پیام مازند

آخرين مطالب

یاری‌رسانی مردم گیلان و مازندران به کادر درمان با «نذر سلامتی» مقالات

یاری‌رسانی مردم گیلان و مازندران به کادر درمان با «نذر سلامتی»
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند


افزایش اهدای خون و پلاسما، تأمین هزینه تجهیزات پزشکی، دارو و درمان و سبدهای غذایی و معیشتی برای بیماران کرونایی و بیمارستان‌هایی که بیشترین حجم بستری بیماران کرونایی را دارند، از اقدامات هموطنانمان در بحبوحه فراگیری این بیماری است که این روزها بسیاری از نقاط کشور را در وضعیت فوق بحرانی قرار داده است.
در این روزهای پر اضطراب با وجود اینکه استان‌های گیلان و مازندران رتبه نخست درگیری این بیماری را دارد، شهروندان خطه شمالی کشور با تغییر رویه در ادای نذورات خود سعی کرده‌اند تا همپای کادر پزشکی و بهداشت و درمان کشور سهمی در یاری‌رسانی به بیماران کرونایی و خانواده هایشان داشته باشند. با وجود این، گستردگی دامنه شیوع کرونا در کشور و نیازهای فراوان بیمارستان‌ها به تجهیزات و اقلام درمانی باعث شده تا مشارکت‌های فعلی مردمی برای تأمین این نیازها کافی نباشد. مسئولان معتقدند هنوز آنچنان که شایسته است، نذر فرهنگی و خدمات اجتماعی و بهداشتی برای مردم شناخته شده نیست و باید از طریق رسانه‌ها و تریبون‌های مذهبی و فرهنگی در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.
مدیر امور خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه از زمان شیوع همه‌گیری کرونا مشارکت‌های مردمی برای اهدای کپسول اکسیژن، دستگاه‌های اکسیژن ساز و سایر تجهیزات پزشکی بیشتر شده است می‌گوید: «در این مدت مردم مازندران بخصوص در شهرهای آمل و بابل، خیرین، صاحبان کارخانه‌ها و مجتمع‌های صنعتی استان، بسیج و سازمان‌های مردم نهاد بخصوص با اهدای ماسک، دستکش و ضد عفونی کردن خیابان‌ها و... همپای سایر دستگاه‌های اجرایی و بهداشت و درمان پای کار بوده و تاکنون نیز بیش از 111 میلیارد تومان به این بخش کمک شده است.»
به‌گفته دکتر اسماعیل محمودیان، با وجود اینکه از ابتدای ماه محرم تاکنون نذورات مردم در بخش سلامت و کمک به بیماران کرونایی نسبت به گذشته بیشتر شده است اما بخش بسیار بزرگی از تهیه دارو و تجهیزات پزشکی را دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌دهد. در واقع به جرأت می‌توان گفت 10 درصد از مردم تغییر رویکرد داده‌اند و همچنان به ادای نذورات خود به‌صورت پخت و پز و تهیه بسته‌های معیشتی تأکید دارند که نیاز است در این خصوص فرهنگ‌سازی صورت گیرد.»
مدیر عامل مجمع خیرین سلامت مازندران نیز در گفت‌و‌گو با «ایران»، با بیان اینکه بیشتر فعالیت مجمع روی تهیه تجهیزات پزشکی از جمله کپسول اکسیژن، مانومتر و حتی تهیه سردخانه برای نگهداری اجساد بیماران کرونایی متمرکز است، می‌گوید: «با توجه به فراخوان‌هایی که داده‌ایم حضور مردم جهت مشارکت در امر خیرخواهانه و کمک به بیماران کرونایی بیشتر شده است. به‌عنوان مثال بستگان فردی که بر اثر کرونا فوت شده بود تمام هزینه مراسم ختم وی را جهت درمان بیماران کرونایی به مجمع اهداء کردند.
تیمور طهماسب‌پور با اشاره به اینکه چالوس، فریدونکنار و نوشهر شهرهایی هستند که بیشترین کمک را در بخش سلامت به مجمع کرده‌اند می‌افزاید: «با وجود اینکه فراخوان‌ها در تغییر رویکرد مردم مازندران تأثیرگذار بوده است اما همچنان اعتقاداتشان بر نذورات غذایی است. لذا جا دارد که اعلام کنم که هم اکنون استان مازندران همانند سایر نقاط کشور در وضعیت بحرانی کرونایی قرار دارد و بیمارستان‌های استان نیز برای نجات جان بیماران بشدت نیاز به تجهیزات پزشکی دارند به‌طوری که هر روز شاهد تقاضای پی‌در‌پی رؤسای بیمارستان‌ها جهت دریافت تجهیزات پزشکی هستیم. در واقع هم اکنون در کشور کسی از کمبود غذا نمرده است اما بسیاری از هموطنانمان به‌دلیل نداشتن تجهیزات پزشکی جانشان در خطر است.»
مدیر مؤسسه بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در بخش دو دانگه مازندران هم با بیان اینکه هنوز بسیاری از مردم بخش دودانگه معتقدند که نذورات باید به‌صورت پخت و پز غذا و توزیع آن صورت گیرد، می‌گوید: «مردم بخش دو دانگه بر اساس اعتقادات دیرینه‌ای که دارند هر سال مصادف با ایام عزاداری اباعبدالله حسین(ع) و یاران باوفایشان به دو گروه تقسیم می‌شوند. یک گروه در روز تاسوعا و یک گروه در عاشورای حسینی نذر خود را ادا می‌کنند و برای شرکت در مراسم سوگواری به خانه‌های همدیگر می‌روند. اما امسال با توجه به بحرانی‌تر شدن وضعیت همه‌گیری بیماری کرونا پیشنهاد دادیم که نذورات خود را به‌صورت نقدی و در جهت کمک به بیماران کرونایی و خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها ادا کنند که یک عده قبول کردند و در حد توانشان کمک کردند و عده‌ای دیگر نیز اصرار بر ادای نذورات خود همانند سال‌های گذشته داشتند.»
احمدی، با بیان اینکه بخش دودانگه جزو مناطق محروم می‌باشد، می‌افزاید: «بخش دو دانگه حدود 54 روستا دارد و مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در مدت 21 سال فعالیتش با کمک بیش از 50 خیر در این بخش به حدود 250 مددجو معلول و از کار افتاده و 140 خانواده مستمند که اکثراً سالمند بوده و یا نیاز به جهیزیه دارند خدمات‌رسانی می‌کند و در حال حاضر نیز در حال تهیه سبدمعیشتی برای این خانواده‌ها و همچنین بیماران کرونایی می‌باشد.»
مجمع خیرین سلامت استان گیلان هم با اشاره به افزایش چشمگیر مشارکت‌های مردمی برای کمک‌رسانی به بخش سلامت استان گیلان اعلام کرد:«اکثر نذورات مردم در قالب کمک به بیماران کرونایی بوده که می‌تواند اقدام بسیار خوبی در تغییر رویکرد مردم در این امر خیرخواهانه باشد.
به‌گفته مریم مهربخش مسئول روابط عمومی این مجمع، در ایام همه‌گیری ویروس کرونا بیشترین نذورات مردمی به‌صورت نقدی از پنجاه هزار تومان تا بیش از یکصد میلیون تومان و اهدای تجهیزات پزشکی همانند ماسک، دستکش، دستگاه‌های مجهز (آی‌سی‌یو) و کپسول اکسیژن بوده است. البته از آنجایی که خیرین از قیمت تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز بیماران و بیمارستان‌ها اطلاع دقیقی ندارند به‌طور عموم سعی می‌کنند با واریز نقدی نذر خود را ادا کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/225706/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زرد، آبی، بی‌خوابی/ تلفن هوشمند چگونه چرخه زیستی را مختل می‌کند؟

رابط مردمی سازی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان منصوب شد

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا در استان کرمانشاه

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

کمک 40 میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان نیازمند در بهشهر

رئیس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها خلاف قانون است

پلی استیشن 5 پرو برای اجرای 60fps بازی‌ها هدف‌گذاری می‌کند

دستمزد دلاری و نجومی انتقال یک تن شیشه به تهران!

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدردانی مردم گلستان از نیرو‌های مجری طرح ملی «نور» + فیلم

واگذاری پرسپولیس واستقلال به بانک ها،خلاف قانون ومنویات رهبری است

توهین بارسایی‌ها به دمبله: بیا این پول را بگیر خائن!

قصه آدم‌هایی که برای عزت ایران می‌کوشند

اجرای طرح هادی روستایی در بهشهر نیازمند توجه است

ساری در مازندران الگو باشد/ وجود 5000 نیروی مازاد در شهرداری

20 هزار دلار دستمزد انتقال یک تن شیشه به تهران

خطری جدی کاربران آیفون را تهدید می‌کند؛ آی‌مسیج را غیرفعال کنید!

پروین: جای درویش باشم به بازیکنی که دنبال پول باشد می گویم خداحافظ!

تعلیق فعالیت رسانه های نور و بریا در افغانستان

اجرای طرح حجاب و عفاف با عنوان طرح نور در چهارمحال و بختیاری

بارسلونا پول خرید ارلینگ هالند را ندارد، حتی در تابستان 2025

ساری در زمینه های مختلف باید الگوی دیگر مراکز استان ها باشد

اعلام محدودیت ترافیکی روز ارتش در ساری

دستگیری کلاهبردار و کشف 41 فقره کلاهبرداری در خرم آباد

160 هزار واحد مسکن روستایی در مازندران ساخته شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور

ساخت 3 فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در 1403

قدردانی مردم گلستان از نیرو‌های مجری طرح ملی «نور»

ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری مهم‌ترین دغدغه برای رفع معضل زباله است

حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم‌آباد

دستگیری سارق و کشف 6 دستگاه خودرو مسروقه در بابل

لزوم ارزیابی مصوبات سفر رئیس جمهور به مازندران

پروین: هرکس دلش با پرسپولیس نیست خداحافظ!

خطری جدی کاربران آیفون را تهدید می‌کند/ آی‌مسیج را غیرفعال کنید!

رویکرد تقویت و اصلاح نور و رنگ در راستای بهبود کیفیت منظر شهری

اطلاعیه قطع گاز در شهرستان نکا

مرکبات مازندران به 16 کشور جهان صادر شد

صادرات 28 میلیون دلاری مرکبات مازندران به 16 کشور جهان

تکذیب خبر مرگ دختر جوان در وزرا / پشت پرده خبر مرگ دختری در طرح نور چه بود؟

مصرف 5700 مگاواتی برق دوره پیک در مازندران پیش بینی می شود

تقلب در تعمیر پکیج و رادیاتور

تکریم عفاف و حجاب در طرح نور

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

لزوم برداشت نارنج حاشیه باغات برای قطع پل ارتباطی میزبانی مگس میوه