پیام مازند

آخرين مطالب

وضعیت مسکن ملی در سوادکوه / اعتبار 4 میلیاردی برای بافت فرسوده عبدالحق اقتصادي

وضعیت مسکن ملی در سوادکوه / اعتبار 4 میلیاردی برای بافت فرسوده عبدالحق
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، میلاد قاسم‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وظیفه راه و شهرسازی احداث راه‌های فرعی و ابنیه فنی مانند پل و آب‌رو، اجرای پروژه‌های مسکن دولتی، تهیه و حفظ و حراست از زمین‌های دولتی، نظارت عالیه بر ساخت و ساز‌های شهری و روستایی است، گفت: تهیه و تدوین طرح‌های جامع و تفصیلی در شهرها، عضویت در کمیسیون 3 نفره صدور سند با حضور رئیس دادگستری، رئیس ثبت و اسناد و رئیس راه و شهرسازی از وظایف راه و شهرسازی است.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌‌شمالی، افزود: تا سال 1398 راه روستایی با اداره‌کل راه و شهرسازی بود که در شهرستان سوادکوه با مساعدت دکتر سید محمدنظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران و فرماندار وقت، روستاهای «بایع‌کلا»، «برنت»، «کمرپشت» و «ولیلا» آسفالت شد و «تنگ‌آذری» بتن شد و برای روستاهای «پل‌پا» در بالادست سوادکوه و «پارسی» در «ولوپی» ساخت پل انجام و در روستای «اترگله» آبرو انجام شد.
وی با بیان اینکه محور فرعی خطیرکوه به طول محور نزدیک به شانزده و نیم کیلومتر است که 11 کیلومتر آن قبلا آسفالت شد و اکنون نیاز به اصلاح و پیچ‌بری در چند نقطه دارد و حدود 5٫5 کیلومتر باقیمانده است که از این مقدار هزار و 500 متر از دوراهی «امافت» تا دوراهی «ملرد» با پیمانکار قرارداد منعقد شد که خاکریزی، لایه‌های راه‌سازی، لایه قبل آسفالت، انجام شد و مدیرکل راه و شهرسازی پیگیر افزایش تخصیص است.
قاسم‌نژاد با اشاره به اینکه باقیمانده مسیر تا پل «زرشک‌دره» که حدود 4 کیلومتر است و نیازمند به تملک مسیر تعریض و به تبع آن برآورد و پیگیری ابلاغ برای انجام است و این پروژه با فهرست بها سال 1400 حدود 40 تا 50 میلیارد تومان هزینه دارد که در قالب اعتبارات شهرستانی نمی‌گنجد و در قالب ماده 27 مشارکت معدن‌داران و مردم نیز یاریگر هستند و استفاده از بودجه حوادثی نیز بخشی از کار است.
*4 فرهنگ‌سرا برای سوادکوه
قاسم‌نژاد درباره احداث فرهنگ‌سرا و برگزاری جلسات مستمر در قالب ستاد بازآفرینی شهری به ریاست فرماندار در شهرستان از سال 99 گفت: با محوریت مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از سال‌ قبل اطلاع‌رسانی‌های مختلف انجام شد تا شهرداری‌ها آمادگی لازم برای تحویل زمین به اداره راه و شهرسازی را برای ساخت فرهنگ‌سرا داشته باشند و انجام پروژه در شیرگاه، زیرآب، پل سفید و آلاشت جذب کنند که 19 تیر 1400 به شهرداران ابلاغ کردیم.
وی با بیان اینکه در زیراب مکان کتابخانه فعلی واقع در خیابان خدمات معرفی شد که شهرداری، کتابخانه و ارشاد باید به توافق نهایی برسند در پل‌سفید زمینی را پیشنهاد کردند که دسترسی به آن سخت‌تر بود و درخواست کردیم شهرداری در بافت و مکان پربازدید که دسترسی عموم راحت‌تر باشد ملکی را ارائه دهد که این امر محقق شد و در آلاشت نهاد کتابخانه تقاضای احداث فرهنگ‌سرا یا خانه محله را در محل فعلی کتابخانه شهر با توجه به فرسودگی این بنا را داشتند که در حال رایزنی با شورا و شهردار برای انتخاب نهایی زمین هستیم و در شیرگاه نیز تأمین زمین انجام شد و در گام بعدی با توجه به محدودیت زمانی در جذب اعتبارات تمامی شهرداری‌های شهرستان باید نسبت به تهیه نقشه از طریق مشاور یا دفتر فنی خود و صدور پروانه اقدام کنند.
قاسم‌نژاد با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی در چند شهر فرهنگ‌سرا ساخت یا شهرهایی از گذشته دارای فرهنگ‌سرا بودند پیشنهاد می‌کنیم از پلان فرهنگ‌سراهای استاندارد الگو‌برداری شود و شهرداران برای تهیه طرح بازآفرینی، مشاور بگیرند.
*وضعیت مسکن مهر 224 واحدی شیرگاه
وی با بیان اینکه برای بافت فرسوده عبدالحق 4 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفتیم و برای فرهنگ‌سرا شیرگاه و زیراب و پل‌سفید هر شهر یک میلیارد و 800 میلیون تومان و برای آلاشت 900 میلیون تومان که مجموع 6 میلیارد و 400 میلیون تومان است و 2 میلیارد و 700 میلیون تومان جهت تملک مسیر پل شهرک سپاه در نظر گرفته شد.
قاسم‌نژاد با بیان اینکه اعتبار برای احداث دیوار در قالب پروژه‌های رود‌کناری در شهرهای زیراب و پل سفید و اختصاص قیر برای آسفالت معابر بافت فرسوده در تمامی شهرها نیز اختصاص پیدا کرد.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی درباره راه‌های فرعی سوادکوه‌شمالی، گفت: برای محور فرعی در منطقه اسلام‌آباد به سمت بابل‌کنار و تعریض مسیر به طول یک کیلومتر و احداث یک دستگاه آب‌رو برای رفع خطر و اصلاح هندسی مسیر را آغاز کردیم که بدون وقفه در سه ماهه گذشته مشغول هستیم و به پیشرفت فیزیکی بیش از 70درصدی رسیدیم.
قاسم‌نژاد به وضعیت مسکن مهر و مسکن ملی اشاره کرد و افزود: مسکن مهر 224 واحدی شیرگاه که از سال‌های قبل شروع شده بود که دارای فاز اول 36 واحدی فاز دوم 60 واحدی و فاز سوم 128 واحد که از این تعداد 60 واحد سال‌های قبل و 68 واحد اکنون با تمامی امتیازها تحویل مالکین شد و ساکن شدند و ضمن اینکه در سال‌جاری با حمایت مدیرکل راه و شهرسازی و فرماندار سوادکوه‌شمالی برای تثبیت نیز 2 میلیارد تومان دیواره حفاظتی انجام شد.
*افتتاح حساب 24 نفر از 191 ثبت‌نامی طرح ملی مسکن در سوادکوه
وی با اینکه در قالب طرح مسکن ملی نیز چندین واحد را عملیاتی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تامین زمین با راه و شهرسازی و ساخت مسکن با بنیاد مسکن است و در پل‌سفید 123 نفر برای طرح مسکن ملی ثبت نام کردند اما فقط 5 مورد منجر به افتتاح حساب شد و ثبت نام در این طرح دارای شروطی از قبیل متاهل بودن، سرپرست خانوار‌بودن، سبز‌بودن فرم ج یعنی سابقه دریافت تسهیلات دولتی و دریافت زمین دولتی نداشته باشند و فاقد زمین و مسکن از سال 84 به بعد است و در شیرگاه 68 ثبت‌نامی داشتیم که به 19 نفر شماره حساب تعلق گرفت و تأمین زمین این پروژه و کلنگ‌زنی آن در ماه گذشته انجام شد و البته مشاوره‌های نامناسب بنیاد مسکن در کاهش تعداد نهایی طرح اقدام ملی مسکن مؤثر بود.
وی با بیان اینکه بر طبق قانون، برای زمین شهری اداره راه وشهرسازی به نمایندگی از دولت متولی امور اراضی ملی داخل محدوده شهری است، گفت: در سال‌های اخیر با توجه به گسترش محدوده شهرها، زمین‌هایی به اداره راه و شهرسازی واگذار که در قالب طرح‌های قانونی برای احداث مسکن مهر شیرگاه یا مسکن 72 واحدی فرهنگیان در امیرده اختصاص داده شد و با توجه به اینکه اراضی دولتی همواره مورد‌نظر سودجویان و زمین‌خواران است و این اداره با همکاری یگان حفاظت زمین و مسکن از اراضی ملی واقع در شهرهای پل‌سفید، زیراب، شیرگاه و الاشت بازدید و از هرگونه تعدی به این املاک جلوگیری می‌کنند.
وی به ابلاغ طرح‌های جامع شهری پل‌سفید و شیرگاه به دنبال هماهنگی‌هایی که با اداره منابع طبیعی و جهاد‌ کشاورزی صورت گرفت تعدادی از اراضی ملی شناسایی و در شرف اخذ سند مالکیت با متولی‌گری اداره راه شهرسازی هستیم.
انتهای پیام/86015/ج

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/230921/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت

تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی

هوای صاف تا نیمه ابری در مازندران

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

راهپیمایی مازندرانی‌ها در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران