پیام مازند

آخرين مطالب

اکسپو دوبی2021؛ فرصت جذب سرریز تماشاچی جام جهانی به مازندران سياسي

اکسپو دوبی2021؛ فرصت جذب سرریز تماشاچی جام جهانی به مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از حضور یک هفته‌ای این استان در اکسپو دوبی به عنوان یک فرصت کم‌نظیر یاد کرد و گفت : اکسپو 2021 بهترین فرصت جذب سرریز تماشاچی جام جهانی فوتبال قطر به مازندران با توجه به سبقه گردشگرپذیری و در اختیار داشتن زیرساخت‌های مناسب است.

به گزارش ایرنا ؛طبق برنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،از دفترچه گردشگری اکسپو دوبی با شعار پیوند افکار و ساخت آینده ؛ چگونگی حضور استان های مختلف کشور برای حضور در اکسپو دوبی2021؛ را اعلام کرد که اداره کل گردشگری مازندران فرصت یک هفته حضور برای معرفی ظرفیت های میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری را با هدف زمینه جذب تماشاچی های حاضر در این رقابت بین المللی طی روزهای 14 تا 19 آبانام ماه سال جاری پیدا کرده است.
بر اساس اعلام رسمی اکسپوی دوبی که از 9 مهر امسال آغاز می‌شود و تا فروردین 1401 ادامه دارد ، از محوطه 400 هکتاری این رویداد بین المللی ، 2 هزار و 16 متر مربع فضای پاویون ایران است که 76 متر از این فضا به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اختصاص یافته که دقیقا در ورودی پاویون ایران قرار دارد.بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده 76 متر مربع از پاویون ایران پنج روز به هر کدام از استان‌ها اختصاص می یابد که فرصت پنج روزه مازندران در آبان ماه است.
جام جهانی فیفا 2022 بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال به عنوان مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان قرار است 30 آبان تا 27 آذر 1401 در همسایگی ایران یعنی قطر برگزار شود ، این اولین جام جهانی است که درخاورمیانه و یک کشور عربی برگزار می‌شود. همچنین این برای دومین بار است که کشوری از آسیا میزبانی این مسابقات را بر عهده دارد. بار اول در سال 2002 ژاپن و کره جنوبی به صورت مشترک میزبان بودند.
سیف الله فرزانه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن ابراز خرسندی از وضعیت واکسیناسیون و از بین رفتن کامل ویروس کرونا تا آغاز جام جهانی قطر برای رونق گردشگری؛ به عملیاتی شدن پرواز مستقیم کیش رامسر به عنوان مهم ترین و نخستین زیر ساخت توسعه گردشگری و جذب گردشگران خارجی در مازندران اشاره کرد و گفت : از آن جایی که این مسابقات در بیخ گوش کیش برگزار می شود، حضور سرریز تماشاگران رقابت‌های جام جهانی در رامسر به عنوان بهشت گردشگری ایران فراهم شده است.
وی اکسپو دوبی را برای جمهوری اسلامی ایران که طبق برنامه به همه استان های کشور از جمله گردشگری مازندران داده شده ، فرصتی استثنایی توصیف کرد تا ظرفیت های این بخش را برای شناسایی جامع تر مورد توجه موجود جدی قرار بدهد و افزود : همسو با این رویکرد هم اکنون معاونان گردشگری ،میراث فرهنگی و صنایع دستی استان چگونگی حضور و ارائه برنامه های خود را در جلسات داخلی شروع کردند.
فرزانه تاکید کرد که بخش های خصوصی حوزه گردشگری که توان حضور قوی با شرایط و تجهیزات پیشرفته و نوین را در اکسپو را دارند جذب و معرفی می کنیم.
وی با بیان این که صاحبان آژانس های مسافربری در قالب تور، هتل ها ، رستوران ها و مراکز تفریحی و گردشگری مازندران دارای کارشناسان خبره هستند که می توانند از فرصت اکسپو دوبی استفاده کنند، بیان داشت: تمام هدف نیز حضور بخش خصوصی در این رویداد بین المللی است.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اعلام این که 6 فیلم 45 دققیه از سه بخش گردشگری ، صنایع دستی و میراث فرهنگی تهیه و انتخاب یک گروه موسیقی بومی محلی مازندران برای حضور در اکسپو دوبی نیز برنامه ریزی شده است ، بیان داشت:امروزه گردشگری در حوزه های مختلف فرهنگی ، میراثی ، صنایع دستی ، کشاورزی ، طبیعت گردی تقسیم می شود و افراد علاقه مند به هر یک از این حوزه ها باید گزینشی جذب شوند .
وی افزود : 14 دستگاه اجرایی مرتبط با بخش میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نیز باید همکاری لازم را داشته باشند که برنامه ریزی چگونگی همکاری آنان نیز برای حضور قدرتمند استان در اکسپوی دوبی در دستور کار است.
مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان این که بخش صنایع دستی مازندران نیز با برند سازی تولیدات برای فروش آنلاین آمادگی لازم را برای حضور در اکسپوی دوبی را خواهد داشت.
نخستین پرواز مسیر کیش رامسر هفته گذشته در باند جدید فرودگاه ساحلی رامسر به زمین نشست و یک زیرساخت مهم برای رونق گردشگری غرب مازندران به بهره‌برداری رسید. برنامه این خط پروازی در حال حاضر به صورت دو پرواز رفت و برگشت در هفته است که سه‌شنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت 9 صبح از میان آب‌های خلیج فارس در فرودگاه کیش به سمت رامسر حرکت می‌کند و حوالی ساعت 11 نیز در فرودگاه رامسر به زمین می‌نشیند. هواپیما یک ساعت پس از نشستن در فرودگاه رامسر به سمت کیش برمی‌گردد.
فرزانه به ارتباط زمان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال قطر با فصل پائیز مازندران که بهترین فصل رنگ طبیعت به لحاظ زیبایی های طبیعی است ،اشاره کرد و توضیح داد: اگرچه به دلیل شرایط جغرافیایی و اقلیمی کشور میزبان و با توجه به اینکه ماه‌های معمول برگزاری مسابقات، مصادف با شروع تابستان در این کشور است و دمای این منطقه در این موقع از سال دست کم به 40 درجه سانتیگراد می‌رسد، بازی‌های این دوره از جام جهانی برای نخستین بار در فصل پاییز برگزار می‌شود ، اما تجربه نشان داده است که در ماه های پائیز نیز کشورهای عربی آب هوای گرمی را دارند، به همین دلیل یکی از محورهای اصلی تبلیغاتی گردشگری استان در اکسپو ، لذت بردن گردشگران تماشاچی جام جهانی طبیعت گردی در اقلیم زیبا با آب و هوای معتدل شمال است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به اهمیت طبیعت گردی در پائیز رنگارنگ جنگل های هیرکانی اشاره کرد و گفت: تعادل هوا و تنوع رنگ در تک تک مناظر طبیعی استان انسان را به وجد می آورد و در این میان درختان بویژه انجیلی، ممرز و صنوبر متنوع ترین رنگ ها را در بین جنگل های شمال کشور دارد. 
وی گفت: گردشگری غذا، گردشگری سلامت ، گردشگری ورزشی نیز در مازندران از ظرفیت بالایی برخوردار است که در اکسپو دوبی به این موارد نیز توجه ویژه خواهد شد.
برچسب‌ها
گردشگری ساری مازندران اکسپو 2020 جام جهانی 2022 قطر
پروندهٔ خبری
رویداد بین‌المللی ساری 2022، دروازه توسعه گردشگری مازندران

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/231143/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انفجار در پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل

انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس