پیام مازند

آخرين مطالب

نکا میزبان پیاده‌روی نمادین اربعین برای جاماندگان کاروان عشق فرهنگي

نکا میزبان پیاده‌روی نمادین اربعین برای جاماندگان کاروان عشق
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، موکب انصارالحسین(ع) شهرستان نکا از جمله موکب‌های ویژه، برگزیده و موفق در طول سال‌های گذشته بوده است که خدمات ویژه‌ای به زائران امام حسین(ع) در کربلا ارائه کرده است و همین ارائه خدمات موجب شد تا به عنوان تنها موکب به سوریه اعزام و ضمن بازسازی حرم، خدمات‌رسانی مختلفی را به زائران ارائه کردند.
موکب انصارالحسین(ع) شهرستان نکا از جمله موکب‌های پرشوری است که در طول سال‌های گذشته و قبل از کرونا با تبلیغات و فرهنگ‌سازی‌های مختلف گروه‌های مختلف مردمی را به سمت کربلا و سفر عشق هدایت کرده و عمود 452 در کربلا به نام این موکب خدمات‌رسان و موکب انصارالحسین(ع) شهرستان نکا شناخته شده است.

پیام مازند

نیروهایی مخلص که برای دلدادگی و ادای دین به امام حسین(ع) سر از پا نمی‌شناختند و همچنان هم دلداده در مسیر ارزش‌ها گام برمی‌دارند و اگرچه سال گذشته توفیق حضورشان در کربلا به دلیل شیوع کرونا از آنان سلب شد؛ اما دلدادگی آنان را پایانی متصور نبود و همین شد که در تولید ماسک و دستکش و کمکهای مومنانه با قوت وارد عمل شدند و با ساخت مسکن محرومان در این بخش به کمک دلدادگان حسینی آمدند و حق خود را ادا کردند.
آری برای عشق و دلدادگی سرور و سالار شهیدان حد و مرزی نمی‌توان متصور شد و فعالان موکب انصارالحسین(ع) شهرستان نکا امسال هم با توجه به محدودیت‌های خاص اربعین حسینی و عدم حضور گروه‌های مختلف مردمی به کربلا، رزمایش بزرگ جاماندگان اربعین حسینی را در نکا برگزار می‌کنند تا با تداعی پیاده‌روی و حال و هوای اربعین در ثواب اربعین سهمیم باشند و دل‌ها را روانه کربلا و بین‌الحرمین کنند.
مدیر موکب انصارالحسین(ع) شهرستان نکا در خصوص برگزاری رزمایش اربعین برای جاماندگان اربعین حسینی به تشریح برنامه‌ها پرداخته که در ادامه به زمان و مکان و چگونگی اجرای این رزمایش می‌پردازیم.
نقی پورقربان معتقد است که هدایت خداوند موجب شده است که دوستی با امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) نصیب حالمان شود و در این مسیر ادامه راه دهیم و اگر چه در سال 99 توفیق اربعین و حضور در کربلا از ما گرفته شد اما امسال تلاش داریم تا با اجرای برنامه‌های مختلف برای جاماندگان از اربعین حسینی، آن مکان را برای مردم تداعی کنیم.
وی می‌گوید: عهده کرده‌ایم که از 31 شهریور ماه به مدت 5 شب و روز با رزمایش اربعین حسینی برای جاماندگان از اربعین کار امام حسینی کنیم و با توجه به اینکه اربعین برای همه اقشار جامعه است تلاش داریم تا همه افراد از این موکب و خدمات بهره‌مند شوند.
به گفته مدیر موکب انصارالحسین(ع) شهرستان نکا در رزمایش اربعین نکا، بازسازی مسیرهای بین‌الحرمین و عمودی که این موکب در کربلا از زائران میزبانی می‌کرد در دستور کار است و در فضای 2 هزارمتری در جنب پل بزرگ نکا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شبیه‌سازی مسیر پیاده‌روی اربعین انجام و 5 شب عزاداری امام حسین(ع) با حضور مداحان و سخنرانان اجرایی می شود.
پورقربان می‌گوید: خدمات‌دهی نان برکت حسینی، غرفه‌های مختلف نقاشی، خیاطی، آرایشگری و نمایشگاهی از صحنه‌های کربلا، همه و همه بیانگر تلاشی است که برای بازسازی اربعین در نکا انجام می‌شود و در کنار آن نذورات و هدایایی تقدیم مردم خواهد شد.

پیام مازند

وی معتقد است؛ با توجه به اینکه شعار " حب الحسین یجمعنا" در دستور کار موکب انصارالحسین(ع) شهرستان نکاست باید کار امام حسینی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها انجام و همه با هم در اربعین حسینی حماسه بزرگ را رقم بزنیم.
مدیر موکب انصارالحسین(ع) شهرستان نکا همچنین با اشاره به پیاده‌روی نمادین اربعین حسینی در روز اربعین در نکا می‌گوید: این کار ارزشی هم در کنار همه کارهای مختلف دیگر همچون رژه کامیون‌داران اعزامی در سال‌های گذشته به کربلا و حلیم‌پزان، کاری ارزشی برای نهادینه کردن ارزش‌های حسینی در بین آحاد مردم جامعه است که در چهار نقطه از شهرستان به مقصد مصلای نکا اجرایی و همایش اربعین در مصلا برگزار می‌شود.

پیام مازند

آری برای عشق و دلدادگی سرور و سالار شهیدان حد و مرزی نمی‌توان متصور شد و فعالان موکب انصارالحسین(ع) شهرستان نکا امسال هم با توجه به محدودیت‌های خاص اربعین حسینی و عدم حضور گروه‌های مختلف مردمی به کربلا، رزمایش بزرگ جاماندگان اربعین حسینی را در نکا برگزار می‌کنند تا با تداعی پیاده‌روی و حال و هوای اربعین در ثواب اربعین سهمیم باشند و دل‌ها را روانه کربلا و بین‌الحرمین کنند.
انتهای پیام/86002/ج

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/231447/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور