پیام مازند

آخرين مطالب

معاون وزیر بهداشت ودرمان:

مقایسه سطحی زیرساخت‌های بهداشتی استان‌ها درست نیست گفتگو

مقایسه سطحی زیرساخت‌های بهداشتی استان‌ها درست نیست
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری – ایرنا – معاون درمان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اظهار این که توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مازندران مربوط به دهه ها قبل است ، گفت : توسعه یافتگی زیرساخت بهداشتی مازندران ناشی از تصاحب سهم دیگر استان‌ها نبوده است.

دکتر قاسم جان‌بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در محمود آباد افزود : زیرساخت های بهداشت و درمان مازندران متناسب با نیازهای استان و منطقه گسترش یافته است و نقش خیرین در آن بسیار برجسته بوده است.
وی که به پرسش خبرنگار ایرنا در باره مقایسه زیرساخت های بهداشت و درمان مازندران با سیستان و بلوچستان توسط یکی از نمایندگان آن استان پاسخ می داد ، گفت : موضوعی که در این زمینه در درجه نخست باید مورد توجه قرار گیرد سابقه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل است که به دهه 60 بر می گردد در نتیجه زیرساخت ها هم از همان زمان توسعه یافت و مربوط به دوران شیوع کرونا نیست.
دکتر جان بابایی که مدتی ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران را بر عهده داشت و اصالتا مازندرانی است و به همین دلیل هم نسبت به مسایل بهداشتی و درمانی این استان اشراف دارد ، توضیح داد : افتتاح دانشگاه علوم پزشکی بابل و دانشگاه علوم پزشکی مازندران مربوط به دهه 60 است و از قدیمی ترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور محسوب می شوند ، در نتیجه توسعه تجهیزاتی و خدماتی این دانشگاه ها از همان دهه اتفاق افتاد و مقایسه آن با هیچ یک از استان های کشور صحیح نیست. 
وی افزود : فعالیت دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 1363 و علوم پزشکی مازندران هم سال 66 شروع شد و فرآیند توسعه ای خود را هم از همان دوران آغاز کردند.این دو دانشگاه چه از لحاظ نیروی انسانی و متخصص بومی و چه از جنبه کادر اداری همسان با ظرفیت های استان از جمله دانشگاه های برخوردار کشور بودند که فارغ از وابستگی به پایتخت و مرکز توسعه یافتند.
دکتر جان بابایی گفت : بخش قابل توجه و تقریبا تمامی امکانات درمانی و بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی بابل و مازندران از همان سال های اولیه تامین و تجهیز شد و مربوط به دوران کرونا نبوده و نیست. 

پیام مازند


نقش پررنگ خیرین
وی با بیان اینکه توسعه دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز خدماتی و بهداشتی مازندران به معنای این نیست که از حق استان دیگری را تصاحب کرده باشد ، افزود : برای گرفتن این امکانات تلاش های بسیاری شده و بخش قابل توجهی از آن نیز مربوط به همراهی خیرین استان است که همواره نگاه ویژه ای به مسائل درمانی و بهداشتی داشته اند. 
معاون وزیر بهداشت به عنوان نمونه به افتتاح بخش دیالیز بیمارستان شهدای محمود آباد که با حضور خودش عصر روز چهارشنبه صورت گرفت ، اشاره کرد و گفت : هزینه 45 میلیارد ریالی ساخت ساختمان این بخش را خیرین تامین کرده اند و تجهیزات آن را وزارت بهداشت داده است.
وی با اعلام این که حضور خیران سلامت مازندران در همه زمان ها در بخش بهداشت و درمان پررنگ بود و در دوران کرونا پررنگ تر شد ، افزود : نباید کمک خیرین و مدیریت درست مسئولان مازندران در توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی به عنوان یک ایراد تلقی و به آن خرده گرفته شود و دستمایه قیاس قرار گیرد. 
دکتر جان بایایی با تاکید بر این که توزیع منابع برای حوزه بهداشت و درمان بر اساس شاخص ها انجام می شود ، توضیح داد : اینگونه نیست که بنا به سلیقه به استانی کمتر و به استانی دیگر منابع بیشتری تعلق گیرد.

پیام مازند


تامین مالی با فروش خدمات پزشکی
معاون وزیر بهداشت یکی دیگر از منابع توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی مازندران را فروش خدمات دانشگاه های علوم پزشکی استان برشمرد و گفت : حدود 90 درصد از منابع مالی دانشگاه های علوم پزشکی بابل و مازندران از محل فروش خدمات تامین می شود و بیمه های بخشی از این منابع را تامین می کنند و به عبارتی بخش اعظم توسعه استان در بخش بهداشت و درمان مربوط به ارائه خدمات به بیماران است. 
وی با اظهار این که بیمه ها بر اساس اسناد مراکز درمانی و بهداشتی تامین اعتبار می کنند و با توجه به قوانین بیمه ای نمی توان بدون ارائه اسناد درآمد و منابعی را از بیمه ها طلب و جذب کرد ، توضیح داد : اسناد بیمه ای نیز بر مبنای نوع و تعداد خدمات به بیماران در مراکز درمانی و بهداشتی از جمله ویزیت تا بستری بیماران و انجام عملیات درمانی خواهد بود که از این لحاظ هم نباید با استان های دیگر مورد قیاس قرار گیرد. 
دکتر جان بابایی با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان بر اساس ردیف بودجه ای انجام می شود ، گفت : دانشگاه های علوم پزشکی در ساخت و تامین زیرساخت دخالتی ندارند مگر اینکه بخش خصوصی خود اقدام به ساخت بیمارستان یا مراکز درمانی کند.
وی افزود : تامین زیرساخت نیز بر اساس آمایش سرزمینی خواهد بود و میزان ارائه خدمات و همچنین نیازهای درمانی در استان اولویت های این آمایش هستند که با توجه به میزبانی مازندران از بیماران چندین استان همسایه و خیل عظیم گردشگر و مسافر ، توسعه زیرساخت های بهداشتی در این استان امری طبیعی است.
مازندران 22 شهرستان با حدود سه میلیون و 300 هزار نفرجمعیت دارد. شهرستان 500 هزار نفربابل زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل و 21 شهرستان دیگر هم زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران است. این استان همچنین سالانه میزبان بیش از 30 میلیون مسافر و گردشگر از اقصی نقاط کشور و جهان است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران قاسم جان بابایی مازندران دانشگاه های علوم پزشکی
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/218358/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

گردهمایی فعالان هنری مساجد مازندران

مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران