پیام مازند

آخرين مطالب

مدارس روستایی و عشایری مازندران از اول مهر پذیرای دانش‌آموزان هستند سياسي

مدارس روستایی و عشایری مازندران از اول مهر پذیرای دانش‌آموزان هستند
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت که مدارس روستایی و عشایری استان که کمتر از 100 دانش‌آموز داشته باشند از اول مهر به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای دانش‌آموزان می‌شوند.

بهروز منصورکیایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به خارج شدن استان از وضعیت قرمز و نارنجی و قرار گرفتن در وضعیت زرد کرونایی و بر اساس بخشنامه‌ای که وزارت آموزش و پرورش تدوین کرده است، همه مدارس روستایی و عشایری که کمتر از 100 دانش‌آموز دارند از اول مهر به صورت حضوری می‌توانند آموزش را آغاز کنند.
وی گفت : در مازندران 202 مدرسه عشایری شامل 187 مدرسه ابتدایی و 15 مدرسه متوسطه داریم که عمدتا کمتر از 50 دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند. از این تعداد 100 مدرسه هم کمتر از 10 دانش‌آموز دارند. با توجه به این که دسترسی به اینترنت در این مناطق مطلوب نیست و همچنین تعداد دانش‌آموزان کم است، همه این مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده و فاصله‌گذاری اجتماعی از اول مهر پذیرای دانش‌آموزان هستند.
این مسئول از بازگشایی مدارس روستایی کمتر از 100 دانش‌آموز نیز طبق این بخشنامه خبر داد و خاطرنشان کرد: به جز مدارس عشایری، در استان یک‌هزار و 130 مدرسه شامل 808 مدرسه ابتدایی و 322 مدرسه متوسطه اول و دوم هم کمتر از یکصد دانش‌آموز دارند و در این مدارس هم که یک سوم مدارس استان را تشکیل می‌دهند با توجه به شرایط موجود کرونایی و همچنین تعداد کم دانش‌آموزان امکان بازگشایی مدارس از اول مهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد.
معاون آموزش ابتدایی مازندران گفت : تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های این مدارس عمدتا کمتر از 15 نفر است ، اما در صورتی که بیش از 15 نفر باشد برای زمان‌بندی فعالیت این مدارس و پذیرش دانش‌آموزان طبق شیوه‌نامه‌های در نظر گرفته شده به مدیران مدارس این اختیار داده شده تا در صورت نیاز با تقسیم دانش‌آموزان به دو گروه و نوبت‌بندی حضورشان در کلاس‌ به صورت زوج و فرد یا ضربدری کردن ساعات درس برای گروه‌ها آموزش حضوری را از سر بگیرند.
بازگشایی مدارس زیر 300 نفر از هفته دوم آبان
منصورکیایی افزود: در همه مدارسی که بین 100 تا 300 دانش‌آموز دارند اعم از روستایی و شهری برنامه‌ریزی‌ها متفاوت است و بازگشایی تدریجی از هفته دوم آبان آغاز می‌شود. این مدارس باید فرم06 را که مربوط به معیارهای بهداشتی بازگشایی مدارس در دوران کرونا است ، تکمیل کنند و پس از ارزیابی‌های انجام شده و تایید وضعیت می‌توانند نهایتا از هفته دوم آبان بسته به شرایط آن زمان کلاس‌های حضوری را برگزار کنند.

پیام مازند


وی خاطرنشان کرد: مدارس بیشتر از 300 دانش‌آموز شرایط پیچیده‌تری دارند و در صورت فراهم بودن شرایط و استمرار روند کنونی کرونایی طبق شیوه‌نامه در نظر گرفته شده از نیمه دوم آبان فعالیت حضوری را آغاز خواهند کرد.
این مسئول با بیان این که آموزش و پرورش اولویت آموزش حضوری را بر سه مقطع پیش‌دبستانی، اول و دوم ابتدایی قرار داده است، اظهار کرد: بچه‌هایی که به پیش‌دبستانی می‌روند در نخستین تجربه آموزشی‌شان باید تا حد امکان از حضور مربی و تجربه کلاس درس بهره‌مند شوند. این موضوع برای دانش‌آموزان کلاس اول نیز که تا کنون تجربه حضور در کلاس درس و کار مستقیم با معلم نداشتند هم صدق می‌کند. بچه‌های پایه دوم نیز با توجه به این که نخستین سال تحصیلی‌شان را بدون معلم گذراندند ضروری است که امسال زودتر از حضور در کلاس و آموزش مستقیم معلم بهره‌مند شوند.
معاون آموزش ابتدایی مازندران خاطرنشان کرد: هدف این است که این سه گروه را از اول مهر به مدرسه‌ها بیاوریم. یکی از راه‌کارهای در نظر گرفته شده پذیرش این دانش‌آموزان در مدارس تا پیش از حضور همه دانش‌آموزان سایر پایه‌هاست. دانش‌اموزان این سه پایه نهایتا یک سوم ظرفیت مدرسه را تشکیل می‌دهند و با توجه به حضور نیافتن دانش‌آموزان سایر پایه‌ها تا زمان بازگشایی تدریجی، این گروه می‌توانند در مدارس حضور یابند.
منصورکیایی افزود : در این بین برای ما حضور دانش‌آموزانی که نیاز بیشتری به تلاش و آموزش دارند مهم‌ترین اولویت است. پارسال در طرح تثبیت یادگیری همه دانش‌آموزانی را که برای یادگیری به کار بیشتر با معلم و حضور در کلاس درس نیاز دارند ، شناسایی کردیم و هدف این است که با حضور این دانش‌آموزان در کلاس‌ها از اول مهر از آسیب تحصیلی به آن‌ها جلوگیری شود.
بر اساس الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید19 که 24 شهریور به همه استان‌ها ابلاغ شد، در مدارس با جمعیت بالای 300 نفر در سراسر کشور با توجه به جمعیت دانش‌آموزی‌شان برای بازگشایی حضوری از نیمه دوم آبان باید تقسیم کلاس‌ها به دو یا سه گروه بسته به تعداد دانش‌آموزان انجام شود. در این صورت برنامه‌ریزی برای دسترسی همه دانش‌آموزان به فرصت‌های یادگیری در متوسطه اول و دوم قدری پیچیده‌تر خواهد بود و نیازمند روش‌های خلاقانه در مدرسه است که این ظرفیت برای مدارس مطابق الگو وجود دارد. همچنین در این شیوه‌نامه عنوان شده که معیار فاصله‌گذاری کلاس درس 2.25 متر مربع برای هر دانش‌آموز و فاصله بین دانش‌آموزان نیز 1.5 متر باید باشد.
مازندران امسال در مقاطع مختلف تحصیلی حدود 520 هزار دانش‌آموز دارد که نزدیک به 261 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.
برچسب‌ها
پیش دبستانی ویروس کرونا مازندران دبستان مدرسه آنلاین مهر دانش‌آموزان
پروندهٔ خبری
آموزش کودکان مناطق محروم در روزگار کرونا

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/230930/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت

(تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت

مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران

انهدام باند سارقان و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی

محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد

ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

پیش‌بینی وضع هوای مازندران در 6 روز آینده

مبادله تجاری 11 میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد

شکوفه های بهاری در مازندران

ثبت بیش از 64 میلیون تردد در جاده های مازندران

پیش بینی تولید 1500 قلم کالای دانش بنیان در مازندران

حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور

محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی در استان یزد