پیام مازند

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

مازندران حسینیه محبان الحسین (ع) به وقت محرم فرهنگي

مازندران حسینیه محبان الحسین (ع) به وقت محرم
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- باز محرم آمد و حال و هوای شهرهای مازندران حسینی و علم و بیرق های سیاه بر فراز در خانه‌ها و کوچه ها برافراشته شد.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: حال وهوای شهرها و مناطق مختلف مازندران از روزهای قبل محرمی شد و با آنکه که کرونا هر ساعت، خانواده‌ای را داغدار می‌کند، سیاهپوشی برای عزای حسینی در حال انجام است.
پارسال کرونا و محدودیت‌هایش اجازه نداد آنگونه که شایسته است برای سالار شهیدان عزاداری کنیم و امسال از چندی پیش بچه‌های هیئتی و مذهبی عزم را جزم کردند تا با رعایت شدید پروتکل‌ها، اقامه عزای حسینی داشته باشند.
به وقت محرم
همزمان با شروع ماه محرم ، آئین سیاه پوشان مناطق مختلف مازندران انجام شد و میدان ساعت که برای مردم ساری و مازندران خاطره‌ای نوستالوژیک را تداعی می‌کند نیز به وقت محرم و عزای حسینی، سیاه پوش شد.

پیام مازند


محمد اکبری از بچه‌های هیئت مذهبی ساری در حین انجام مراسم سیاه پوشان محلات و میدان مرکزی ساری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه علم و بیرق حسینی بهترین پناه برای ما درماندگان است، افزود: امسال با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برای سالار شهیدان سوگواری خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه مراسم سیاه پوشان میدان مرکزی شهر برای اولین به صورت منسجم و متمرکز با حضور هیئات مذهبی و عاشقان ولایت و امام حسین (ع) انجام شده است، گفت. امسال همه شهر و وطن را حسینیه خواهیم کرد زیرا ملت ایران، مملکت حسینی و عاشورایی است.
امسال همه شهر و وطن را حسینیه خواهیم کرد زیرا ملت ایران، مملکت حسینی و عاشورایی است
مساجد و تکایاسیاه پوش شدند و برای عزای حسینی مهیا می‌شوند، امسال کرونا برای دومین سال شکل و شیوه عزاداری‌ها را تغییر داد و تدابیر لازم برای برپایی مراسم‌های عزاداری با رعایت پروتکل‌ها در دست اقدام است.
میار عضو هیئت مذهبی مسجد ابوالفضلی (ع) با اشاره به اینکه هیئتی‌ها در سال قبل نشان دادند که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه‌ای ویژه دارند، افزود: همچنین بچه‌های مسجد و تکایا دوشادوش مدافعان سلامت به خدمت رسانی به جامعه و تأمین و توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی مشغول هستند.
وی افزود: پارسال تاحدودی به دلیل ناشناخته بودن بیماری کرونا اجرای برنامه‌ها کمرنگ شده بود اما امسال از مدت‌ها قبل تدابیر و مقدمات لازم را فراهم کردیم تا جبران مافات کنیم و پرشور برای سید و سالار شهیدان سوگواری کنیم.
آئین‌های سیاه پوشان در مازندران
آئین سنتی سیاه پوشان برای استقبال از ماه محرم در مناطق مختلف مازندران اجرا شد و امسال برای اولین بار نیز سیاه پوش کردن کشتی‌های مستقر در حوضچه بنادر انجام شد و نوای یا حسین ( ع) بر فراز کشتی‌ها و در ساحل نیلگون خزر طنین انداز شده است.
حجت الاسلام محمود مشایخ امام جمعه نوشهر با بیان اینکه امام حسین (ع) سفینه نجات محسوب می‌شود، افزود: شیعه دو آرم غدیر و عاشورا دارد و شکر خدا که در پناه حسین هستیم و سیره شیعه در تاریخ عزاداری امام حسین است.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه عزاداری از شعائر دینی و سیاسی است و مقابله با ظلم محسوب می‌شود، آن را یاری کردن مظلوم دانست و گفت: طبق فرمایش حضرت امام راحل محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است.
وی با اظهار اینکه مجالس و عزاداری سید الشهدا، نهضت امام حسین، اسلام و دین را زنده نگه داشته است، گفت: به برکت عزاداری سید الشهدا مکتب شیعه را تاکنون حفظ کردیم.
با عزاداری بر امام حسین (ع) راه مقامت و ایستادگی را پیدا کردیم و در مجالس بیداری و آگاهی را دست یافتیم و به برکت عزاداری بر امام حسین جنگ را پیروز شدیم
حجت الاسلام مشایخ گفت: با عزاداری بر امام حسین (ع) راه مقامت و ایستادگی را پیدا کردیم و در مجالس بیداری و آگاهی را دست یافتیم و به برکت عزاداری بر امام حسین جنگ را پیروز شدیم و اعتقادات جوانان را حفظ می‌کنیم.
امام جمعه نوشهر با اظهار اینکه مجالس عزاداری امام حسین ( ع) هدایت بخش است، افزود: اجازه نخواهیم داد عزاداری امام حسین ( ع) تعطیل شود و با آنکه کرونا وجود دارد علم و پرچم عزای حسینی را مثل همیشه برپا و برافراشته نگه خواهیم داشت.

پیام مازند


وی با اظهار اینکه مخالفان دنبال دوگانه سازی هستند، بحث سلامت و دین را مطرح می‌کنند، ادامه داد: در اسلام دوگانه سازی معنا ندارد و سلامت و هدایت و معنویت بسیار مهم است و باید مجالس امام حسین ( ع) با رعایت اصول بهداشتی برپا شود.
وی عزاداری در فضای باز، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را ضروری دانست و گفت: متدین و عزاداران بیش از سایرین نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام خواهند داشت.
همزمان با ماه محرم دستورالعمل‌های عزاداری حسینی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مازندران تدوین و به هیئات مذهبی ابلاغ شد، حجت الاسلام شکریان امیری مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به برگزاری پویش‌های مختلف در محرم اشاره و خاطرنشان کرد: پویش ایران مشکی پوش، پویش نذر پرچم با شعار ما نسل به نسل در پناهت هستیم در تمامی شهرها و روستاهای مازندران برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فضاسازی اماکن عمومی و شهری و برافراشته شدن پرچم‌های مشکی و عزاداری برای محرم 1400، تاکید کرد: فضا سازی و سیاه پوش کردن شهر و اماکن عمومی با توجه به شرایط امروز کشور مورد توقع است و همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی باید برای این ایام برنامه ریزی داشته باشند.
محرم امسال مازندرانی‌ها عاشقانه ترین آئین‌های عاشورایی را در زیرسایه کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌کنند تا نسل در نسل در پناه امام حسین ( ع) برقرار باشند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/223658/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت