پیام مازند

آخرين مطالب

مهر گزارش می‌دهد؛

شبیخون شبانه مسافران به مازندران/ نگرانی از آغاز موج جدید کرونا مقالات

شبیخون شبانه مسافران به مازندران/ نگرانی از آغاز موج جدید کرونا
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- با آنکه حال و روز کرونایی مازندران زرد - آبی است اما موج سنگین مسافرانی که به سمت این استان خیز برداشته‌اند، وضعیت را به سمت نارنجی و قرمز می‌برد.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: مازندران طی 20 ماه گذشته از تعطیلی و سفر زخم‌های سنگینی برداشته است و تعطیلات چندروزه، وضعیت مازندران را زیر و رو و حال استان را نامساعد کرده است.
آمار فوتی‌های کرونایی پس از ماه‌ها در مازندران تک رقمی و چند روزی متوقف شد اما موج سنگین مسافرانی که بار سفر را به استان بسته‌اند، دوباره رنگ کرونایی مازندران را تغییر خواهد داد.
مرکز مدیریت راه‌های مازندران وضعیت ترافیک در محورهای منتهی به استان را سنگین اعلام می‌کند و این به منزله آژیر خطری است که مردمان منطقه را تهدید می‌کند.
یک بانوی پرستار که خود طعم تلخ بیماری کرونا و داغدار شدن اعضای خانواده را چشیده است، به خبرنگار مهر می‌گوید: هنوز خستگی ناشی از پیک‌های قبلی به ویژه پیک پنجم از تن همکاران ما به در نرفته است و تاب پیک‌های جدید را نداریم.

پیام مازند


ریاحی با اظهار اینکه همکاران و کادر درمانی خسته هستند ولی با عشق به کارشان ادامه می‌دهند، از مردم خواست تا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از دورهمی و توجه به فاصله گذاری ها توجه ویژه‌ای داشته باشند و گفت: هنوز وضعیت مازندران مناسب برای سفر نیست و باید از سفرهای غیرضروری پرهیز کرد.
هنوز وضعیت مازندران مناسب برای سفر نیست و باید از سفرهای غیرضروری پرهیز کرد
با نواخته شدن زنگ تعطیلی، برخی از هموطنان راه شمال را در پیش می‌گیرند و شبانگاهان خود را به مسیرهای شلوغ و پرترافیک استان می‌کشانند، در حالی که حال و روز شهرهای مقصد هنوز خوب نشده و رنگ کرونایی آن بین مرز هشدار و خطر است.
یک شهروند آملی نیز با بیان اینکه از دیروز شاهد حجم گسترده خودروهایی با پلاک‌های غیربومی در منطقه هستیم، گفت: مسیرهای منتهی به آمل در هراز ترافیک و شلوغ است.
مهدی اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه همچنان وضعیت کرونایی مازندران پرخطر و کرونایی است، ادامه داد: درصد بالایی از جمعیت استان هنوز واکسینه نشدند و سفر و دورهمی ها می‌تواند پیک کرونا را تشدید کند.
وی با اظهار اینکه متأسفانه طی پیک‌های گذشته چند تن از اقوام خود را براثر کرونا از دست دادم، گفت: کرونا شوخی ندارد و عامل تشدید این بیماری سفر و دورهمی های خانوادگی است.
ترافیک محورهای کندوان و هراز سنگین است
ترافیک در راه‌های مازندران هر لحظه سنگین‌تر می‌شود، در حالی که اعمال محدودیت‌های ورود به استان برقرار است و متولیان امر از مردم تقاضا می‌کنند از سفرهای غیرضرور پرهیز داشته باشند.
نگاهی به وضعیت تردد در راه‌های مازندران نشان از ترافیک سنگین در برخی محورها دارد و سید محسن هاشمی رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ترافیک صبحگاهی در محور هراز محدوده بایجان و سه راهی چلاو سنگین است.
وی با اظهار اینکه در محور کندوان نیز در محدوده‌های هزارچم شاهد ترافیک نیمه سنگین تا سنگین هستیم، افزود: در دیگر محورهای استان وضعیت ترافیک به صورت عادی و روان جریان دارد.
ساده انگاری، دورهمی و سفر سه‌گانه مهم در شیوع و تشدید بیماری کرونا است که طی 20 ماه گذشته زخم‌های عمیقی بر پیکره استان مازندران وارد کرده است. سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تجربه نشان داده هرگاه شمار بیماران سرپایی افزایش یابد، شمار بستری‌شدگان نیز روند صعودی می‌گیرد، خواستار توجه به پروتکل‌های بهداشتی برای مهار کرونا شد.
هر گاه شمار بیماران سرپایی افزایش یابد، شمار بستری‌شدگان نیز روند صعودی می‌گیرد وی در گفتگو با خبرنگار مهر مسافرت‌ها، تجمعات و دورهمی ها و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی را از جمله دلایل تأثیرگذار در تشدید بیماری کرونا بیان کرد و گفت: متأسفانه کاهش استفاده از ماسک از یک سو و سفر وضعیت استان را دچار مشکل می‌کند.
وی با بیان اینکه گزارش‌های متعددی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی و سفر داریم، گفت: اگر عوامل تشدید بیماری کنترل نشود ورود به موج بعدی کرونا احتمالی است.
وی میزان تزریق واکسن را در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیش از دو میلیون و 357 هزار دز ذکر کرد و گفت: در حوزه علوم پزشکی بابل نیز 316 هزار دز واکسن تزریق شده است.
وی با اشاره به افزایش مراکز تزریق واکسن در استان ادامه داد: خوشبختانه با ارسال محموله‌ها، روند واکسیناسیون در استان شتاب بیشتری گرفته است.
موسوی به کاهش سن تزریق واکسن در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون تزریق واکسن دانش آموزان گروه سنی 15 سال به بالا در دست انجام است.
در حال حاضر 390 بیمار کرونایی در مراکز درمانی مازندران بستری هستند و سفر و بی توجهی به پروتکل‌ها مازندران را دوباره در سراشیبی کرونا قرار می‌دهد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/233544/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت

(تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت

مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران

انهدام باند سارقان و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی