پیام مازند

آخرين مطالب

اصحاب رسانه مازندران در سوگ یک همکار باسابقه فرهنگي

اصحاب رسانه مازندران در سوگ یک همکار باسابقه
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری – ایرنا – اصحاب رسانه و بسیاری از مدیران مرتبط با حوزه رسانه در استان و کشور پس از درگذشت خبرنگار ایرنا و مدیر این خبرگزاری در خراسان شمالی علاوه بر منتشر کردن پیام‌های رسمی تسلیت، با انتشار پیام‌ها و جملاتی در صفحات شخصی خود یا گروه‌ها درباره زنده‌یاد حسین فلاحتی یاد او را گرامی داشتند.

به گزارش ایرنا، درگذشت خبرنگار باسابقه خبرگزاری جمهوری اسلامی و پیشکسوت عرصه رسانه در استان‌های مازندران و خراسان موجی از اندوه را بین اصحاب رسانه این دو استان و خانواده رسانه‌ای خبرگزاری جمهوری اسلامی ایجاد کرد. فلاحتی از اوایل مرداد به دلیل ابتلا به کرونا تحت درمان قرار گرفت و پس از دو هفته شرایط جسمی‌اش رو به بهبودی رفت. اما از اواخر مرداد با مشاهده شدن نشانه‌های ابتلا به قارچ سیاه در بیمارستان شفای ساری بستری شد و پس از دو هفته جدال با این بیماری صبح روز پنجشنبه 11 شهریور و در آخرین روزهای 49 سالگی‌اش درگذشت.
زنده‌یاد حسین ‌فلاحتی که از سال 1378 فعالیت رسانه‌ای خود را در خبرگزاری جمهوری اسلامی آغاز کرده بود، طی دو دوره بین سال‌های 1378 تا 1383 و 1394 و تا پایان 1399 در مازندران به عنوان خبرنگار حضوری پررنگ و برجسته داشت. فعالیت حدود 11 ساله فلاحتی در مازندران به عنوان خبرنگار به دلیل رفتار و اخلاق حرفه‌ای‌اش از او چهره‌ای قابل احترام و مرجع در بین اصحاب رسانه ساخته بود.
او حدود 11 سال دیگر از فعالیتش را نیز طی دو دوره در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی به عنوان خبرنگار و مدیر خبرگزاری فعالیت کرد و در این منطقه از کشور نقشی برجسته از خود در حوزه رسانه به جا گذاشت.
پیام‌های تسلیت بسیاری از مدیران دستگاه‌های دولتی و مسئولان مختلف استان‌های مازندران و خراسان شمالی ساعتی پس از درگذشت حسین فلاحتی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که برخی از این پیام‌ها متعلق به مدیران شاخص حوزه رسانه کشور است.
محمد خُدادی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در پیامی درگذشت زنده‌یاد «حسین فلاحتی» خبرنگار با سابقه و مدیر دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در خراسان شمالی را تسلیت گفت و نوشت:
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت زنده‌یاد «حسین فلاحتی»، خبرنگار توانمند و مدیر دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در خراسان شمالی موجب تالم بسیار شد.
اینجانب درگذشت این فعال رسانه‌ای بااخلاق و دغدغه‌مند را به خانواده گرامی‌اش و جامعه رسانه‌ای کشور، به‌ویژه همکارانم در خبرگزاری ایرنا تسلیت می‌گویم و برای خانواده عزیز او، بازماندگان، دوستان و همکارانش، صبر و سلامتی مسئلت دارم.
محمدرضا نوروزپور مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در پیامی رسمی نوشت :
در کمال تأسف باخبر شدیم جناب آقای حسین فلاحتی رئیس محترم خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان خراسان شمالی و خبرنگار پیشکسوت و باسابقه ایرنا دار فانی را وداع گفته است. ایشان یکی از مدیران و خبرنگاران، پرتلاش و متعهد ایرنا بود که در طول دو دهه فعالیت خبری در مجموعه سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، توانست به خوبی در رسالت خود ایفای نقش کند و در مدت مسئولیت در استان خراسان شمالی نیز به خوبی درخشید. این مصیبت را به خانواده ارجمند ایشان، کلیه بازماندگان آن مرحوم و همکاران وی در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی تسلیت گفته و از خداوند متعال برای مرحوم فلاحتی طلب مغفرت و برای خانواده و بازماندگان محترم ایشان صبر جمیل مسئلت دارم.
مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور هم در پی گذشت مدیر خبرگزاری ایرنا در خراسان شمالی پیامی منتشر کرد و نوشت:
خبر درگذشت برادر خوبمان آقای حسین فلاحتی باعث تألم و تأثر بسیار در میان دوستداران ایشان شد. ایشان مدیری توانمند و دلسوز در عرصه رسانه بود که تمام‌ وقت خود را صرف خدمت به جامعه و مردم کرد. از درگاه خداوند باری‌تعالی برای وی غفران و رحمت واسعه مسألت کرده و امید داریم در صحرای محشر با چهره‌ای خندان و گشاده محشور شود، همچنان که در این دنیا نیز همواره با دوستان، گشاده‌رو و متبسم بود.

پیام مازند


در پیامی که توسط خانه مطبوعات و رسانه‌های مازندران به عنوان اصلی‌ترین تشکل رسانه‌ای این استان منتشر شده نیز آمده است:
انالله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت همکار رسانه‌ای، خبرنگار متعهد خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، داغی دیگر بر قلبمان نهاد. با اندوهی عمیق، به خانواده بزرگ مطبوعات به ویژه اهالی رسانه استان مازندران تسلیت عرض می‌کنیم. برای آن همکار مهربان سفر کرده، آرامش الهی و برای خانواده‌اش صبر آرزومندیم.
برخی رسانه‌های استان و دفاتر سرپرستی رسانه‌های سراسری در مازندران نیز با انتشار پیام‌های جداگانه این ضایعه را تسلیت گفتند.
ابراز همدردی همکاران
اما علاوه بر این پیام‌ها، تعداد زیادی از همکاران زنده‌یاد فلاحتی در سطح ملی و استانی در صفحه‌های شخصی و گروه‌های مرتبط با اهالی رسانه به اشکال مختلف یاد او را گرامی داشتند و از فقدان این خبرنگار حرفه‌ای و با اخلاق ابراز تأسف کردند و در پیام‌هایی کوتاه به رفتار و عملکرد حرفه‌ای زنده‌یاد فلاحتی اشاره کردند.
یکی از نخستین واکنش‌های اهالی شناخته شده رسانه کشور به درگذشت فلاحتی توییت دکتر محمدرضا نوروزپور مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی بود که جدا از پیام رسمی تسلیت در صفحه شخصی توییتر خود منتشر کرد. او در توییترش نوشت:
باز هم غمی دیگر از راه رسید و وای از غمی که تازه شود با غمی دگر. حسین فلاحتی نازنین رئیس مرکز ایرنا در خراسان شمالی هم از میان ما رفت. تا کی از این عزا و مصیبت کرونا بدرآییم و تا کی به قول وحشی «باشد کهن پلاس مصیبت لباس ما؟» عرض تسلیت به خانواده عزیز فلاحتی و همکارانم در ایرنا. روحش شاد.

پیام مازند


تعداد زیادی از اهالی رسانه مازندران با انتشار تصویر حسین فلاحتی و فیلم‌های کوتاهی از او در صفحه‌های اجتماعی و نوشتن جملاتی کوتاه یاد او را گرامی داشتند و اظهار تأسف و ابراز همدردی کردند. اما برخی از این افراد سعی کردند علاوه بر تسلیت چند جمله درباره فلاحتی هم بنویسند.
فاطمه رحمتی - خبرنگار ایرنا: مات و مبهوت خبری هستم که نه خیال و نه قدرت باورش را دارم. در زمانه‌ای که کرخت شده‌ایم از خبرهای ناگوار. کجا مرد صادق و بی‌آلایش روزگار ؟ هنوز بهارهای زیادی برای پیمودن داشتی، برای بدرود زود بود مرد خالص روزگار. دلم هوار می‌زند که بیدار شو و ببین که چه آتش زده‌ای بر دل همگانی که می‌شناختن صفای وجودت را. بیدار شو. نگاه خانواده و همکار و آشنا و دوست رفتنت را برنمی‌تابد.
خداحافظ مرد پرشور و پرهیاهوی ایرنا، آرام بخواب که آرامشِ نداشته‌مان را به دردناک‌ترین شکل ممکن ذبحِ رفتنت کردی. آرام بخواب که سوگت فراتر از حجم اشک‌هایمان است. توانمان محقر است در تحمل و چیزی جز دعای خیر و گریه و آرزوی صبر برای خانواده‌ات، نداریم که بدرقه راهت کنیم. خداوند برای تحمل تمام تلخی‌های مکرر این روزگاران صبرمان دهد.
عشرت کراری – مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران: خبر تاسف‌بار و غم‌انگیز درگذشت همکار بزرگوارمان را شنیدم و روزی دیگر به تلخی عجیبن شد. آخرین بار در نشستی خبری در اداره کل بهزیستی مازندران با ایشان هم‌کلام شده بودم و چه حیف که دیگر نیست. کرونا و عواقب ناشی از آن چندمین بار است که سراغ همکاران زحمتکش و عزیزمان رفته و ما را داغدار وجود ارزشمند و بی‌تکرارشان می‌کند. خداوند به خانواده آقای فلاحتی صبر بدهد و روح بلند این همکارِ شایسته، قرین آرامش باشد.
نیما افضلی - مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران:
نه!! نمی‌شود، رفت و گذشت و ندید... در باورمان نمی گنجد رفتنِ ابدی تو!
سپاس که تصویرگر تصویری شایسته از خدمات شبانه‌روزی راهداران و رانندگان تلاشگر در جاده‌های مازندران بودی.
مصطفی شانه‌چی - عکاس خبری مازندران: متأسفانه یکی از بهترین فعالان عرصه رسانه را به علت کرونا از دست دادیم.
احسان فضلی اصانلو عکاس خبری نیز با انتشار ویدئویی از زنده یاد فلاحتی نوشت: برای آن که با قلمش عشق را آموخت...


الناز پاکنیا – خبرنگار و سرپرست خبرگزاری ایمنا در مازندران: ممنون که برای هر گزارش یا مطلبی پیگیر بودید. از شما یاد گرفتیم که همکار بودن به معنای داشتن مرز و تقابل نیست. جایگاهتان بهشت.
کامیار ولیپور – مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران: حسین عزیز هم رفت... دلم برای خنده‌هات تنگ میشه. خیلی زود بود رفیق، خیلی...
فائزه نصرتی - خبرنگار: روزهایی که در خبرگزاری مهر کار می‌کردم در اکثر جلسات استانداری، اتاق بازرگانی و دستگاه‌ها حضور داشت، شاید اکثر خبرهایش را بعد از جلسات از خروجی ایرنا می‌خواندم، حتی وقتی که دیگر در خبرگزاری نبودم؛ همچون شاگردی که پیگیر است استاد چگونه و از چه زاویه‌ای می‌نگرد و می‌نویسد! خبرهای اتاق بازرگانی و بیشتر خبرهای اقتصادی را با تیترهای فوق‌العاده منتشر می‌کرد! منصف می‌نوشت و البته جایی که لازم بود سوژه‌ای را مورد نقد قرار می‌داد. شاگرد اول مدرسه جامعه رسانه‌ای مازندران آقای فلاحتی بود. امروز همه داغدار و عزادار هجران ناباورانه‌اش هستند.
عباسعلی کوشکی خبرنگار و پیشکسوت رسانه‌های مازندران: باکمال تأسف و تألم و با قلبی آکنده از غم و اندوه درگذشت دوست ارجمند و همکار گرانقدر، خبرنگار فرهیخته و صاحب اندیشه و مسئولیت شناس و متعهد مرحوم مغفور حسین فلاحتی را به کلیه همکاران و همسنگران محترم، اهالی رسانه استان مازندران، دوستان و خانواده داغدارش تسلیت عرض نموده، برای آن عزیز از دست رفته رحمت و آمرزش اِلهی و برای کلیه باز ماندگان معزز و مکرم، طولِ عمر با عزت و صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه پرورگار متعال مسئلت دارم.
علی پاداشی - سرپرست خبرگزاری ایکنا در مازندران: حسین جان، فقدانت جبران‌ناپذیر است و رفتنت برایمان بسیار ناباور. خداوند شما را با اولیای الهی محشور و به بازماندگان صبر جمیل عنایت کند.
خلیل دردانه عکاس خبری: درگذشت همکار فرهیخته، خوش‌اخلاق پیشکسوت مرحوم شادروان حسین فلاحتی خبرنگار برجسته استان مازندران را به جامعه رسانه و اصحاب مطبوعات و خانواده محترمشان تسلیت عرض می‌نمایم خداوند روحش را قرین رحمت واسعه خود قرار دهد و به خانواده مرحوم و بستگان و دوستان و همکاران گرانقدر صبر شکیبایی عنایت فرماید. روحش شاد.
مجتبی قربانی - خبرنگار: روحت شاد حسین جان، واقعا نه میشه باور کرد و نه تسکینی برای این درد پیدا کرد، از صمیم قلبم این ضایعه اسفناک رو به خانواده محترم‌شان و جامعه بزرگ رسانه به ویژه همکاران خبرگزاری ایرنا تسلیت عرض می‌کنم،؛ روحش شاد و یادش گرامی.
حسین احمدی – خبرنگار: آن چنان جای تو خالیست صدا می‌پیچد... دلم برایت خون است رفیق

پیام مازند


یکی از حوزه‌های فعالیت خبری زنده‌یاد حسین فلاحتی عرصه ورزش و به ویژه فوتبال بود. به همین دلیل درگذشت او بین جامعه ورزش و فوتبال مازندران هم واکنش‌هایی داشت.
پایگاه خبری ورزشی مازند24 نوشت: در کمال تاسف باخبر شدیم حسین فلاحتی همکار رسانه‌ای و ورزشی‌نویس خبرگزاری ایرنا درگذشت. وی پیش از عزیمت به خراسان شمالی و مدیریت خبرگزاری ایرنا در آن استان، سال‌ها در کنار ورزش مازندران بود و از خبرنگاران و ورزشی نویسان باسابقه به شمار می‌رفت. این ضایعه اسفبار را به خانواده سوگوار حسین فلاحتی و بازماندگان تسلیت و تعزیت می‌گوییم و از درگاه حق علو درجات را برای‌شان مسالت داریم.
روابط عمومی باشگاه نساجی مازندران هم درگذشت حسین فلاحتی را با اشاره به تلاش‌های او برای بازتاب خبرهای مرتبط با این تیم به ویژه در سه دوره حضور لیگ‌ برتری‌اش تسلیت گفت.
روز پنجشنبه تیم فوتبال رسانه ورزش مازندران هم در دیدار با پرشین آمل به زنده‌یاد «حسین فلاحتی» که از خبرنگاران حوزه ورزش نیز بود، ادای احترام کرد. بازیکنان تیم رسانه ورزش مازندران پیش از این مسابقه با در دست داشتن عکس این خبرنگار فقید، یاد و خاطره‌اش را زنده نگه داشتند.

پیام مازند


این واکنش‌ها بخشی از ابراز همدردی اهالی رسانه مازندران با خانواده زنده‌یاد فلاحتی و همچنین سوگواری آن‌ها به یاد همکار باسابقه‌شان است که در فضاهای غیررسمی رسانه‌ای منتشر شده و جایگاه حرفه‌ای این خبرنگار فقید و باسابقه را بین همکارانش نشان می‌دهد.
مراسم خاکسپاری زنده‌یاد حسین فلاحتی رئیس فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی در خراسان شمالی و خبرنگار سابق این خبرگزاری در مازندران عصر دیروز با حضور دکتر محمدرضا نوروزپور مدیرعامل و فاطمه نوری‌جهانگرد مدیرکل اخبار استان‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی، مدیرکل محصولات خبری ایرنا، عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و تعدادی از اهالی رسانه استان در روستای چاله‌پل شهرستان نکا برگزار شد.
فلاحتی بیش از دو دهه در کسوت خبرنگار ایرنا در استان‌های مازندران، خراسان رضوی و خراسان شمالی فعالیت داشت و 17 اسفند پارسال با حکم مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رئیس جدید ایرنا خراسان شمالی منصوب شده بود. این خبرنگار و فعال رسانه‌ای سابقه فعالیت رسانه‌ای در حوزه بین‌الملل را نیز داشت و به عنوان خبرنگار ایرنا در بغداد برای انجام مأموریت رسانه‌ای حضور یافته بود.
برچسب‌ها
خبرنگار مازندران رسانه پیام تسلیت خبرنگار ایرنا

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/227960/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

گردهمایی فعالان هنری مساجد مازندران

مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور