پیام مازند

آخرين مطالب

بهترین قطار تهران مشهد کدام قطار است؟ اجتماعي

بهترین قطار تهران مشهد کدام قطار است؟
  بزرگنمايي:

پیام مازند - به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، خطوط ریلی فراوانی در ایران وجود دارند که خط تهران-مشهد، پرترددترین آن‌ها است. روزانه قطارهای متنوعی بین این دو شهر رفت‌وآمد می‌کنند و مسافران می‌توانند باتوجه‌به انتظاراتی که از سفر دارند، هر یک از این قطارها را انتخاب کنند؛ اما کدام یک از قطارهای تهران-مشهد بهترین خدمات و امکانات را به مسافران خود ارائه می‌دهد؟ اینجا است که سخن از به‌میان می‌آید.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
در ادامه، به معرفی و بررسی ویژگی‌های مختلف این قطار خواهیم پرداخت.
معرفی کلی قطار نور الرضا
شرکت ریلی نور الرضا که قطار نور الرضا به آن تعلق دارد، از سال 1385 تاکنون در خطوط ریلی ایران فعال بوده و با این‌که یکی از جوان‌ترین شرکت‌ها محسوب می‌شود، اما توانسته است تا به‌واسطه عملکرد خود جایگاه خوبی را در میان فعالان این حوزه کسب کند. قطار نور الرضا دو نوع چهار و پنج‌ستاره دارد که اگر به‌دنبال دریافت خدماتی ویژه هستید، باید نسبت به خرید بلیط مدل پنج‌ستاره اقدام کنید؛ تمامی قطارهایی که در خطوط ریلی کشور مشغول به فعالیت هستند برحسب میزان خدمات و امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهند تعداد مشخصی ستاره دریافت می‌کنند که حداکثر تعداد ستاره‌ها، 5 عدد است.
قطار پنج‌ستاره نور الرضا 44 واگن و 5 رستوران دارد. هر کدام از این رستوران‌ها حدود 40 نفر ظرفیت دارند که کاملاً کافی بوده و تقریباً هیچ‌گاه مشکل کمبود ظرفیت ایجاد نمی‌شود. تمامی کوپه‌های این قطار نیز 4 تخته هستند تا مسافران فضایی کافی را در اختیار داشته باشند؛ چراکه پیمودن مسیرهای طولانی مانند تهران-مشهد در کوپه‌های 6 نفره، بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.
کلاس‌های مختلف قطار پنج‌ستاره نور الرضا بلیط‌های قطار پنج‌ستاره نور الرضا در دو کلاس مختلف ارائه می‌شوند که تنها یک تفاوت جزئی در نحوه پذیرایی و میزان خدمات این دو کلاس وجود دارد. توجه داشته باشید که کلاس‌بندی بلیط‌ها، به این خاطر است که اگر مسافران به پذیرایی و خدمات بیشتری نیاز ندارند، از پرداخت هزینه اضافی جلوگیری کنند؛ تمامی مسافران قطار نور الرضا برای پرسنل این مجموعه کاملاً محترم هستند و هیچ تفاوتی بین مهمانان این قطار وجود ندارد.
بلیط‌های بیزینس‌کلاس قطار نور الرضا، پرامکانات‌ترین بلیط‌های این قطار هستند. انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، میوه اسلایس‌شده، آبمیوه و آب‌معدنی، لوازم خواب، یک وعده غذایی کامل (شام یا نهار)، کیف بهداشتی و پک کودک، از امکاناتی هستند که به هر مسافر تعلق می‌گیرند.
بلیط‌های اکونومی، کلاسی دیگر از بلیط‌های قطار نور الرضا هستند. تنها تفاوتی که میان این دو نوع بلیط وجود دارد، این است که در بلیط‌های اکونومی به مسافران وعده غذایی کامل تعلق نمی‌گیرد؛ به‌غیر از این مورد، بلیط‌های اکونومی و بیزینس کلاس در تمامی موارد یکسان هستند. معمولاً مسافرانی که غذاهای خانگی را به غذاهای رستورانی ترجیح می‌دهند، بلیط اکونومی تهیه می‌کنند تا هزینه‌ای اضافه‌تر برای وعده غذایی نپردازند.
ویژگی‌های قطار نور الرضا مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث تمایز قطار نور الرضا با سایر قطارها شده‌اند را در ادامه شرح خواهیم داد.
پوشش محیط‌های عمومی به‌وسیله دوربین مداربسته تمامی راهروهای واگن‌ها و همچنین رستوران قطار نور الرضا تحت پوشش دوربین‌های مداربسته هستند. این امر سبب می‌شود تا امنیت سفر افزایش پیدا کرده و دیگر هیچ نگرانی در رابطه با سرقت اموال وجود نداشته باشد.
سیستم‌های فنی باکیفیت تمامی سیستم‌های تهویه، ترمز و تعلیق قطار نور الرضا توسط شرکت‌های آلمانی ساخته شده‌اند و اگر شما نیز قصد خرید بلیط قطار را دارید و می‌خواهید سفری امن را پشت سر بگذارید، تهیه بلیط این قطار گزینه مناسبی است. لازم به ذکر است که حتی اجزای داخلی واگن‌ها مانند درها و پنجره‌ها نیز از شرکت‌های آلمانی تهیه شده‌اند تا بهترین کیفیت ممکن را داشته باشند.
سیستم‌های صوتی و تصویری پیشرفته سیستم‌های صوتی و تصویری که در کوپه‌ها تعبیه شده‌اند علاوه‌بر این‌که می‌توانند فیلم‌ها و موسیقی‌های مختلفی را به‌نمایش دربیاورند، این قابلیت را دارند که موقعیت جغرافیایی قطار را نیز نشان داده تا مسافران بتوانند در هر لحظه از فاصله خود تا مقصد آگاه شوند. همچنین 4 کانال تلویزیونی و راهنمای قطار نیز توسط این سیستم‌ها نمایش داده می‌شوند.

پیام مازند

دکمه فراخوان مهماندار یکی از جالب‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های قطار نور الرضا، این است که در هر کدام از کوپه‌ها یک دکمه تحت‌عنوان دکمه فراخوان مهماندار وجود دارد. هنگامی‌که مسافران به مهماندار احتیاج داشته باشند، می‌توانند به‌جای مراجعه به کوپه ایشان، از این دکمه استفاده کنند. مهمانداران قطار نور الرضا همواره در تلاش هستند تا تمامی مشکلات مسافران را به بهترین شیوه ممکن پیگیری کرده و رضایت‌بخش‌ترین شرایط را فراهم کنند.
سرویس بهداشتی مجهز در هر کدام از واگن‌های قطار نور الرضا، دو سرویس ایرانی و دو سرویس فرنگی وجود دارد؛ علاوه‌براین، یک میز تعویض پوشک کودک نیز در نظر گرفته شده تا مادران بتوانند راحت‌تر از فرزند خود نگهداری کنند. لازم به ذکر است که تمامی سرویس‌ها دائماً مورد شست‌وشو قرار می‌گیرند و ضدعفونی می‌شوند.
قیمت بلیط قطار نور الرضا نه‌تنها هنگام خرید بلیط قطار، بلکه هنگام دریافت هر نوع خدمات، قیمت یکی از مهم‌ترین فاکتورها است. باتوجه‌به این‌که امکانات و خدمات قطار نور الرضا چند سطح از سایر قطارها بالاتر هستند، طبیعی است که قیمت بلیط این قطار نیز بیشتر باشد. البته همان‌طورکه قبل‌تر گفته شد، بلیط قطارهای پنج‌ستاره نور الرضا در دو کلاس اکونومی و بیزینس به‌فروش می‌رسند و اگر می‌خواهید سفری اقتصادی‌تر داشته باشید، می‌توانید بلیط کلاس اکونومی را تهیه کنید. همچنین اگر می‌خواهید باز هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، می‌توانید به‌جای خرید بلیط پنج‌ستاره، بلیط قطار نور الرضا چهارستاره را بخرید. لازم به ذکر است که مدل چهارستاره این قطار نیز نیمه‌لوکس محسوب شده و خدمات سطح بالایی را به مسافران خود ارائه می‌دهد.

پیام مازند

بهترین روش برای خرید بلیط قطار وب‌سایت‌های گردشگری بسیاری مشغول به کار هستند و این قابلیت را فراهم کرده‌اند تا مسافران بتوانند ملزومات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن تهیه کنند؛ از خرید بلیط قطار نور الرضا گرفته، تا رزرو هتل در نقاط مختلف جهان. اگر شما نیز قصد استفاده از چنین امکاناتی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که بدون فوت وقت به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کرده و سفر خود را برنامه‌ریزی کنید.
فلای تودی از بزرگ‌ترین آژانس‌های گردشگری کشور است که همواره در تلاش بوده تا امکاناتی به‌روز و پیشرفته را برای کاربران خود فراهم کند. تمامی خدمات این مجموعه به‌صورت آنلاین ارائه می‌شوند و حتی برای دریافت ویزای کشورهای خارجی نیز الزامی به مراجعه به دفتر فلای تودی وجود ندارد. یکی از نکات جالب فلای تودی این است که با هر خریدی که از این وب‌سایت انجام می‌دهید میزان مشخصی امتیاز به حساب کاربری شما تعلق می‌گیرد و می‌توانید بعدها با استفاده از امتیازات خود، از تخفیفات متنوعی بهره‌مند شوید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
کد خبر 6068100

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/784458/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کولاک احمد نور علیه قهرمان لیگ! (عکس)

اعزام رزمندگان دفاع مقدس به سرزمین نور

تالاب دریاچه گهر در آستانه ثبت در کنوانسیون رامسر

الهامی: قول می‌دهم برای بازی با استقلال شرافتمان را می‌گذاریم

قائمشهر با برد نساجی غرق در شادی شد

پیروزی الوحده با درخشش نوراللهی/ احمد نور دومین گلزن برتر الوحده

خلاصه بازی استقلال خوزستان و نساجی + فیلم

ممنوعیت رانندگی با خودروهایی که برگ معاینه فنی معتبر ندارند

دومین 3 امتیاز فجر در یکروز و نجات دریای بابل

4 گل نساجی برای فتح جدال 6 امتیازی/ ساکت، امیدوار شد

ببینید | خلاصه بازی استقلال خوزستان 1 - نساجی مازندران 4

جلسه بررسی اجرای طرح های اولویت دار استان مازنداران برگزار شد

استقلال خوزستان در بازی 6 امتیازی گل‌باران شد

حکایتی دلنشین از اردشیر رستمی

برگزاری جلسه بررسی اجرای طرح های اولویت دار استان مازنداران

اجرای موفق طرح نور در استان همدان

فجر سپاسی جای خیبر خرم آباد را در صدر جدول گرفت

عبدی با کاپیتانی و لباس قرمز بازگشت(عکس)

آزادسازی 1500 متر اراضی آمل در پی قلع و قمع 9 واحد بنای غیرمجاز

مشارکت مردم در اجرای طرح نور مشت محکمی بر دهان دشمنان است

مازندران بخش مکانیزاسیون کشاورزی عقب‌مانده است

دیدار با کتاب‌خوان‌ترین رهبر دنیا

آیین بدرقه زائران ایثارگر حج تمتع در استان البرز برگزار شد

اختصاص تنها 5 درصد از سهمیه حج تمتع به خانواده‌های شاهد و ایثارگر

این شهردار از خیلی از فوتبالیست‌های ایران آماده‌تر است (تصاویر)

جو فوق العاده شمالی‌ها در جنوب ایران (عکس)

تجربیات پایتخت و اصفهان در خدمت کیش/ رحیم سرهنگی و انتخاب مدیران جوان، آگاه و خبره

شاهنامه شناسنامه ملت ایران است

مادر شهیدان والامقام «محمدعلی و یوسف جاموسی» آسمانی شد

تشدید بارش‌ها تا جمعه؛ سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می‌شود

خرید دلار و طلا با پول کارخانه شیر/ اختلاس‌گر میلیاردی دستگیر شد

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

تغییر و تحول ویژه رئیسی در کابینه‌اش؛ معاون جدید او کیست؟ +تصویر

شهردار قائمشهر استیضاح شد

همه کتاب‌هایی که می‌خریم اما نمی‌خونیم!

ورود سامانه بارشی جدید به کشور؛ بارش باران در این استان‌ها

طرح ممیزی املاک در شهر آمل به‌زودی اجرا می‌شود

تردد در جاده کرج - چالوس به حالت عادی برگشت

جاده کندوان بازگشایی شد

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات کیش منصوب شد

نمایشگاه کتاب 241 میلیارد تومان فروخت

تلفیق آواها و نغمه های مازنی با فرهنگ رضوی

مردی که پازل کره زمین را چید اما هیچکس حرفش را باور نکرد

بهره مندی 361 مددجوی امداد چالوس از تسهیلات اشتغالزا

اجرای طرح نور توسط فراجا اقدامی شجاعانه است

نگرانی صندوق بین المللی پول از تنش‌های سیاسی در پاکستان

در دیدار رهبر انقلاب از نمایشگاه، چه کتاب‌هایی به ایشان معرفی شد؟

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده فروش ارزان خودرو!

باران جاده چالوس را مسدود کرد

وقتی قیمت قبر اندازه حقوق یک ماه کارگر بود + ویدئو | خرید مقبره خانوادگی با پول دو پیکان!