پیام مازند

آخرين مطالب

بیش از دو میلیون دُز واکسن کرونا در مازندران تزریق شد سياسي

بیش از دو میلیون دُز واکسن کرونا در مازندران تزریق شد
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری – ایرنا – آمار واکسیناسیون علیه کرونا در مازندران امروز با ادامه روند مناسب تزریق واکسن در سراسر این استان امروز از مرز دو میلیون دُز گذشت.

به گزارش ایرنا، سرعت گرفتن تزریق واکسن کرونا در مازندران طی یک هفته اخیر سبب شده که این استان در بین پنج استان برتر کشور از نظر روند اجرای واکسیناسیون قرار بگیرد. به طوری که با تزریق بیش از 36 هزار دُز واکسن کرونا در استان طی 24 ساعت گذشته، تعداد دُزهای تزریق شده در این استان از ابتدای واکسیناسیون در بهمن سال گذشته تا امروز به بیش از دو میلیون و 25 هزار دُز رسید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر تعداد دُزهای تزریق شده واکسن کرونا توسط مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران یک میلیون و 734 هزار دُز است که از این تعداد حدود یک میلیون و 90 هزار دُز مربوط به نوبت اول تزریق و حدود 644 هزار دُز نیز مربوط به نوبت دوم تزریق واکسن است.
دکتر قاسم اویس افزود: سرعت تزریق واکسن در استان طی روزهای اخیر بیشتر شده و خوشبختانه با وارد شدن واکسن به کشور و توزیع انواع آن در استان‌های مختلف شاهد بهتر شدن روند واکسیناسیون در استان هستیم. این روند طی روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت و با پایین آمدن سن واکسیناسیون شاهد افزایش آمارها خواهیم بود.
وی افزود: سن ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن از امروز به 37 سال رسیده و تا متولدین 1363 نیز می‌توانند طبق نوبت برای دریافت واکسن مراجعه کنند.
دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز که جمعیت 500 هزار نفری شهرستان بابل را زیر پوشش دارد از ابتدای واکسیناسیون همگانی تا ظهر امروز 291 هزار و 120 دُز واکسن کرونا تزریق کرده که 189 هزار و 574 دُز مربوط به نوبت نخست و 101 هزار و 546 دُز برای نوبت دوم است.

پیام مازند


با این حساب مجموع واکسن‌های تزریق شده در مازندران توسط دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل از ابتدای واکسیناسیون همگانی علیه کرونا تا امروز به بیش از دو میلیون و 25 هزار دُز رسیده است که حدود یک میلیون و 280 هزار دُز مربوط به نوبت اول و بیش از 745 هزار دُز نیز مربوط به نوبت دوم تزریق واکسن است.
البته در این آمارها تعداد واکسن‌های تزریق شده در طرح کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا که در دو شهر ساری و بابل اجرا شده بود محاسبه نشده است. در این طرح سه هزار نفر در ساری و زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و سه هزار نفر در بابل و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل واکسن کنژوگه دریافت کردند که با احتساب دست‌کم دو دُز، در مجموع 12 هزار دُز به آمار واکسیناسیون مازندران افزوده می‌شود.
سرعت مناسب واکسیناسیون علیه کرونا در مازندران سبب شده که به گفته مسئولان میانگین تزریق واکسن برای گروه سنی بالای 18 سال در مازندران حدود 16 درصد بیشتر از میانگین کشوری باشد. در حالی که میانگین کشوری تزریق واکسن برای گروه بالای 18 سال در کشور کمتر از 30 درصد است، در مازندران تا کنون 46 درصد جمعیت بالای 18 سال دست‌کم یک دُز واکسن را دریافت کردند.
استمرار روند کاهشی آمارهای کرونایی مازندران
به موازات روند افزایشی تزریق واکسن کرونا در مازندران، آمارهای کرونایی هم کماکان روی شیب کاهشی قرار دارد. آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می‌دهد که تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران طی 24 ساعت منتهی به ظهر روز پنجشنبه 25 شهریور به 737 نفر رسید که 149 نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های مازندران بستری هستند. این عدد در روزهای هفته جاری از شنبه تا چهارشنبه به ترتیب، 927، 874، 832، 787 و 771 نفر بود.

پیام مازند


در شبانه‌روز گذشته 10 بیمار مبتلا به کووید19 نیز در بیمارستان‌های مازندران جان باختند و تعداد مجموع قربانیان کرونا در مازندران از یکم شهریور تا ظهر امروز –پنجشنبه- به 551 نفر رسید. تعداد مجموع جان‌باختگان کرونا در مازندران از ابتدای سال 1400 تا کنون نیز به 2432 نفر رسیده است که 1029 نفر از این تعداد در مرداد قربانی کرونا شدند.
بررسی شرایط موجود نشان می‌دهد که به موازات کاهش آمارهای کرونایی در مازندران، ایمنی مقابل کرونا نیز در این استان که تا چند هفته پیش شرایط فوق‌بحرانی کرونایی را تجربه می‌کرد و از 22 مرداد در سراشیبی آمارهای کرونایی قرار گرفت، در حال افزایش است.
بر اساس آخرین نقشه کرونایی اعلام شده توسط سامانه ماسک، رنگ قرمز کرونایی با خارج شدن رامسر از وضعیت قرمز به طور کامل از مازندران خارج شده و اکنون هفت شهرستان مازندران در وضعیت زرد و 15 شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.
گلوگاه، میاندورود، سوادکوه شمالی، سیمرغ، فریدونکنار، عباس‌آباد و کلاردشت شهرستان‌هایی هستند که در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند و بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، جویبار، سوادکوه، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر اکنون در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.
برچسب‌ها
کرونا ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 مازندران واکسن کرونا
پروندهٔ خبری
واکسن کرونا، از نظریه تا عمل کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/230313/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر