پیام مازند

آخرين مطالب

تقویت کانون توسعه در شرق مازندران مقالات

تقویت کانون توسعه در شرق مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - داشته‌های زیرساختی و توسعه‌ای بهشهر باعث نشد که دولت از توجه به این شهرستان غافل بماند و برای حرکت سریع‌تر در مسیر ، تلاش کرد تا این داشته‌ها را توسعه بدهد و ارتقا ببخشد .

شهروندان ایرانی شهرستان بهشهر را بیشتر با سابقه تاریخی آن و آثار مشهورش می شناسند. در واقع بهشهر با داشتن جاذبه های تاریخی همچون مجموعه تاریخی عباس آباد ، کاخ صفی آباد، باغ و عمارت چهلستون یا کاخ شهرداری کنونی و قصر سلطنتی شاه عباس ، چشمه عمارت ، استخر یا دریاچه عباس آباد و غارهای متعدد آن که در دل شهر و دیگر نقاط این شهرستان جا خوش کرده اند، تصویری از یک موزه روباز را برای هر فردی تداعی می کند . 
بهشهر را می توان سرزمین آثار تاریخی نام نهاد . بخشی از آثار تاریخی آن مانند محوطه گوهرتپه ، باستانی است. سابقه برخی دیگر به به دوره صفوی و قبل تر از آن بر می گردد. اینگونه است که صفحات تاریخ مازندران بدون دنبال کردن سرنوشت این آثار تاریخی ناقص است. سابقه تاریخی بهشهر همراه با قدم برداشتن در مسیر توسعه و پیشرفت با ایجاد بسترها و زیر ساخت های لازم باعث شد که پیوندی میان سنت و تاریخ با عصر جدید ایجاد شود. 
دولت در هشت سال اخیر تلاش کرده است تا علاوه بر توسعه هر چه بیشتر سرمایه گذاری در بخش های زیر ساختی و عمرانی و خدماتی ، این شهرستان را به قطب ارائه برخی خدمات به دیگر نقاط استان مازندران علی الخصوص شرق استان تبدیل کند که از آن جمله می توان به ساخت بیمارستان خاتم الانبیا (ص)اشاره کرد .
اگر چه کلنگ این بیمارستان در سال 1387 به زمین زده شد تا به محلی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای اهالی این شهرستان مبدل شود ، ولی با تغییر رویکرد دولت تدبیر و امید به یک بیمارستان مدرن و تخصصی برای ارائه خدمات به مناطق شرقی استان تبدیل شده است.
حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی و تخصیص اعتبار دولتی در بندر امیرآباد به عنوان کانون اقتصاد و تزانزیت مازندران در بهشهر اکنون این بندر را از پشتوانه عظیمی بهره مند کرده است که با زیر ساخت هایی که فراهم شده می توان چشم انداز روشنی را برای آن متصور شد .
شهرستان بهشهر که متشکل از سه شهر بهشهر ، خلیل شهر و رستمکلا است ، دارای دو بخش مرکزی و یانه سر است و حدود 200 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است . 

پیام مازند

سرمایه گذاری میلیاردی در بندر امیرآباد
مدیرکل بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد با اشاره به اقدامات موثر و خوب که در سال های اخیر این بندر انجام گرفته است ، گفت : در هشت سال اخیر 11 هزار و 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در این مجموعه صورت گرفته است .
محمد علی اصل سعیدی پور افزود : این میزان سرمایه گذاری صورت گرفته توسط بخش خصوصی در بندر امیرآباد برای اجرای 27 مورد پروژه می باشد . 
وی ادامه داد : این پروژه ها شامل ساخت 9 سیلو ، 2 انبار ، چهار مخزن روغن خوراکی ، 2 کارخانه آرد ، سه کارخانه دام و طیور ، مخازن سوخت ، بلندینگ مواد نفتی ، تولید ام دی اف ،کف پوش و مصنوعات است . 
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد، همچنین در سال 1396 با حضور رییس جمهوری 6 اسکله به بهره برداری رسید که با بهره برداری از این اسکله ها ظرفیت بارگیری و تخلیه این بندر از چهار میلیون تن به 7.5 میلیون تن افزایش یافت .
پنجشنبه هفته گذشته هم چهار پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی به ارزش اقتصادی 839 میلیارد ریال با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری در این بندر به بهره‌برداری رسید که شامل . باشگاه ملوانان، ایستگاه شماره2 آتش نشانی، کارخانه آرد، بلغور و کنسانتره ذرت و جرثقیل منگان بود.
پروژه‌ احداث ساختمان شماره‌2 آتش‌نشانی بندرامیرآباد، با بیش از 75 میلیارد و 160 میلیون ریال اعتبار و به منظور افزایش سطح ایمنی و مقابله با حوادث آتش‌سوزی احتمالی، با زیربنای 700 متر مربع شامل بخش اداری و آشیانه به مرحله بهره‌برداری رسید.
همچنین با هدف ایجاد فضایی مناسب برای اقامت ملوانان و تکریم ارباب رجوعان خارجی، پروژه‌ای با عنوان باشگاه ملوانان با اعتبار 51 میلیارد و 473 میلیون ریال اجرا شد. این مجموعه با زیربنای 850 متر مربع شامل فضای اقامتی مناسب و زیرساخت‌هایی مانند سالن غذاخوری، لابی، سالن ورزشی و امکانات رفاهی ایجاد شده است.
در بخش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز بهره‌برداری از کارخانه‌ آرد، بلغور و کنسانتره‌ ذرت آرین‌پروتیین سویای فارس، علاوه بر ایجاد توان تولید سالانه 20 هزار و 200 تن فرآورده‌های ذرت در منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی امیرآباد، برای 50 نفر نیز به طور مستقیم شغل ایجاد می‌کند. این کارخانه به فناوری‌های روز دنیا در صنعت آرد مجهز است و با سرمایه‌گذاری 113 میلیارد ریالی در زیربنای 15 هزار و 208 متر مربع ساخته شده است.
بهره‌برداری از یک دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی 60 تنی منگان با اعتبار 600 میلیارد ریال نیز از دیگر برنامه‌های افتتاحی امروز در بندر امیرآباد بود.
همچنین اداره کل بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد اعلام کرد که دولت تا اواخر سال 1397 برای ایجاد زیرساخت در این گذرگاه اقتصادی حدود هشت هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرد که شامل ساخت اسکله، خرید تجهیزات برای بارگیری و تخلیه بار می شود.
این بندر به دلیل اتصال به شبکه ریلی تنها بندر استان های شمالی کشور متصل به راه آهن است که با راه اندازی اسکله رورو حجم بارگیری و تخلیه این بندر به خصوص حمل بار به کشورهای آسیای میانه و داخل کشور می تواند از طریق شبکه ریلی افزایش یافت .
بندر امیرآباد در شرق استان مازندران در دهه 70 ایجاد شد و با ارتقاء به منطقه ویژه اقتصادی در دهه 80 هم اکنون حدود 2 هزار هکتار مساحت دارد. 
بندر امیرآباد با داشتن 15 اسکله و یک اسکله رو رو در دست ساخت دارای ظرفیت حدود 6 میلیون تنی بار گیری و تخلیه بار است . نیمی از فعالیت صادرات و وارداتی شمال ایران از این بندر انجام می شود و تنها بندر راهبردی متصل به راه آهن سراسری در شمال ایران محسوب می شود.

پیام مازند


تقویت کشاورزی
شهرستان بهشهر با دارا بودن 62 هزار هکتار زمین کشاورزی و فعالیت بیش از 16 هزار نفر در این اراضی تولید کننده بیش از 550 هزار تن محصولات می باشد که از نظر تولید محصولات جزو چهارمین شهرستان مازندران پس از آمل ، بابل و ساری است ، اما با وجود برخورداری شهرستان از داشته های طبیعی کشاورزی ، همواره کمبودها باعث می شد تا بهره وری پایین باشد و کشاورزان در رنج و مشقت باشند مانند قرار داشتن اراضی در زمین های شیب دار که به گفته مدیر جهاد کشاورزی باعث می شد استفاده از تجهیزات مناسب مکانیزاسیون بیش از هر نقطه ای دیگر در مازندران برای بهره برداران این بخش ضروری باشد که این کمبود با پرداخت تسهیلات خرید ادوات رفع شده است.
غلامرضا قنبری در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : برنجکاری از جمله فعالیت های کشاورزان این شهرستان است که با کمک دولت در زمینه پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون زمینه ای فراهم شد تا زمینه کاهش سختی کار شالیکاران را فراهم کند . 
وی افزود : از 12 هزار و 500 هکتار شالیزاری شهرستان بهشهر در نیمی از آنها مراحل کاشت و برداشت محصولات به صورت مکانیزه انجام می شود که برای این منظور 60 دستگاه نشاکار و 39 دستگاه کمباین برای برداشت محصول خریداری و تامین شده است . 
مدیر جهاد کشاورزی بهشهر همچنین به شیب دار بودن زمین های کشاورزی این شهرستان اشاره و تصریح کرد : برای سهولت فعالیت کشت و کار در این زمین ها 40 دستگاه تراکتور با پرداخت تسهیلات به کشاورزان تامین شده است.
وی افزود : دولت با پرداخت تسهیلات 250 تا 650 میلیون تومانی به کشاورزان این فرصت را فراهم کرد تا مکانیزاسیون در شهرستان بهشهر رونق بگیرد و شیوه سنتی که با مشقت در حین کار همراه بود جای خود را به سهولت در کار با استفاده از ادوات مدرن بدهد .
قنبری همچنین به دیگر اقدام حمایتی دولت در هشت سال اخیر برای کمک به مکانیزاسیون کشاورزی در بهشهر اشاره کرد و گفت : استفاده از 80 دستگاه پهپاد به منظور سم پاشی مدرن محصولات کشاورزی از دیگر فعالیت هایی بود که در این مدت انجام شده است .
وی از اجرای روش خشکه کاری شالی برای مقابله با کم آبی منطقه به هنگام کاشت به عنوان برنامه مدیریتی برای مقابله با خشکسالی در این منطقه به عنوان دیگر خدمت دولت در هشت سال اخیر نام برد و افزود : امسال در 30 هکتار از شالیزارهای شهرستان کشت شالی به این روش انجام شده است.
خشکه کاری شالی با روش بذرپاشی به جای کشت سنتی - غرقابی راهکاری برای مقابله باکم آبی است که در آن کشت شالی به شیوه بذرپاشی مانند غلات صورت می گیرد.
شیوه کشت کنونی شالی در مناطق شمالی مازندران، گیلان و بخشی ازگلستان به روش سنتی غرقابی است یعنی در هر هکتار به روش سنتی بین 12 تا 15 هزار مترمکعب و در برخی از مناطق استان تا 18 هزار مترمکعب آب نیاز است. در روش سنتی ابتدا بذر شالی در خزانه کشت و بعد از حدود یک ماه در زمین غرقابی نشاء می شود، اما در شیوه خشکه کاری بذر شالی در زمین اصلی که شخم زده شده همچون بذر دیگر محصولات پاشیده و کشت می شود.

پیام مازند


گسترده شدن چتر بهداشت و درمان
بهشهر با حدود 200 هزار نفر جمعیت از جمله شهرستان های پرجمعیت مناطق شرق مازندران به شمار می رود که فراهم کردن زیر ساخت های خدماتی و رفاهی می توانست در تامین رفاه بیشتر اهالی تاثیر بگذارد بر این اساس ساخت بیمارستان خاتم الانبیاء در سال 1385 تاییدیه هیات دولت وقت را دریافت کرد و عملیات ساخت آن دو سال بعد از این تاییدیه آغاز شد.
کلید بهره برداری و اتمام پروژه ساخت بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) بهشهر که به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان شرق مازندران به شمار می رود سال گذشته در قفل چرخید و با بهره برداری از این بیمارستان ، خدماتدهی به بیماران مناطق شرقی استان از این طریق صورت می گیرد .
بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، عملیات اجرایی این بیمارستان سال 1387 در زمینی به وسعت بیش از 27 هزار متر مربع آغاز شد تا با ساخت و بهره برداری از این این بیمارستان 240 تختخوابی در سه حوزه بستری ، پاراکلنیکی و کلنیک های تخصصی و 21 تخت هم مربوط به بخش اورژانس شامل تخت های سرم تراپی ، اتاق عمل سرپایی و سی پی آر خدماتدهی به مردم منطقه صورت بگیرد .
این بیمارستان دارای بخش های تخصصی آندوسکوپی ، نوار قلب و مغز ، اکو کار دیو گرافی ، آندوسکوپی ، تست ورزش ، چشم پزشکی ، تصویر برداری ، آزمایشگاه ، اتاق عمل ، مراقبت های ویژه و یونیت زایمانی است.
دولت برای برخورداری مردم منطقه از خدمات یک بیمارستان مجهز و بزرگ حدود 872 میلیارد ریال هزینه کرد و البته علاوه بر این توسعه این بیمارستان و افزودن شدن 120 تخت دیگر در دستور کار قرار دارد و پیش بینی می شود با این روند توسعه بیمارستان بتواند پذیرای بیماران ارجاعی از سایر نقاط استان نیز باشد.
استان مازندران با حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت 43 بیمارستان دولتی و خصوصی دارد .

پیام مازند


روغنکاری چرخ صنعت
رییس اداره صنعت و معدن شهرستان بهشهر در تشریح فعالیت های سال های اخیر در حوزه صنعت شهرستان گفت : در مدت چهار سال اخیر برای احیای کارخانه های راکد که به عنوان موضوع مهم و در دستور کار دولت اقدامات خوبی در شهرستان انجام شده است .
اسماعیل هادی نژاد افزود : در این مدت زمانی هفت کارخانه در زمینه تولید خوراک دام ، تولید پارچه های مخملی ، فیلتر و دستگاه آب ، ایزوگام ، مصنوعات بتنی ، روغن و فراورده های گوشتی با رفع مشکلات آنها به چرخه تولید بازگشتند .
وی ادامه داد : با ادامه فعالیت این کارخانه ها زمینه بازگشت حدود 200 نیروی انسانی به محیط کار و اشتغال فراهم شده و بدین طریق بخشی از دغدغه بیکاری به عنوان معضل اصلی جامعه در این شهرستان کاهش یافته است .
رییس اداره صنعت بهشهر از پرداخت بسته رونق تولید برای حمایت از کارخانه های شهرستان خبر داد و گفت : در این مدت از حدود 90متقاضی دریافت این تسهیلات به بیش از 50 متقاضی تسهیلات مورد نظر پرداخت شد .
وی میزان تسهیلات پرداختی بسته رونق تولید به واحدهای صنعتی بهشهر را بیش از یک هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد .
هادی نژاد به عملکرد دولت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام صنعتی در شهرستان اشاره و تصریح کرد : در چهار سال اخیر با کمک به تکمیل پنج واحد صنعتی بهشهر زمینه اشتغال حدود 700 نفر از شهروندان فراهم شده است . 
برچسب‌ها
منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد دولت تدبیر و امید مازندران کشاورزی بهداشت و سلامت

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/218900/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور