پیام مازند

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

شور حسینی جاماندگان اربعینی مازندران/ قدم قدم با حسین (ع) فرهنگي

شور حسینی جاماندگان اربعینی مازندران/ قدم قدم با حسین (ع)
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- اربعین حسینی در پیش است و امسال نیز همانند پارسال، شمار زیادی از مشتاقان سفر کربلا به دلیل شرایط کرونایی، جامانده اربعین هستند و تلاش دارند شور حسینی در فضای مازندران آکنده شود.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: کرونا طی 2 سال گذشته مشتاقان زیادی را از سفر به کربلا و پیاده روی اربعین بازداشته است، با این حال فعالان فرهنگی و مذهبی مازندران در تلاش هستند، حال و هوای استان را در دهه منتهی به اربعینی، حسینی و کربلایی نگه دارند.
مازندران طی سال‌های قبل از استان‌های پیشرو در سفر اربعین بود و حدود 150 هزار نفر در ایام اربعین برای پیاده روی کربلا شرکت می‌کردند، اما شرایط کرونایی این سفر را محدود کرده است.
با آنکه ثبت نام از زوار اربعین آغاز شد، اما به دلیل شرایط کرونایی محدودیت‌هایی برای سفر وجود دارد از این رو فعالان فرهنگی و مذهبی مازندران بر لزوم برپایی برنامه‌های باشکوه اربعین در استان تاکید کردند.
سید محسن محمودی، رئیس شورای هیئات مذهبی مازندران با اشاره به ظرفیت هیئات مذهبی اظهار کرد: باید از این ظرفیت برای ترویج و نشر ارزش‌های اسلامی و تبیین معارف الهی بهره گرفت.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین گفت: فعالان تبلیغی و مذهبی در یک جبهه و گروه قرار دارند و باید برای برپایی آئین‌های اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گام بردارند.
فعالان تبلیغی و مذهبی در یک جبهه و گروه قرار دارند و باید برای برپایی آئین‌های اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گام بردارند
وی تسهیل در سفر اربعین را از جمله مطالبات هیئات مذهبی از مسئولان و دست‌اندرکاران یاد کرد و اعتلای قرآن و معارف را از جمله اهداف و پیام‌های قیام امام حسین ( ع) بیان کرد و گفت: مجموعه فعالان فرهنگی باید زیر یک پرچم واحد گردهم آیند .
محمودی با عنوان اینکه فرصت زیادی تا ایام اربعین حسینی باقی نمانده است، گفت: مهمترین مطالبه هیئات مذهبی تسهیل در شرایط سفر اربعین است و علاوه بر این باید برای سفر زیارتی به مشهد مقدس نیز برنامه ریزی شود.

پیام مازند


رئیس شورای هیئات مذهبی مازندران یادآور شد: امیدواریم شرایط برای سفر هیئات مذهبی استان به مشهد مقدس فراهم شود تا در کنار بارگاه رضوی به ساحت مقدس سید الشهدا عرض ادب داشته باشیم.
محمدحسین طبرستانی دبیر شورای شبکه‌های هیئات مذهبی مازندران نیز تعظیم شعائر الهی را از رویکردهای جدی در ایام اربعین ذکر کرد و گفت: مازندران دارای ظرفیت بالایی در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و ادبی دارد و خوشبختانه انسجام خوبی بین فعالان فرهنگی و تبلیغی استان وجود دارد.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه مازندران به کل کشور خدمات ملی ارائه می‌دهد؛ گفت: محتوای فرهنگی و مذهبی استان مازندران متفاوت بوده و باید برای هر بخش و منطقه آن برنامه خاص طراحی کرد.
وی بر لزوم حمایت بیشتر برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در استان تاکید کرد و گفت: اگر از اجرای برنامه‌ها در استان حمایت شود، خروجی آن به مراتب بهتر و مطلوب‌تر خواهد بود.
لزوم اصلاح ساختار ستاد اربعین
طبرستانی با عنوان اینکه در زمینه اربعین و محدودیت سفر نباید تبدیل به یک بحران برای قشر مذهبی و فرهنگی شود، گفت: اگر قرار است اربعین به هر نحوی برگزار شود باید ساختار ستاد اربعین اصلاح شود زیرا با ساختار تمدن سازی و نقشه راه سازگار نیست.
وی با تاکید بر اینکه ستاد اربعین باید زیر نظر معاون رئیس جمهور و یا نماینده ویژه برگزار شود، گفت: برای نقش آفرینی در حوزه تمدن سازی باید توجه ویژه ای به ساختار ستاد شود.
طبرستانی با اظهار اینکه اربعین را باید زنده نگه داریم، گفت: با توجه به برنامه‌های پیش بینی شده، مازندران یکی از استان‌های پیش رو در اجرا برنامه‌ها است.
دبیر شورای شبکه‌های هیئت‌های مذهبی مازندران با بیان اینکه یکی از حسن‌های مازندران در دهه پایانی ماه صفر قبل از شیوع کرونا این بود که روزهای پایانی ماه صفر هیئات مذهبی به مشهد مقدس مشرف می‌شدند تا از حضرت امام رضا ( ع) مدد بگیرند و پیراهن‌های مشکلی و عزای حسینی را در حرم مطهر امام رضا ( ع) در می‌آوردند و این یک افتخار برای مازندرانی‌ها محسوب می‌شود.
وی گفت: تقاضا داریم امسال برنامه ریزی برای حضور گسترده هیئات مذهبی در مشهد مقدس شود و از این فرصت طلایی باید بهره گرفت.
بانوان مذهبی مازندران نیز با بیان اینکه ساختار ستاد مرکزی اربعین باید تغییر کند زیرا از عصر عاشورا مدیریت بحران را حضرت زینب کبری (س) دست گرفته است و باید از ظرفیت بانوان برای تبلیغ معارف اسلامی در اربعین بهره گرفت.
به تاکید آنان اجرای برنامه‌های فرهنگی را در فضای مجازی پررنگ کنیم و افکارسازی هوشمندانه و قوی در فضای مجازی داشته باشیم و از ظرفیت شاعران، مداحان و غیره برای تولید محتوای مناسب بهره گیری کنیم.
مرادی، مسئول هیئت رزمندگان مازندران گفت: در زمینه موضوع اربعین باید تشکل‌های مذهبی انسجام لازم داشته باشند و در اربعین نگاه بر این باشد که تبلیغ شیعه و معارف را داشته باشیم.
اربعین حسینی وحدت بخش است
وی با عنوان اینکه اربعین سبب وحدت بین مسلمانان کشورهای مختلف می‌شود و دولت باید تدابیر ویژه ای برای تسهیل سفر اربعین داشته باشد و علاوه بر این در داخل نیز استان در شب و روز اربعین برنامه‌های فرهنگی داشته باشیم.

پیام مازند


وی برنامه جاماندگان اربعین را از جمله طرح‌ها ذکر کرد و گفت: باید خلاءهای سفر اربعین را برطرف کرد.
برنامه‌های پیشنهادی ویژه اربعین
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر فضاسازی محیطی اربعین در شهر و روستاها، برگزاری مراسم متمرکز زیارت اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، راه اندازی حسینیه سیار، حرکت کاروان خودرویی با حمل پرچم اربعین، طنین اندازی شعار لبیک یا حسین و لبیک یا زینب در ساعت 21 شب اربعین را از جمله برنامه‌های پیشنهادی ذکر کرد.
حجت الاسلام ناصر شکریان راه اندازی پویش اربعین تمرین برای ظهور، سلام از راه دور، قدم قدم با حسین ( ع) ، حب الحسین یجمعنا ، برنامه با کاروان اربعین، راه اندازی نمادین کاروان اسرای اهل بیت (ع) با رعایت مسائل شرعی و پروتکل‌های بهداشتی را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی ذکر کرد.
برگزاری مسابقه دل‌نوشته اربعین، موکب اربعین، پرده خوانی عاشورا تا اربعین، نمایشگاه عکس اربعین، پویش ختم قرآن گروهی، اجرای طرح مواسات و همدلی اربعین، روایتگری حوادث اربعین، سوگواره شعر اربعینی، نذر خون، پرچم گردانی، شب خاطره اربعین توسط موکب داران، تاکسی صلواتی اربعین، ویزیت رایگان پزشکان، اهدای نان صلواتی، کمک مومنانه با عنوان مهر اربعین توسط موکب داران از جمله برنامه‌هایی است که فعالان فرهنگی و مذهبی مازندران برای تقویت شور حسینی در اربعین پیشنهاد و مطرح کرده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/229791/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

گردهمایی فعالان هنری مساجد مازندران

مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور

فریدونکنار؛ میزبان مرحله استانی جام شهید عجمیان