پیام مازند

آخرين مطالب

آغاز فرآیند بومی‌سازی ساختار تیمی نساجی سياسي

آغاز فرآیند بومی‌سازی ساختار تیمی نساجی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری – ایرنا – جذب تعدادی از بازیکنان امید نساجی به اردوی تیم بزرگسالان و برنامه‌ریزی کادر فنی و مدیریتی باشگاه برای بازیکن‌سازی در تیم‌های پایه، جرقه‌هایی برای بومی شدن ساختار اصلی تیم فوتبال نساجی طی سال‌های آتی ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، مازندران طی سال‌های اخیر همواره یکی از پربازیکن‌ترین استان‌ها در لیگ برتر فوتبال کشور بود. نگاهی گذرا به حضور بازیکنان مازندرانی در تیم‌های لیگ برتری نشان می‌دهد که دست‌کم طی یک دهه اخیر در هر فصل بین 40 تا 60 بازیکن مازندرانی در تیم‌های مختلف لیگ برتری حضور داشتند و برخی از آن‌ها نیز نقش اثرگذاری در تیم‌های خود ایفا کردند.
رشد استعدادهای فوتبالی مازندران در سال‌های اخیر به جایی رسید که برخی چهره‌های فوتبالی این استان به مهره‌های اثرگذار تیم ملی در رقابت‌های معتبر نیز تبدیل شدند. به طوری که در جام جهانی 2018 روسیه مازندران به سه بازیکن در تیم ملی بیشترین سهم از نظر تعداد بازیکن ملی‌پوش را بین استان‌ها داشت.
تا پیش از صعود نساجی به لیگ برتر در سال 1397، وجود این همه چهره فوتبالی اثرگذار از مازندران در تیم‌های مختلف سایر استان‌ها در عین حال که سبب خوشحالی فوتبال‌دستان مازندرانی می‌شد، این حسرت را نیز ایجاد می‌کرد که چنین استانی با این میزان اثرگذاری در فوتبال کشور چرا نباید با استفاده از بازیکنان بومی یک تیم قدرتمند و مدعی داشته باشد؟
پس از صعود نساجی به لیگ برتر در اردیبهشت 1397 این امیدواری ایجاد شد که ظرفیت‌های فوتبالی مازندران بتوانند توانمندی خود را برای ارتقاء جایگاه فوتبالی استان خودشان به کار بگیرند، اما این امکان نیز بسادگی و در نخستین تجارب لیگ برتری نساجی میسر نبود. چرا که نساجی باید با استفاده از بازیکنان دارای تجربه به ثباتی در لیگ برتر می‌رسید و به مرور به فکر استفاده از بازیکنان بومی می‌افتاد. به همین دلیل در سه فصل‌ اخیر عمده بازیکنان و ساختار تیم فوتبال بزرگسالان نساجی را بازیکنان غیر بومی تشکیل دادند.
پس از واگذاری کامل مالکیت باشگاه به رضا حدادیان و کناره‌گیری فرهاد صنیعی‌فر، نگاه به تیم‌های پایه نساجی تقویت شد تا چشم‌انداز مورد انتظار هواداران نساجی و فوتبال‌دوستان مازندرانی در مسیر تحقق قرار بگیرد. حمایت مناسب از تیم‌های جوانان و امیدهای نساجی نتیجه داد و امیدهای نساجی توانست امسال با درخشش بازیکنان بومی که حاصل آکادمی باشگاه نساجی هستند قهرمان لیگ برتر امیدها شود. پس از آن نیز کادر مدیریتی باشگاه و سرمربی تیم بزرگسالان اعلام کردند برخی از بازیکنان امیدها با توجه به عملکرد مطلوب‌شان به تیم بزرگسالان دعوت می‌شوند و با نظر کادر فنی پس از ارزیابی در اردوها می‌توانند فرصت حضور در لیگ برتر را پیدا کنند.
بیش از 10 بازیکن تیم امید به اردوی تیم فوتبال بزرگسالان نساجی دعوت شده‌اند که حضور تعدادی از آن‌ها در تیم نساجی تا چند روز دیگر قطعی خواهد شد تا ساختار نساجی این فصل با تعداد بازیکنان بومی بیشتری بسته شود ؛ روندی که به گفته مسئولان این باشگاه در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد یافت تا نساجی طی چند سال آینده با ساختاری بومی بتواند در سطح اول فوتبال کشور حضور یابد.

پیام مازند

عکس: امیرحسین خیرخواه مدیرعامل باشگاه نساجی عملکرد خوب تیم‌های پایه را حاصل تلاش کادر فنی تیم‌های امید و جوانان و مدیریت آکادمی نساجی می‌داند و می‌گوید: باید از زحمات کادر فنی تیم امیدها، تیم جوانان و مدیریت آکادمی تشکر کنم که استعدادهای فوتبالی را به خوبی شناسایی کرده و پرورش داده‌اند. همان طور که ما به پایه‌ها نگاه و توجه جدی داریم، آن‌ها هم تلاش می‌کنند تا برای باشگاه سرمایه انسانی ایجاد شود. بازیکنان پایه نیز انگیزه بیشتری برای بیشتر دیده شدن پیدا کرده‌اند.
ایزد سیف‌الله‌پور می‌افزاید: نگاه سرمربی نساجی سرمایه‌سازی برای آینده تیم با استفاده از بازیکنان جوان و آینده‌دار است. به همین دلیل نیز تعداد قابل توجهی بازیکن از تیم‌های پایه به اردوی تیم نساجی دعوت شدند، اما این را هم باید در نظر داشت که دست ما برای استفاده از همه این بازیکنان بسته است و احتمالا 6-7 بازیکن در تیم بزرگسالان ما حضور خواهند یافت که اتفاق بسیار خوبی برای نساجی و فوتبال مازندران است.
وی خاطرنشان می‌کند: البته بقیه بازیکنان هم زیر ذره‌بین کادر فنی تیم بزرگسالان قرار دارند. حتی این احتمال وجود دارد که چند بازیکن را به طور موقت به تیم‌های دیگر بدهیم تا در شرایط بازی قرار بگیرند و پس از کسب تجربه بازیکن آماده را به خدمت بگیریم.
مدیرعامل باشگاه نساجی چشم‌انداز باشگاه در اجرای این روند را رسیدن به یک تیم بومی قدرتمند بیان می‌کند و می‌گوید: این قول را می‌دهم که در دو سال آینده اغلب بازیکنان تیم نساجی مازندران از خروجی‌های آکادمی نساجی باشند. سال آینده تعداد بازیکنانی که از تیم‌های پایه جذب می‌شوند بیشتر خواهد شد و بعید نیست که تا دو سال آینده شاکله اصلی تیم از پایه‌ها باشد.
سیف‌الله‌پور تصریح می‌کند: همان طور هر سال می‌بینیم بازیکنان مازندرانی تقریبا در همه تیم‌های لیگ برتری حضور دارند. این ظرفیت در استان وجود دارد که بازیکن‌های بیشتری در سطح اول فوتبال کشور پرورش دهد. به هواداران قول می‌دهیم ظرف چند سال آینده تیم بومی باشد.
احمدرضا محمدنژاد(وینگر)، محمد شاملی(وینگر)، مرصاد سیفی(دفاع چپ)، امیررضا نمازی(مهاجم)، امید مهجوری (مهاجم)، حسین باباجانی(مدافع)، مصطفی جوادیان(دفاع چپ)، محمد عباسی(وینگر)، محمد میرحاجی(مدافع) و احسان قبادی(هافبک دفاعی) بازیکنانی هستند که با نظر کادر فنی نساجی و پس از درخشش در ترکیب تیم امید نساجی، قراردادهای سه ساله خود با باشگاه نساجی را امضا کردند.
چندی پیش نیز ساکت الهامی سرمربی نساجی در اردوی سرعین گفته بود که بازیکنان جذب شده از تیم امیدهای نساجی کیفیت بسیار خوبی دارند و با کسب تجربه می‌توانند نقش مهمی در نساجی ایفا کنند. ساکت الهامی از عملکرد بازیکنان جوان این تیم رضایت بالایی دارد و معتقد است بازیکنانی که از امیدها جذب شدند هرچند به پختگی لازم نرسیدند، اما ظرفیت‌های خوبی برای تیم هستند و آینده روشنی دارند.
تیم فوتبال نساجی مازندران امسال با حفظ ساختار تیمی فصل قبل خود و جذب چند بازیکن فصل آرامی‌ نسبت به سه فصل پیشین را آغاز می‌کند. این تیم اکنون در تهران مشغول آماده‌سازی است و طی روزهای اخیر نیز دو بازی تدارکاتی مقابل دو تیم اصفهانی یعنی سپاهان و ذوب‌آهن برگزار کرد که در بازی تدارکاتی با طلایی‌پوشان اصفهان 4 – 1 شکست خورد و دیدار دوستانه با ذوب‌آهن را با برد 1 – 0 به پایان رساند.
نساجی هفته آینده قرار است برای انجام تمرین در استادیوم شهدای ساری و ارزیابی کیفیت چمن و زیرساخت‌های این استادیوم برای برگزاری بازی‌های خانگی‌اش در ساری اردوی یک هفته‌ای برگزار کند و احتمالا دو بازی تدارکاتی نیز در این ورزشگاه خواهد داشت.
برچسب‌ها
تیم فوتبال نساجی مازندران فوتبال مازندران ساکت الهامی

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/231291/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت

تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی

هوای صاف تا نیمه ابری در مازندران

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

راهپیمایی مازندرانی‌ها در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق