پیام مازند

آخرين مطالب

صداوسیما در مسابقه 90 دقیقه‌ای 95 تبلیغ پخش کرد! فرهنگي

صداوسیما در مسابقه 90 دقیقه‌ای 95 تبلیغ پخش کرد!
  بزرگنمايي:

پیام مازند - در مدت 95 دقیقه بازی دورتمند مقابل پاریسن‌ژرمن، 95 تبلیغ به مدت 18 دقیقه و 24 ثانیه به نمایش درآمد که 20 تبلیغ به مدت یک دقیقه و 47 ثانیه، با نورپردزای در میانه زمین، 65 تبلیغ به مدت 14 دقیقه و 26 ثانیه به صورت زیرنویس و در نهایت 11 تبلیغ پایین لوگوی شبکه سه به مدت دو دقیقه و 11 ثانیه به نمایش درآمد.. به گزارش خبرآنلاین ,شب گذشته بازی نیمه نهایی دورتمند مقابل پاریسن‌ژرمن برگزار شد که تیم دورتمند با پیروزی یک بر صفر به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. مسابقه‌ای که با یک دقیقه وقت اضافه در نیمه اول و 4 دقیقه وقت اضافه نیمه دوم 95 دقیقه طول کشید. این بازی مانند تمام بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا از شبکه سه سیما پخش پیش از شروع بازی یکی از برندهای ابزار آلات در تبلیغ pre-roll حدودا سی ثانیه‌ای مخاطبان را به تماشای بازی دعوت کرد. همه چیز تا دقیقه دوم بازی عادی بود تا اینکه مخاطبان دوباره با معضل تبلیغات اشتباه و البته بسیار گل درشت در صداوسیما مواجه شدند. مسئله‌ای که پیش از این بارها درباره آن صحبت شده است و حتی در این گزارش «تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند» از صداوسیما خواستیم تا شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهد که با دریافت بودجه 24 هزار میلیارد تومانی چه نیازی دارد تا بیش از 95 تبلیغ را در 95 دقیقه مسابقه نمایش دهد؟ 53 تبلیغ از 29 برند به مدت 9 دقیقه و 43 ثانیه بله درست خواندید، 95 تبلیغ! از تبلیغ‌های سه ثانیه‌ای تا 20 ثانیه‌ای که البته در 5 دقیقه وقت اضافه هیچ تبلیغی پخش نشد. زمان پخش فوتبال برای صداوسیمایی که حتی خودش هم با ارائه اعداد و ارقام آن هم پیش از عید نشان داده که پر ببینده‌ترین برنامه‌هایش مرتبط با فوتبال است، از فرصت لیگ قهرمانان اروپا استفاده کرده تا هر آنچه دلش می‌خواهد را به شکلی عجیب و نامرتب هنگام پخش این بازی تبلیغ کند. از تبلیغ تشک و ویفر گرفته تا بیمه و عصاره غذا و حتی لبنیات. برای توضیح دقیق‌تر باید گفت که در طول 46 دقیقه نیمه اول 53 تبلیغ از 29 برند پخش شد که 14 تبلیغ با نورپردازی در وسط زمین، 34 تبلیغ به صورت زیرنویس و 6 تبلیغ هم زیر آرم شبکه سه به نمایش درآمدند. چهارده تبلیغی که با نورپردازی در میانه زمین به نمایش درآمد از دقیقه دوم بازی آغاز و تا دقیقه 15 ادامه داشت که در مجموع 77 ثانیه معادل یک دقیقه و 17 ثانیه به طول انجامید. از دقیقه 21 بازی تا دقیقه 37 نیز تبلیغات زیر نویس به نمایش درآمد که در مجموع 450 ثانیه، معادل 7دقیقه و 30 ثانیه، صرف نمایش 34 تبلیغ شد و در نهایت نوبت به تبلیغ برند زیر آرم شبکه سه سیما رسید، این نوع از تبلیغ هم از دقیقه 40 آغاز و تا دقیقه 42 ادامه داشت که در مجموع 66 ثانیه صرف این نوع از تبلیغ شد. 7 دقیقه تبلیغ در نیمه 15 دقیقه‌ای این در حالی است که در طول مدت بازی تنها 12 برند 36 دفعه در نیمه اول و 38 دفعه در نیمه دوم، در تبلیغات دور زمین به نمایش درآمدند. سوت نیمه اول بازی با نتیجه صفر_صفر زده شد و مجدد 17 تبلیغ از همان برندهایی که در نیمه اول حضور پررنگی داشتند به مدت هفت دقیقه و چهار ثانیه به نمایش درآمد، پس از آن برنامه شروع شد، مجری نام حامی مالی برنامه را آورد، یک اجرای حدودا یک دقیقه‌ای روی آنتن زنده به نمایش درآمد آیتمی دو دقیقه‌ای از خیانت و وفاداری بازیکنان به نمایش درآمد که بعد از آن دوباره یک تبلیغ چند ثانیه‌ای پخش شد مجری صحبت کرد و با یک پری رول مخاطبان به دیدن ادامه مسابقه دعوت شدند. در نیمه دوم اما تعداد تبلیغ‌ها به 42 عدد از همان 29 برند رسید. از دقیقه 52 تا 66 به مدت 29 ثانیه شش تبلیغ وسط زمین به نمایش درآمد. بعد از آن از دقیقه 66 تا 80 تقریبا 31 تبلیغ به مدت 416 ثانیه، معادل 6 دقیقه و 56 ثانیه به نمایش درآمد و در مرحله آخر نیز 5 تبلیغ به مدت 65 ثانیه پایین لوگوی شبکه سه به تصویر کشیده شد. 95 دقیقه مسابقه 18 دقیقه تبلیغات! در واقع در یک جمع بندی برای این میزان از تبلیغات ضد تبلیغی که زیبایی شناسی نداشت، به دلیل نمایش دائم مخاطبان را کلافه کرده بود و جامعه هدف مشخصی هم نداشت باید گفت که در مدت 95 دقیقه مسابقه، 95 تبلیغ به مدت 18 دقیقه و 24 ثانیه به نمایش درآمد که 20 تبلیغ به مدت یک دقیقه و 47 ثانیه، با نورپردزای در میانه زمین، 65 تبلیغ به مدت 14 دقیقه و 26 ثانیه به صورت زیرنویس و در نهایت 11 تبلیغ پایین لوگوی شبکه سه به مدت دو دقیقه و 11 ثانیه به نمایش درآمد. در نهایت باید گفت اگر تبلیغات بین دو نیمه را هم محاسبه کنیمبا نمایش 111 تبلیغ به مدت 25 دقیقه بازی بازگشت پاریسن ژرمن و دورتمند به پایان رسید اما نکته اساسی ماجرا این است که این میزان از تبلیغات با این کمیت و کیفیت به بازی‌های قبلی هم مرتبط می‌شود و همچنان توضیحی برای این میزان از تبلیغات و درآمد حاصل از آن وجود ندارد.

در مدت 95 دقیقه بازی دورتمند مقابل پاریسن‌ژرمن، 95 تبلیغ به مدت 18 دقیقه و 24 ثانیه به نمایش درآمد که 20 تبلیغ به مدت یک دقیقه و 47 ثانیه، با نورپردزای در میانه زمین، 65 تبلیغ به مدت 14 دقیقه و 26 ثانیه به صورت زیرنویس و در نهایت 11 تبلیغ پایین لوگوی شبکه سه به مدت دو دقیقه و 11 ثانیه به نمایش درآمد..
به گزارش خبرآنلاین ,شب گذشته بازی نیمه نهایی دورتمند مقابل پاریسن‌ژرمن برگزار شد که تیم دورتمند با پیروزی یک بر صفر به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. مسابقه‌ای که با یک دقیقه وقت اضافه در نیمه اول و 4 دقیقه وقت اضافه نیمه دوم 95 دقیقه طول کشید.
این بازی مانند تمام بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا از شبکه سه سیما پخش پیش از شروع بازی یکی از برندهای ابزار آلات در تبلیغ pre-roll حدودا سی ثانیه‌ای مخاطبان را به تماشای بازی دعوت کرد.
همه چیز تا دقیقه دوم بازی عادی بود تا اینکه مخاطبان دوباره با معضل تبلیغات اشتباه و البته بسیار گل درشت در صداوسیما مواجه شدند. مسئله‌ای که پیش از این بارها درباره آن صحبت شده است و حتی در این گزارش «تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند» از صداوسیما خواستیم تا شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهد که با دریافت بودجه 24 هزار میلیارد تومانی چه نیازی دارد تا بیش از 95 تبلیغ را در 95 دقیقه مسابقه نمایش دهد؟
53 تبلیغ از 29 برند به مدت 9 دقیقه و 43 ثانیه
بله درست خواندید، 95 تبلیغ! از تبلیغ‌های سه ثانیه‌ای تا 20 ثانیه‌ای که البته در 5 دقیقه وقت اضافه هیچ تبلیغی پخش نشد. زمان پخش فوتبال برای صداوسیمایی که حتی خودش هم با ارائه اعداد و ارقام آن هم پیش از عید نشان داده که پر ببینده‌ترین برنامه‌هایش مرتبط با فوتبال است، از فرصت لیگ قهرمانان اروپا استفاده کرده تا هر آنچه دلش می‌خواهد را به شکلی عجیب و نامرتب هنگام پخش این بازی تبلیغ کند. از تبلیغ تشک و ویفر گرفته تا بیمه و عصاره غذا و حتی لبنیات.

پیام مازند

برای توضیح دقیق‌تر باید گفت که در طول 46 دقیقه نیمه اول 53 تبلیغ از 29 برند پخش شد که 14 تبلیغ با نورپردازی در وسط زمین، 34 تبلیغ به صورت زیرنویس و 6 تبلیغ هم زیر آرم شبکه سه به نمایش درآمدند.
چهارده تبلیغی که با نورپردازی در میانه زمین به نمایش درآمد از دقیقه دوم بازی آغاز و تا دقیقه 15 ادامه داشت که در مجموع 77 ثانیه معادل یک دقیقه و 17 ثانیه به طول انجامید.
از دقیقه 21 بازی تا دقیقه 37 نیز تبلیغات زیر نویس به نمایش درآمد که در مجموع 450 ثانیه، معادل 7دقیقه و 30 ثانیه، صرف نمایش 34 تبلیغ شد و در نهایت نوبت به تبلیغ برند زیر آرم شبکه سه سیما رسید، این نوع از تبلیغ هم از دقیقه 40 آغاز و تا دقیقه 42 ادامه داشت که در مجموع 66 ثانیه صرف این نوع از تبلیغ شد.
7 دقیقه تبلیغ در نیمه 15 دقیقه‌ای
این در حالی است که در طول مدت بازی تنها 12 برند 36 دفعه در نیمه اول و 38 دفعه در نیمه دوم، در تبلیغات دور زمین به نمایش درآمدند.
سوت نیمه اول بازی با نتیجه صفر_صفر زده شد و مجدد 17 تبلیغ از همان برندهایی که در نیمه اول حضور پررنگی داشتند به مدت هفت دقیقه و چهار ثانیه به نمایش درآمد، پس از آن برنامه شروع شد، مجری نام حامی مالی برنامه را آورد، یک اجرای حدودا یک دقیقه‌ای روی آنتن زنده به نمایش درآمد آیتمی دو دقیقه‌ای از خیانت و وفاداری بازیکنان به نمایش درآمد که بعد از آن دوباره یک تبلیغ چند ثانیه‌ای پخش شد مجری صحبت کرد و با یک پری رول مخاطبان به دیدن ادامه مسابقه دعوت شدند.
در نیمه دوم اما تعداد تبلیغ‌ها به 42 عدد از همان 29 برند رسید. از دقیقه 52 تا 66 به مدت 29 ثانیه شش تبلیغ وسط زمین به نمایش درآمد. بعد از آن از دقیقه 66 تا 80 تقریبا 31 تبلیغ به مدت 416 ثانیه، معادل 6 دقیقه و 56 ثانیه به نمایش درآمد و در مرحله آخر نیز 5 تبلیغ به مدت 65 ثانیه پایین لوگوی شبکه سه به تصویر کشیده شد.
95 دقیقه مسابقه 18 دقیقه تبلیغات!
در واقع در یک جمع بندی برای این میزان از تبلیغات ضد تبلیغی که زیبایی شناسی نداشت، به دلیل نمایش دائم مخاطبان را کلافه کرده بود و جامعه هدف مشخصی هم نداشت باید گفت که در مدت 95 دقیقه مسابقه، 95 تبلیغ به مدت 18 دقیقه و 24 ثانیه به نمایش درآمد که 20 تبلیغ به مدت یک دقیقه و 47 ثانیه، با نورپردزای در میانه زمین، 65 تبلیغ به مدت 14 دقیقه و 26 ثانیه به صورت زیرنویس و در نهایت 11 تبلیغ پایین لوگوی شبکه سه به مدت دو دقیقه و 11 ثانیه به نمایش درآمد.
در نهایت باید گفت اگر تبلیغات بین دو نیمه را هم محاسبه کنیمبا نمایش 111 تبلیغ به مدت 25 دقیقه بازی بازگشت پاریسن ژرمن و دورتمند به پایان رسید اما نکته اساسی ماجرا این است که این میزان از تبلیغات با این کمیت و کیفیت به بازی‌های قبلی هم مرتبط می‌شود و همچنان توضیحی برای این میزان از تبلیغات و درآمد حاصل از آن وجود ندارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/791167/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خیبر خرم آباد در آستانه صعود به لیگ برتر

خیبر با اقتدار به لیگ برتر صعود کرد؛ چادرملو در آستانه صعود

خیبر خرم آباد بالاخره به لیگ برتری صعود کرد

کاهش نرخ تورم مازندران در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری

میزبان با 1٠ نفر از شکست گریخت

خبر خوب برای مردم خرم‌آباد؛ صعود خیبر به لیگ برتر تقریبا قطعی است!

(ویدئو) حمله وحشیانه سگ ولگرد به دختربچه نکایی!

بزرگترین فرصت برای رشد پنهان

از پیله بیرون آمدن گاهی رهایی نیست

آیت‌الله رئیسی خود را خادم مردم می‌دانست

شهید آیت‌الله رئیسی دشمنان خود را وادار به تسلیم می‌کرد/ شهید امیرعبداللهیان اصول، میدان و دیپلماسی را به هم گره زد

مازندران 14 هزار و 500 شهید دارد

برگزیدگان دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت مازندران تجلیل شدند

نساجی با الهامی در ساحل نجات؛ مازنی‌ها در لیگ برتر ماندند

لیگ یک/ فرصت‌سوزی بزرگ با گل لحظه آخری و اخراجی

داستانک/ بال پروانه

مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در بوستان ولایت ساری

نخستین آیین قرق شکنی مراتع ییلاقی کلاردشت

شهید رئیسی الگوی دولت اسلامی و حکمرانی دولت را عینیت بخشید

جاده چالوس جمعه یک طرفه می‌شود

موزه دفاع مقدس مازندران قطب گردشگری اسلامی است

نمایندگان ساری برای پیشبرد طرح‌های ملی و استانی مشارکت فعالی داشته باشند

عشق آتش به سینه داشتن است!

مادر شهیدان «براتعلی و کتابعلی قاسمی» آسمانی شد

«آه سرد» برنده جایزه بزرگ جشنواره روسی شد

ضرب و شتم مامورین ایست و بازرسی ساری / متهمین متواری شدند

مرگ دلخراش کودک در آب‌های خروشان هراز

جاده چالوس جمعه یک‌ طرفه می‌شود

داستانک/قضاوت دیگران

تخفیف 20 درصدی خشکشویی با پویش چله خدمت در مازندران

250 عنوان برنامه برای کنگره شهدای مازندران طراحی شد

رفع موانع پروژه قدیمی و نیمه کاره زیرگذر نواب چالوس

جاده چالوس جمعه یک‌طرفه می‌شود

20 خرداد؛ برگزاری مرحله سوم انتخابی تیم ملی بانوان

برنامه‌ریزی 250 برنامه برای بزرگداشت شهدای مازندران

عاشق و بیمار کیستی؟

تقدیر از تبلیغات اسلامی مازندران در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت

برگزیدگان جایزه ملی جوانی جمعیت در مازندران معرفی شدند

اعزام 40 نفر رایگان به کربلای معلی با پویش چله خدمت در مازندران

غرق شدن کودک 5 ساله در رودخانه هراز

شاعرانه/شتاب کردم که آفتاب بیاید

«مرال‌» و شور زندگی

اردوی فولادی‌ها در شمال؛ سکانس آخر تلخ است یا شیرین؟

سوال، سو سوی نور

لزوم احداث «مرکز ملی حفظ باروری» و الگوسازی برای درمان ناباروری

مازندران 14 هزار و 500 شهید ‌دارد نه 10 هزار و 400 شهید‌

انتقاد استاندار مازندران از پیشرفت 75 درصدی پل نواب چالوس

هیأت اجرایی 13 نفره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان نور مشخص شدند

جزئیات حمله مسلحانه به ایست و بازرسی در ساری

استقرار هزار ناجی غریق در سواحل مازندرانی خزر