پیام مازند

آخرين مطالب

جهش مازندران به سمت تولید/ جاده پرپیچ وخم توسعه همواره شد اجتماعي

جهش مازندران به سمت تولید/ جاده پرپیچ وخم توسعه همواره شد
  بزرگنمايي:

پیام مازند - استان مازندران که بیش از یک دهه تجربه تورم بالا را در کارنامه خود داشت توانست با تلاش شبانه‌روزی دولت سیزدهم رکورد شکنی کند و رتبه دوم کشور را در کنترل نرخ تورم به خود اختصاص دهد.
از سوی دیگر به اذعان آمارها و مستندات ارائه شده مازندران تلاش وافری را برای ارتقای امنیت سرمایه‌گذاری به خرج داد و این مساله سبب شد تا رتبه استان در مشارکت اقتصادی نیز ارتقا یابد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
مجموعه عوامل مختلف از جمله رفع موانع فراروی تولید و اشتیاق به سرمایه‌گذاری در مازندران سبب شد تا چالش‌های بیش از 200 واحد تولیدی در استان رفع شود و گره از آنان باز شود.
ارتقای وضعیت تولید و سرمایه‌گذاری و رفع موانع سبب شد تا استان مازندران در حوزه اشتغال و احیای تولید گوی سبقت را از دیگر استان‌ها به ویژه همتایان خود در کرانه دریای خزر برباید به مقصدی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود.
با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت جاده پرپیچ و خم توسعه در استان هموار شده و شرکت‌های بزرگ تولیدی برای سرمایه‌گذاری به استان چراغ سبز نشان داده‌اند.
رکورد 13 ساله تورم شکست
سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران با اظهار اینکه رکورد کاهش نرخ تورم پس از 13 سال در استان شکسته شد، افزود: با کمک دولت سیزدهم رکورد کاهش نرخ اقلام خوراکی در پاییز سال قبل شکست و این استان در این بخش بر سکوی نخست کشور ایستاد.

پیام مازند

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر ادامه داد: همچنین مازندران به عنوان دومین استان کشور در کاهش نرخ تورم اقلام غیرخوراکی را به خود اختصاص داد و علاوه بر این کمترین نرخ بیکاری استان در این دولت به ثبت رسید.
وی یادآور شد: در تابستان سال گذشته به ازای هر 100 ایرانی 92 نفر آنها در حرفه‌های مختلف مشغول کار بودند که این میزان در استان 93.6 بوده است و در پاییز سال قبل مازندران موفق شد تا رکورد را بشکند و نرخ بیکاری استان به 5.1 درصد کاهش یافت.
مردان این استان در تابستان سال گذشته نیز کمترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده بود
استاندار مازندران با اظهار اینکه مازندران کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور دارا است، ادامه داد: هرچند این استان در تابستان سال گذشته نیز کمترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده بود و از هر 100 مازندرانی فقط 2.7 درصد بیکار بودند.
آمارها نشان می‌دهد که نرخ بیکاری مردان کل کشور در تابستان سال قبل 6.2 درصد بوده است، همچنین آمارها نشان می‌دهد خانوارهای ایرانی به طور میانگین 30 میلیون تومان پس‌انداز دارند اما پس‌انداز خانواده‌های مازندرانی به 50 میلیون تومان می‌رسد.
کاهش فاصله دانشگاه تا صنعت از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در مازندران به شمار می‌رود که سبب شده رشد و جهش اقتصادی در استان روند صعودی به خود گیرد.
از آنجایی که سرنوشت فارغ التحصیلان بیکار مهم‌ترین دغدغه‌های دولت سیزدهم به شمار می‌رود بیش از 7000 جوان مازندرانی فارغ التحصیل در سال گذشته مشغول به کار شد هرچند آمار مازندران و عملکرد آن در این بخش نسبت به کشور دارای عقب ماندگی است و 60 درصد است فارغ التحصیلان استان جویای کار هستند.
حسن خیریان‌پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران اظهار کرد در سال گذشته از هر 100 نفری که در مشاغل مختلف مشغول به کار شدند 14.3 نفر آنان دارای مقاطع فوق دیپلم تا دکترا بودند.
وی در گفت وگو با خبرنگار مهر کسب رتبه سوم در امنیت سرمایه‌گذاری را از دیگر دستاوردها تلاش‌ها برای تحقق شعار سال در 1402 بیان کرد و افزود: کسب رتبه دوم در نماگر ثبات اقتصاد کلان و کسب رتبه چهارم در نماگر شفافیت و سلامت اداری و کسب رتبه سوم در نماگر ثبات پیش بینی پذیری مقررات و رویه‌های اجرایی از دیگر موفقیت‌های دیار علویان با کمک دولت سیزدهم بوده است.

پیام مازند

نرخ مشارکت اقتصادی استان از 42.9 درصد در آغاز کار دولت سیزدهم به 44.6 درصد در پاییز سال قبل رسیده بود معاون استاندار مازندران با اشاره به تحول اقتصادی صورت گرفته در استان تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان از 42.9 درصد در آغاز کار دولت سیزدهم به 44.6 درصد در پاییز سال قبل رسیده بود و وزن متوسط کشوری 3.1 درصد بالاتر بوده است.
خیریانپور افزود: همچنین نرخ تورم مازندران از 44 درصد در شهریور 1400 به 42.3 درصد در دی ماه 1402 کاهش یافت که از میانگین کشوری کمتر بوده است و مازندران در رده چهارم نرخ مشارکت اقتصادی در کشور قرار گرفت.
وی به عنوان اینکه دولت سیزدهم ترمز تورم را در استان کشید، افزود: نرخ تورم در استان در روزی که آیت الله رئیسی کابینه را در اختیار گرفت از متوسط کشوری نیز بالاتر بود اما طلسم 13 ساله تورم اقتصادی مازندران توسط دولت شکسته شد.
معاون استاندار مازندران با اظهار اینکه مازندران رتبه ششم را در میان 31 استان کشور از نظر کاهش تورم به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در استان به شمار می‌رود و و از میان 192 واحد تملیکی توسط بانک‌ها با تلاش انجام شده 143 واحد در قالب اقاله و یا اجاره به شرط تملیک از تملک بانک‌ها خارج شدند و به مدار تولید برگشتند.
خیریانپور گفت: همچنین با تلاش دولت 221 واحد اقتصادی راکد در استان چرخه تولید برگشتند و راه‌اندازی دوباره دو خط تولید در شرکت چوب و کاغذ و عقد قرارداد 30 هزار تنی با وزارت آموزش و پرورش و قرارداد 10 هزار تنی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستاورد دیگری برای استان مازندران بوده است.
سال گذشته با همت دولت جشن خودکفایی کاغذ در استان مازندران برگزار شد و این استان تولید کننده کاغذ کتاب‌های درسی دانش آموزان ایرانی شده است و فرزندان این کشور روی دفترهای ایرانی مشق نوشتند.
افزایش شمار شرکت‌های دانش بنیان
افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان از دیگر تلاش‌ها محسوب می‌شود شمار شرکت‌های دانش بنیان از 94 واحد به 136 شرکت رسیده است و در کنار آن 5 خانه خلاق و 8 مرکز رشد نیست به جمع واحدهای فناور مازندران اضافه شدند و فروش این شرکت‌ها به بیش از چهار هزار میلیارد تومان رسید.
سید اسماعیل هاشمی مدیر کل امور اقتصادی استانداری مازندران افزایش سرمایه گذاری خارجی را از دیگر اقدامات و دستاوردهای دولت بیان کرد و گفت: میزان جذب شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در استان 4 برابر شد.

پیام مازند

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در سال گذشته 10 مجوز سرمایه‌گذاری خارجی ورزش بیش از 170 میلیون یورو جذب شده است گفت: صادرات محصولات دانش بنیان نیز به بیش از 5 میلیون دلار افزایش یافت.
وی جذب میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی و تصویب 16 طرح سرمایه‌گذاری خارجی را از دیگر اقدامات بیان کرد و ارزش آن را 205 میلیون دلار ذکر کرد.
بسیاری از شکوفایی‌های اقتصادی استان مازندران پس از سفر اول رئیس جمهور به استان مازندران رقم خورد و در این سفر که 176 مصوبه داشت بیش از 640 طرح اقتصادی با ارزش 11 هزار و 264 میلیارد تومان تصویب شد که تاکنون 80 درصد آنان محقق شده است.
مازندران در سال جاری که به جهش تولید با مشارکت مردمی نامگذاری شده است عزم خود را برای رکوردداری در تحقق شعار سال جذب کرده است تا بتواند با رفع موانع فراروی کارنامه درخشانی از دولت در خود به یادگار گذارد.
کد خبر 6082953

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/787746/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است

نقش مهم متفکران دینی در ایجاد وحدت

شرایط نگهداری گیاه زامیفولیا ، پوتوس ، گندمی ، سانسوریا و... | کدام گیاهان برای آپارتمان مقاوم هستند؟

خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است

حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور

فیلم| مردم درباره طرح نور چه می‌گویند؟

نماینده مجلس: ماجرای کاظم صدیقی، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

لزوم بهره‌گیری از نظر سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری‌های قانونی مرتبط با مناطق آزاد

راه‌یابی دو بانوی تیرانداز مازندرانی به فینال مسابقات کشور

امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده

ز رویِ دوست دلِ دشمنان چه دریابد؟

بخشی از کتاب/زندگی تنها سایه‌ای است گذرا

رشد 35 درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران

همتی: دولت 600 هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور 1400 بیشتر!

داستانک/ زنگوله‌ای بر گردن

سهم 24 درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران

پروژه احداث زیرگذر دخانیات شهرستان قائمشهر

اسرار ازل را نه تو دانی و نه من

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی: ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

در بازار هیجانی ارز خریدار ندارد

تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش پول ایران!

دوست چه کسی است؟

بیمه دی یکی از فرصت های خوب سرمایه گذاری در سال 1403

تجلیل مردم آستانه اشرفیه از پلیس در حمایت اجرای «طرح نور»

مرگ کودک 7 ساله در مازندران با سقوط کمد

جذب 40 میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران

فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد

مردم پول ندارند سمند 20 سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران

شرکت بیش از 13 هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران

فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد

رشد 150 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر

تمام ابهامات پرونده پرابهام بابک زنجانی؛پایان باز سریال فساد

رشیدی کوچی: مجلس بعدی بیشتر درگیر حواشی و تسویه حساب‌های درون حزبی خواهد بود

تو بگو ماه کجاست؟

نهادینه‌سازی ایثار اجتماعی راه حل رفع موانع مختلف است

والدین شهدا تجلی صبر و استقامت و الگوی ایثار و از خودگذشتگی هستند

برخوردِ با ترک فعل روسای شهرستان‌ها درخصوص خدمات دهیِ سلامت به والدین شهدا

حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور

توقیف شمش‌های قاچاق در ساری

استقبال پاسداران سپاه سوادکوه از شهید خوشنام

تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس

فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

شاعرانه/هزار جان مقدس فدای روی تو باد

برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)

حمایت بانوان شاهرودی از اجرای طرح نور+ فیلم

دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد

روزهای خنک و بارانی در انتظار مازندرانی‌ها

سقوط کمد سبب مرگ کودک 7 ساله در قائمشهر

خندیدن گردشگر روس به سقوط ارزش ریال (عکس)