پیام مازند

آخرين مطالب

توسعه مازندران؛ از گازرسانی به روستاها تا انتقال آب به فریدون‌کنار اقتصادي

توسعه مازندران؛ از گازرسانی به روستاها تا انتقال آب به فریدون‌کنار
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - راه اندازی مرکز زباله سوز نوشهر، افتتاح ورزشگاه ماهفروجک ساری ، افزایش ضریب برخورداری روستائیان مازندران از نعمت گاز طبیعی، اجرای طرح توسعه در فرودگاه دشت ناز و رفع کم آبی شهرهای گروه الف مهم‌ترین طرح‌های افتتاح شده در مازندران از هفته دولت سال گذشته تاکنون بوده است.

به گزارش ایرنا، هفته دولت فرصتی ارزشمند برای بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری ایران است و هرساله در این ایام، مسوولان اجرایی سراسر کشور با گرامیداشت نام و یاد شهیدان باهنر و رجایی، عملکرد یک ساله خود را به آحاد جامعه گزارش می دهند.
هفته دولت زمان مناسب برای ابراز قدرشناسی از زحمات مسوولان خدومی که برای گره گشایی از مشکلات مردم در تلاش هستند، است و بسیاری از مردم این روزها علاوه بر قدردانی از مسوولانی که با جان و دل به کشورشان خدمت می کنند، فرصت را غنیمت شمرده و در بستر فضای مجازی و گفت و گوی های تلفنی راهکارهای عمل و بنیادی برای توسعه دیار مازندران را به مسوولان ارایه می دهند.
اقدامات دولت دوازدهم در حوزه های عمرانی، اقتصادی و زیربنایی در هفته دولت امسال به ایستگاه آخر رسید و به گفته مسوولان امر در مازندران نتیجه برنامه ریزی ها در سال‌های گذشته، به افتتاح و کلنگ زنی طرح های مختلف منجر شده است.
دادن نمره قبولی و یا مردودی به دولتمردان در مازندران را به مردم واگذار می کنیم اما به گفته مسوولان کنونی استانداری با افتتاح طرح های عمرانی و زیرساختی، اتفاقات خوبی برای توسعه این دیار با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های خارجی و شیوع کرونا کرونا افتاده است.
در این ارتباط مهدی رازجویان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در گفت و گو با ایرنا گفت: طرح های عمرانی و اقتصادی زیادی در سال های گذشته در مازندران به بهره برداری رسید که برای آحاد جامعه قابل لمس است و منجر به افزایش رفاه مردم این دیار شد.
وی خاطر نشان کرد: باتوجه به ظرفیت های اقتصادی و گردشگردی مازندران اجرای طرح های عمرانی در استان با محور توسعه ای و خدمات رسانی مطلوب تر به مردم در گام اجرایی قرار گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه روزانه سه هزار تُن زباله در مازندران تولید می شود، افزود: مرکز زباله سوز نوشهر با تخصیص 140 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و مرکز زباله سوز ساری هم در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیام مازند


رازجویان با اشاره به ساخت مراکز تفکیک زباله در تعدادی از شهرستان های مازندران، ادامه داد: واحد تفکیک زباله بابل در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و همچنین واحد تفکیک زباله تنکابن هم به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: عملیات ساخت خط پردازش زباله در رامسر در حال انجام است و عملیات سوله سازی خط پردازش زباله در بابلسر هم انجام شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: افتتاح جاده دسترسی ساری-تاکام از دیگر طرح های خوب حوزه عمرانی و زیربنایی مازندران است که با تلاش مسوولان محلی و ملی به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه در فرودگاه دشت ناز میاندورود طرح های خوبی انجام شد ، خاطر نشان کرد: توسعه بخش ناوبری، نصب آی ال اس و آر وی آر و تملک اراضی اطراف سردر از جمله اقدامات انجام شده در این فرودگاه است.
رازجویان ادامه داد: همچنین در بخش توسعه باند فرودگاه رامسر با تملک زمین های همجوار فرودگاه، شرایط برای فراز و فرود هواپیماهای پهن پیکر فراهم شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران اضافه کرد: تکمیل ورزشگاه 6 هزار نفری ماهفروجک حدفاصل ساری-قائمشهر که سالیان زیادی بلاتکلیف رها شده بود و همچنین اجرای طرح عمرانی در سکوهای ورزشگاه شهید وطنی از اقدامات مهم ورزشی دولت در مازندران است.
وی گفت: تبدیل چمن مصنوعی به چمن طبیعی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با 16 میلیارد تومان اعتبار در هفته های آینده به اتمام خواهد رسید.
رازجویان افزود: همچنین ساخت ورزشگاه ناطق نوری شهرستان نور و شهدای نوشهر از دیگر اقدامات ورزشی دولت در استان مازندران در سال های گذشته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه با تکمیل تصفیه خانه در 2 فاز بیش از یک هزار لیتر آب در شهرهای الف مازندران تولید می شود، تصریح کرد: برای فاز سوم اجرای این طرح هم 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تکمیل این طرح 500 لیتر برثانیه دیگر به ظرفیت آبرسانی به شهرهای الف مازندران اضافه می شود.
وی گفت: ضریب گاز رسانی در استان به بیش از 98 درصد است و محرومیت زدایی با جدیت در سال های گذشته در مازندران در دستور کار بوده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران اضافه کرد: آزاد سازی سواحل مازندران با جدیت ادامه دارد و تاکنون 87 درصد سواحل آزاد شد و با پیگیری های انجام شده اماکن دولتی در حال عقب نشینی از سواحل هستند.
اجرای طرح های توسعه‌ای در فرودگاه دشت ناز
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4
بر اساس اعلام مدیرکل فرودگاه های مازندران ، برای توسعه فرودگاه بین‌المللی دشت‌ناز میاندرود حدود یک‌هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
سعدالله وطنخواه افزود: اقدام مناسبی برای توسعه فضای فرودگاهی دشت ناز در سال های گذشته انجام شد و با تملک زمین برای توسعه باند ، مشکل این زیر ساخت رفع شد.
وی از توسعه باند فرودگاه به عنوان یکی از طرح های مهم یاد کرد و گفت : با پیگیری و مذاکرات لازم با بنیاد مستضعفان برای اختصاص زمین های مورد نظر توافق صورت گرفت.
وطنخواه افزود : نصب دستگاه هواشناسی در این فرودگاه انجام شد و با این کار لغو پرواز فرودگاه به دلیل وضعیت بد آب و هوایی کاهش می یابد.
وی با اعلام این که در سال های گذشته حدود 30 درصد به مساحت فرودگاه دشت ناز میاندورود اضافه شد، گفت: طرح توسعه فرودگاه رامسر نیز در دست اجرا است و مشکلات فرودگاه نوشهر نیز با توجه ویژه وزیر وقت راه و شهرسازی رفع شد.

پیام مازند


افتتاح تصفیه خانه شهرهای گروه الف مازندران
فاز نخست تصفیه‌خانه آب و خط آبرسانی به بابل ، بابلسر و چهار شهر و 57 روستا با جمعیت تقریبی 600 هزار نفر در دولت دوازدهم افتتاح شد.
اجرای طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران که ساخت تصفیه خانه یکی از اجزای آن است از سال 88 در روستای درونکلای شرقی بابل شروع شد و در دولت یازدهم و دوازدهم با تزریق بودجه سرعت گرفت که برای تصفیه خانه و خط انتقال از سد البرز تا فریدونکنار 420 میلیارد تومان هزینه شده است.
کل خط انتقال از سد البرز تا انتها 90 کیلومتر با ظرفیت یک هزار و 500 لیتر بر ثانیه است که در فاز نخست، 70 کیلومتر آن با ظرفیت 1000 لیتر بر ثاینه به بهره برداری رسید.

پیام مازند


افتتاح سالن ورزشی 6 هزار نفری ماهفروجک ساری
استادیوم سرپوشیده 6 هزار نفری ماهفروجک ساری پس از 16 سال از زمان آغاز ساخت در اواخر کار دولت دوازدهم به بهره‌برداری رسید.
برای ساخت سالن ورزشی 6 هزار نفری ماهفروجک ساری که به نام سردار شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شده است یکهزار و 200 میلیارد ریال اعتبار صرف شد که به گفته مسوولان این رقم برای چنین پروژه‌ای با قیمت‌های امروز دست کم دو هزار و 500 مییلیارد تومان تخمین زده می شود.

پیام مازند


افزایش ضریب گازرسانی در استان مازندران به 98 درصد
بر اساس اعلام سرپرست شرکت گاز استان مازندران ، با بهره برداری از پروژه‌های گازرسانی روستایی، ضریب نفوذ گاز در این حوزه تا پایان سال 1400، به 95 درصد افزایش خواهد یافت.
مقدم بیگلریان گفت : در یک سال اخیر 543 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع اجرا، 20 هزار و 81 انشعاب نصب و بالغ بر 62 هزار مشترک جدید پذیرش شد و 26 هزار و 301 مترمکعب بر ساعت گاز طبیعی جایگزین سوخت‌های فسیلی در صنایع استان شده که شامل 239 واحد صنعتی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه شرکت ملی گاز ایران، تحقق اهداف در 3 بخش احداث شبکه، نصب انشعاب، اشتراک‌پذیری و میزان مصرف گاز بوده که ما در بخش نخست، 91 درصد، در بخش دوم معادل 93 درصد و در بخش اشتراک‌پذیری نیز حدود 98 درصد به اهداف مورد نظر دست یافته‌ایم.

پیام مازند


افتتاح نیروگاه زباله سوز نوشهر
ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر با هدف فراوری 200 تن زباله تولیدی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید حدود سه مگاوات برق در ساعت در سال 1390 در زمینی به مساحت حدود 2 هکتار در منطقه "پلنگ چال" نوشهر کلنگ زنی شد و بنا به وعده مسئولان وقت قرار بود حداکثر طی 2 سال به بهره برداری برسد.
پس از آغاز فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم گره های کور مشکلات اجرایی شدن این طرح که بیشتر مربوط به موازین زیست محیطی ، کمبود زمین و نیز محدودیت های ورود تجهیزات به خاطر تحریم های ظالمانه بود ، یکی پس از دیگری باز شد و روند اجرایی آن که در حد کلنگ زنی باقی مانده بود ، شتاب گرفت.
بر اساس گزارش های رسمی تاکنون برای ساخت این نیروگاه حدود 112 میلیارد تومان هزینه شده که حدود 26 میلیارد تومان آن از محل سفر مقام معظم رهبری بود و بقیه از محل اعتبارات ملی تامین شده است.
بهره برداری رسمی از این نیروگاه که گفته می شود از لحاظ برخورداری از آخرین استانداردهای زیست محیطی جهان دومین در نوع خود پس از نیروگاه تهران است زمینه اشتغال دستکم 60 نفر را فراهم کرده است.

پیام مازند


به گزارش ایرنا، همزمان با هفته گرامیداشت دولت، طرح های دولت دوازدهم در بخش های عمرانی، زیربنایی و اقتصادی با افتتاح 388 طرح و با بیش از 25 هزار میلیارد ریال در استان مازندران به ایستگاه پایانی رسید.
در هفته گرامیداشت دولت سال 1399 در مازندران 584 طرح با یکهزارو 328میلیارد تومان افتتاح و 90 طرح با 811میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده بود.
دوم تا هشتم شهریور ماه در تقویم نظام جمهوری اسلامی ایران هفته دولت نامگذاری شده است.

پیام مازند


برچسب‌ها
کلنگ زنی هفته دولت توسعه ایران طرح های عمرانی افتتاح طرح اشتغال زایی

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/226771/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

گردهمایی فعالان هنری مساجد مازندران

مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران