پیام مازند

آخرين مطالب

زنگ خطر جدی انباشت زباله‌ها در غرب مازندران/وقتی روزانه 100 لیتر آلودگی در رگ‌های زیرزمینی جاری می‌شود+فیلم مقالات

زنگ خطر جدی انباشت زباله‌ها در غرب مازندران/وقتی روزانه 100 لیتر آلودگی در رگ‌های زیرزمینی جاری می‌شود+فیلم
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند



گروه استانها- انباشت زباله در غرب مازندران سبب شده تا روزانه 100 لیتر عفونت یا شیرابه از جنگل سرازیر و در رگ‌های زیرزمینی جاری و در داخل فاضلاب‌ها وچاه‌های خانگی نفوذ ‌کند و این موضوع زنگ خطر شروع یک معظل جدید را در این استان به‌صدا در آورده است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از چالوس ، محیط زیست یک هدیه و موهبت الهی بوده که حفاظت از آن نخستین وظیفه بشر و شاید مهم‌ترین رسالت انسان باشد از این‌رو حفاظت از محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و متاسفانه امروزه بشر با فعالیت‌های اقتصادی همواره نسبت به محیط زیست بی اعتنا بوده است.
یکی از اساسی‌ترین مولفه‌های حفظ محیط زیست و حراست از سلامت جامعه، کنترل و مدیریت آلودگی‌های محیطی از جمله زباله‌ها و مواد زاید جامد است. با توجه به افزایش جمعیت و تولید روزافزون زباله‌های شهری، برنامه‌های صحیح و دقیق جمع‌آوری و دفع زباله محتاج مدیریت مسئولانه و دانش محور است.
ناآگاهی و عدم اشراف نسبت به مسائل زیست‌محیطی و بهداشتی عامل مهم آلودگی شهرها و روستاهای شمال کشور است و ضربات مهلک و گاه جبران ناپذیری به طبیعت مازندران و گیلان وارد کرده است. 
به‌طور معمول زباله‌ها که حاوی مواد سمی و عفونت زا هستند با سهل‌انگاری در جنگل‌ها رها می‌شوند و بی‌توجه به عواقب ناگوار آن عزمی جدی برای ایجاد سیستم‌های جمع‌آوری، دفع و بازیافت مواد وجود ندارد.
محل دفن زباله‌های بیمارستانی کرمانشاه مورد تأیید محیط‌زیست نیستواکنش شهردار زنجان به گزارش تسنیم درباره انباشت زباله؛ از شهروندان عذرخواهی می‌کنمدفن غیرمجاز و غیراصولی زباله در جنگل‌های بلوط "لردگان" ادامه داردسوء مدیریت عامل اصلی انباشت زباله‌ زیر پل "میربهاءالدین" زنجان است + فیلمکاهش 1300 تنی جمع‌آوری روزانه زباله در تهران پس از هوشمندسازی کاهش پسماند استان مازندران وبه تبع آن غرب استان با داشتن طبیعت بکر و زیبا وجنگل‌های هیرکانی یکی از مهم‌ترین مقصد گردشکران داخلی و خارجی بوده که متاسفانه جمعیت بومی و به ازای آن با افزایش گردشکران تولید زباله در این منطقه به بالاترین حد نصاب خود می‌رسد و گاها" در بیشتر مواقع در غرب مازندران به‌دلیل کمبود پتانسیل و نیروگاه‌های زباله‌سوز، این زباله به طور فاجعه باری در طبیعت رها می‌شود و شروعی برای در خطر انداختن منابع طبیعی و جان انسان‌ها است.
واقعیت ماجرا به همین تلخی قابل لمس است. البته این عیب زیست‌محیطی به‌طور کلی در غرب استان مناطق شهری تنکابن، کلاردشت، چالوس، مرزن آباد، هچیرود و منطقه کلارستاق است. در این مناطق زباله‌ها در حداقل زمان از درب منازل و محیط زندگی مردم جمع آوری نمی‌شوند و در اسرع وقت دفع نمی‌گردند. زباله‌ها تنها موجب تولید بیماری برای انسان‌ها و حیوانات و تعفن و زشتی مناظر کلارستاق نمی‌شوند، بلکه قطع به یقین آلودگی خاک، آب و هوا و معضلات ریز و درشت زیادی را به‌بار می‌آورند. واضح و مبرهن است، وقتی ترکیب‌های آسیب‌رسان زباله‌ها مختلف هستند، عواقب و زخم‌های زیست‌محیطی نیز به.همان نسبت گوناگون و کشنده می‌باشند.
صادق رحمتی یکی از فعالین محیط زیست منطقه درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ما برای زباله‌های یک شهر (منطقه چالوس ) چه کردیم جز اینکه یک محوطه چند هزار متری را تحویل گرفتیم و بعد 13 هزار متر از محوطه را تخریب کردیم بدون هیچ حفاظ، فنس‌کاری در دسترس عموم و نزدیک به منطقه شهری قرار گرفته است.
وی افزود: روزانه 100 لیتر عفونت یا شیرابه ذباله‌ها از جنگل سرازیر شده و در رگ‌های زیرزمینی جاری می‌شود و در داخل فاضلاب‌ها وچاه‌های خانگی نفوذ می‌کند.
زمان شمس یکی دیگر از فعالین محیط زیست نیز با اشاره به موقعیت جغرافیای و میزان بارش‌ها در شمال کشور اظهار داشت: متاسفانه در زمان بارندگی زباله‌ها و آب‌های زباله‌ها به پوسته‌های زیرزمینی نفوذ کرده و وارد سفره‌های زیر زمینی وسفره‌های آبی منطقه می‌شوند و آب‌ها را آلوده می‌کنند.
وی افزود: متاسفانه معضل دیگر دپوی غیر استاندارد و غیر‌سنتی زباله در منطقه این است که حرارت ناشی از انباشتگی زباله‌ها باعث تولید بیماری و رشد باکتری‌ها در این مناطق و به‌ویژه تولید حشراتی مانند مگس می‌شوند که این مگس‌ها می‌توانند تا 20 کیلومتر دورتر از منطقه دپوی زباله پرواز کنند و اگر منطقه‌ای که برای دپوی زباله‌ها در نزدیکی شهرها و منازل باشند گاها این مگس‌ها می‌توانند به وسیله پرزهایی که در بدنشان وجود دارد انواع بیماری‌ها ومیکروب‌ها را به انسان‌ها انتقال دهند و بسی ما همچنان امیدواریم که مدیران به این مسئله توجه کنند و راهکار مناسبی برای حل مشکل محیط زیست و دپوی زباله‌ها فراهم کنند.
باری، با همه این شرایط ما به آینده میهن و به تبع آن منطقه کلارستاق امیدوار و خوشبین هستیم. به یاری حق با تحولات اخیر سیاسی شاهد نگاه جدی و دلسوزانه مسئولان ارشد استانی و منطقه‌ای به ویژه کلارستاق به اهمیت صحیح جمع آوری و دفع زباله‌ها خواهیم بود و دیگر شاهد ساده انگاری مدیران شهری و روستایی نیستیم.

پیام مازند

انتهای پیام/686/ ع

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/217086/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول

قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان 40-50 میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟

(ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است