پیام مازند

آخرين مطالب

حل مشکل بیکاری، مطالبه مشترک قهرمانان کشتی مازندران از وزیر ورزش ورزشي

حل مشکل بیکاری، مطالبه مشترک قهرمانان کشتی مازندران از وزیر ورزش
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - کشتی‌گیران مازندرانی که همواره در میادین مهم المپیک و جهانی خوش می‌درخشند و تنها به شاد کردن دل‌ مردم می‌اندیشند، می‌گویند بیکاری امانشان را بریده و خواستار رفع مشکلات اشتغال‌ و معیشتی خود از سوی مسئولان امر هستند.

به گزارش ایرنا، این روزها تعریف و تمجید از مدال آوران مازندرانی کشتی آزاد و فرنگی که در مسابقات جهانی 2021 نروژ افتخار آفرینی کردند و پرچم سه رنگ ایران اسلامی را در شهر اسلو برافراشته و سرود جمهوری اسلامی را طنین انداز کردند ، بسیار است ، اما زوایای پنهان این افتخار آفرینی آن است که این قهرمانی ها به معنای واقعی با کمترین امکانات و با مشکلات معیشتی به دست آمد و این پهلوانان با دغدغه های فراوان دل به دریا زدند و در مسیر ورزش حرفه ای گام نهادند و باعزم و اراده پولادین با مدال آوری‌هایشان، جهانیان را انگشت به دهان گذاشتند. این قهرمانان قبل از رقابت با کشتی گیران جهان، فقر و مشکلات معیشتی را ضربه فنی کردند و با صرف فعل خواستن، برای ملت ایران افتخار آفریدند.
درآستانه سفر وزیر ورزش و جوانان به استان مازندران برای تجلیل از مدال آوران قهرمانان کشتی جهان 2021 اسلو نروژ جمعی از این دلاورمردان در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا از مشکلات اقتصادی و بیکاری خود سخن گفتند و گله کردند که سهمشان از وعده‌ها تاکنون هیچ بوده است ، اما امیدوارند با تلاش مسئولان دولت سیزدهم دستکم شغلی شرافت‌مند و شایسته نام و عناوینی که کسب کردند، نصیبشان شود.
حسن یزدانی، کامران قاسمپور، مجتبی گلیج، امیرمحمدیزدانی، محمد نخودی لاریمی، علی اکبر یوسفی، محمدهادی ساروی و امیرحسین زارع قهرمانان پرافتخار مازندرانی هستند که در مسابقات جهانی 2021 نروژ ، نشان‌های طلا، نقره و برنز کسب کردند. این پهلوانان امید دارند که گره چندین ساله اشتغال آنان این بار با دستان وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم که قرار است عصر امروز در مراسم تجلیل از آنان شرکت کند ، باز شود.
این دلاور مردان که با قهرمانیشان، نام مازندران را جهانی کرده اند داشتن شغلی آبرومندانه را که بتواند ممر درآمدشان باشد تا با خیال راحت زیر یک سقفی که مال خودشان باشد، اموراتشان را بگذرانند ، حقشان می دانند.
این خواسته البته از نگاه قاطبه مردم ایران هم برحق و اندکی ادای دین بابت تلاش های این قهرمانان است ، چون رسیدن به نشان جهانی و المپیک کار چندان آسانی نیست و این پهلوانان با رد شدن از هفت خوان رستم و تمرینات سخت، قهرمان شدند.

پیام مازند


شغل آبرومند می‌خواهیم
کامران قاسمپور، ملی‌پوش وزن 92 کیلوگرم کشتی آزاد ایران که در رقابت های جهانی اسلو در دیدار فینال رقابت‌های جهانی با غلبه بر حریف توانمند روس به مدال طلا رسید، در گفت و گو با ایرنا گفت: کشتی‌گیران مازندرانی که همواره در رویدادهای جهانی و المپیک می درخشند با کمترین امکانات به میادین بین المللی اعزام می شوند. پدر و مادرم از روزی که در تمرینات کشتی حاضر می شدم از نان شب خود می زدند تا مثلا برای من کفش و دوبنده کشتی بخرند.
وی افزود : اشتغال و رفع مشکل بیکاری کشتی گیران مدال آور باید در جامعه نهادینه شود و مسئولان باید با کلان نگری همواره دغدغه معیشتی ورزشکاران را حل کنند و نباید منتظر بمانند تا این ورزشکاران کارد به استخوانشان برسد چون وقتی مشکل به این مرحله می رسد ، بخش زیادی از انگیزه ها از بین می رود و نمی توانند الگوی نوجوانان و جوانان دیگر باشند.
قهرمان کشتی جهان در سال 2021 ادامه داد: رفع دغدغه مالی و فراهم شدن شغل خوب برای ما کشتی گیران که حقوق و درآمدی نداریم ، باید باجدیت در دستور کار مسئولان باشد.ما جوانی خود را برای کشتی کشور گذاشته ایم و دیگر برایمان مقدور نیست که بعد از دوران قهرمانی تازه به دنبال کار باشیم.
قاسپور تصریح کرد : خوشبختانه در دولت سیزدهم که آقای سجادی ، وزیر ورزش و جوانان شدند ، خودشان از ورزشکاران مطرح کشور و عضو تیم ملی دو و میدانی بودند و بخوبی درد ورزشکاران را می‌فهمند. درخواست ما کشتی گیران مدال آور از وزیر ورزشکار دولت سیزدهم این است که برای رفع مشکلات کشتی گیران عنوان دار مازندرانی اقدامات لازم را انجام دهند.
وی با اظهار این که وعده های سال های گذشته برای رفع مشکل بیکاری کشتی گیران به سرانجامی نرسیده است ، گفت : آیین تجلیل از ورزشکاران و هدایایی که به مدال آوران می دهند باید در شان و جایگاه آنان باشد. واقعیت این است که گوشمان از تعریف و تمجیدها پر است. خواهشم از مسئولان این است که در مراسم تجلیل تنها به تعریف و تمجید از مدال آوران بسنده نکنند بلکه در میدان عمل برای رفع مشکلاتمان قدم بردارند.

پیام مازند


مسئولان به وعده‌هایشان عمل کنند
امیر حسین زارع، نماینده سنگین وزن کشتی آزاد ایران در رقابت های قهرمانی کشتی آزاد 2021 جهان که پس از 32 سال در سنگین وزن کشتی آزاد، ایران را صاحب مدال طلای جهان کرد در گفت و گو با ایرنا گفت: شاید گفتن این حرف ها درست نباشد ، اما پدر و مادرم با قرض کردن پول و گذشتن از سفر و تفریح خودشان ، هزینه ورزش کردنم را تامین کردند تا توانستم قهرمان جهان شوم. آنها با وجود تمامی مشکلات اقتصادی ، تلاش کردند من مشکلی نداشته باشم تا بتوانم تنها به هدفم فکر کنم و خوشحالم که توانستم دل پدر و مادر و مردم خونگرم مازندران و به طور کلی مردم ایران را شاد کنم.
وی افزود : خاطرم است برای خرید دوبنده و کفش باکیفیت برای اعزام به یکی از رقابت های کشتی در کشور، پدرم از فردی پول قرض کرده بود و در واقع آبرویش را گرو گذاشته بود تا من توانستم با تمرکز بر کشتی به مدال جهانی و المپیک برسم. دیگر نمی خواهم پس از دوران قهرمانی باز هم سربارشان باشم. اکنون دیگر وظیفه من است که با فراهم شدن بستر و شغل مناسب دست عزیزانم را که برای من جانانه زحمت کشیده اند ، بگیرم.
دارنده مدال برنز المپیک 2020 توکیو ژاپن تصریح کرد: تمرین و مدال آوری در رشته ورزش کشتی بسیار سخت و دشوار است . با حداقل امکانات به مدال جهانی و المپیک رسیدم و من که جوانیم را پای ورزش گذاشتم نمی توانم بعد از دوران قهرمانی به دنبال شغل باشم ، بلکه انتظار دارم مسئولان کمک کنند تا بتوانم شغلی در خور شان داشته باشم.
زارع گفت : شهرداری آمل برای استخدام من در این مجموعه وعده هایی داده است که امیدوارم این وعده هرچه سریع تر محقق شود و بتوانم صاحب شغل مناسب شوم.
وی افزود : تمام وجودم را برای کشتی گذاشته ام و در آینده هم تلاش خواهم کرد تا بار دیگر در صورت پوشیدن پیراهن تیم ملی از اعتبار و حیثیت کشتی مملکتم دفاع کنم ، ولی از وزیر محترم ورزش و جوانان می خواهم که برای رفع مشکل بیکاری تمام ورزشکاران مدال آور از جمله کشتی گیران تلاش کند تا ملی پوشان بعد از پایان دوران قهرمانی دغدغه مالی نداشته باشند.

پیام مازند


مسئولان به فکر ورزشکاران باشند
محمدهادی ساروی، نماینده وزن 97 کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز المپیک توکیو که با شکست رقبای خود به اولین مدال طلای ایران در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2021 دست یافت، در گفت و گو با ایرنا گفت: تامین مسکن و اشتغال مهم ترین دغدغه های ورزشکاران ملی پوش است که امیدواریم مسئولان هرچه سریع برای رفع این مشکلات بکوشند.
وی افزود : در سال‌های گذشته تلاش زیادی کردم تا به این جایگاهی که در آن قرار دارم برسم و با تلاش خانواده و مربیان توانستم برای کشورم در المپیک و مسابقات جهانی مدال کسب کنم.
ساروی گفت : وقتی به سمت کشتی رفتم ، دغدغه آینده را داشتم اما دل به دریا زدم. می دانستم که اگر موفق نشوم آینده ام تباه می شود ، اما با تمرین و پشتکار توانستم به مدال طلای جهان برسم.
دارند مدال برنز المپیک 2020 توکیو ژاپن تصریح کرد: کشتی تمام وجود من است و شاید باورتان نشود که خانواده من از تمام دارایی خود گذشتند تا من به اینجا برسم و مدیون آنها هستم و دیگر نمی خواهم برای مدال آوری، عزیزانم از زندگی خودشان بگذرند. از مسئولان می خواهم برای رفع مشکلات اقتصادیمان، کمک حالمان باشد.
وی افزود : مَسکن و ایجاد اشتغال از مهم‌ترین مطالبات کشتی گیران مازندرانی است که امید دارم که این مسایل بزودی برطرف شود.
قهرمان کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2021 ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه ای به کشتی مازندران داشته باشد و برای شغل مدال آوران استان که به معنای واقعی آبروی ورزش کشور هستند، تلاش کند.

پیام مازند


کار می خواهیم
محمد نخودی آزادکار وزن 79 کیلوگرم کشورمان که در رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان 2021 اسلو نروژ نشان نقره را از آن خود کرد در گفت و گو با ایرنا از مشکلات معیشتی و بیکاری خود گفت و توضیح داد : به طور قطع اشتغال یکی از دغدغه های کشتی گیران مدال آور است و از مسئولان امر می خواهیم با تمام توان برای اشتغالم اقدام کنند.
وی اضافه کرد: با شرایط بسیار سختی به تمرینات کشتی ادامه دادم و مطالبه در ارتباط با شغل و رفع بیکاری از جمله درخواست های مدال آوران جهانی اسلو از وزیر ورزش و جوانان است.
نایب قهرمان کشتی قهرمانی جهان 2021 اسلو گفت : باورتان نمی شود که با کمترین امکانات ورزشی و به امید آینده روشن به تمرینات کشتی ادامه داده ام و خدا را شکر به خواسته های ورزشی رسیدم ، اما مسئولان هم باید به فکر ما باشند تا دغدغه بیکاری نداشته باشیم.
وی حضور وزیر ورزش و جوانان را در مازندران برای شرکت آیین تجلیل از قهرمانان کشتی جهان 2021 مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد تا در این آیین برای رفع مشکلات کشتی گیران مازندرانی دستورات لازم صادر شود.
رفع مشکل ورزشکاران قهرمان و مدال آور از جمله مطالباتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی روز شنبه 27 شهریور در دیدار مدال‌آوران بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو مطرح کردند. ایشان با قدردانی صمیمانه از قهرمانان کشورمان و تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت اشتغال و معیشت قهرمانان ورزشی ، گفتند: عدالت ورزشی در همه جا، هم از لحاظ جغرافیایی، هم از لحاظ نوع ورزش‌ها یک عدالتی بیش از آنچه که امروز اعمال می‌شود، بایستی مورد توجه قرار بگیرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشتند : مهم ترین پیام قهرمانی ورزشکاران افتخارآفرین کشور در صحنه های بین المللی، امکان تحقق کارهای به ظاهر نشدنی و انتقال پیام ایستادگی و امید و نشاط به جامعه و جوانان است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به قهرمانی ورزشکاران با وجود برخی محدودیت‌ها، گفتند: اینکه با وجود این محدودیت‌ها پرچم کشور بالا برده و سکوهای جهانی فتح می‌شود، نشان از اراده قوی و عزم راسخ است و این عزم، اراده و قهرمانی و امیدآفرینی نه تنها در ورزش بلکه در عرصه‌های علم، فناوری، هنر و ادبیات نیز وجود دارد که یکی از وظایف مهم مسئولان نشان دادن صادقانه این افتخارآفرینی‌ها است.
"کیفی‌سازی ورزش بین‌المللی و تکیه به اعزام ورزشکار در رشته‌های مدال‌آور"، "برنامه‌ریزی برای ارتقاء رتبه ایران در المپیک"، "تجلیل از درخشش یک نشان ایرانی پوشاک در المپیک و لزوم حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات ورزشی در داخل"، "توجه بیشتر به ورزش‌های اصیل ایرانی همچون چوگان و استفاده از این موقعیت برای جذب گردشگران خارجی"، "استفاده از مربیان ایرانی تا جای ممکن"، "رسیدگی جدی به مسائل و مشکلات کاری و معیشتی قهرمانان" و "ارتقاء عدالت ورزشی" جزو توصیه‌های رهبر انقلاب به مسئولان ورزش کشور بود.
پرچمداری کشتی مازندران در کاروان ایران، اعزامی به المپیک 2020 توکیو ژاپن با کسب سه مدال از هفت مدال، رکوردشکنی آزادکاران جوان مازندرانی در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان با کسب پنج مدال طلا و همچنین کسب 6 مدال از هفت مدال تیم ملی ایران در مسابقات جهانی اسلو آخرین نمونه‌های تاریخ‌سازی کشتی‌گیران مازندرانی در عرصه‌های معتبر جهانی است.
از 10 کشتی‌گیر تیم ملی، هشت آزادکار قهرمانی جهان در اسلو نروژ اهل مازندران بودند که البته نیمی از این تعداد را آزادکاران جویباری تشکیل دادند تا مهر پایتختی کشتی جهان بر پیشانی این شهر تثبیت شود. علاوه بر این هشت کشتی‌گیر، سه مربی یعنی مصطفی میرعمادیان و اباذر اسلامی و بهنام احسانپور نیز به عنوان اعضای کادر فنی همراه با کاروان تیم ملی به نروژ رفتند تا برای نخستین بار 11 چهره از کشتی آزاد مازندران همراه با تیم ملی در رقابت‌های جهانی حضور داشته باشند.
نتیجه این حضور پررنگ هم قابل دفاع و ارزشمند بوده است چون از هفت مدال کسب شده توسط کاروان ایران در کشتی آزاد 6 مدال توسط مازندرانی‌ها کسب شد. سه طلا توسط حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع، دو نقره توسط محمد نخودی لاریمی و امیرمحمد یزدانی و یک برنز هم توسط مجتبی گلیج بود.
در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی اعزامی به رقابت‌های جهانی 2021 اسلو نروژ هم مازندران سه نماینده به نام‌های سجاد عباس پور، محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی و یک مربی به نام امید عالی تبار داشت که کشتی گیران فرنگی کار مازندرانی هم در این رقابت خوش درخشیدند و 2 مدال طلا توسط محمدهادی ساروی و علی اکبر ساروی سهم مازندران از مدال های کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2021 بود.
برچسب‌ها
اسلو کشتی مازندران حسن یزدانی

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/235463/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور