی

هوای صاف تا نیمه ابری در مازندران

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

راهپیمایی مازندرانی‌ها در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق