پیام مازند

آخرين مطالب

صداوسیما در مسابقه 90 دقیقه‌ای 95 تبلیغ پخش کرد! فرهنگي

صداوسیما در مسابقه 90 دقیقه‌ای 95 تبلیغ پخش کرد!
  بزرگنمايي:

پیام مازند - در مدت 95 دقیقه بازی دورتمند مقابل پاریسن‌ژرمن، 95 تبلیغ به مدت 18 دقیقه و 24 ثانیه به نمایش درآمد که 20 تبلیغ به مدت یک دقیقه و 47 ثانیه، با نورپردزای در میانه زمین، 65 تبلیغ به مدت 14 دقیقه و 26 ثانیه به صورت زیرنویس و در نهایت 11 تبلیغ پایین لوگوی شبکه سه به مدت دو دقیقه و 11 ثانیه به نمایش درآمد.. به گزارش خبرآنلاین ,شب گذشته بازی نیمه نهایی دورتمند مقابل پاریسن‌ژرمن برگزار شد که تیم دورتمند با پیروزی یک بر صفر به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. مسابقه‌ای که با یک دقیقه وقت اضافه در نیمه اول و 4 دقیقه وقت اضافه نیمه دوم 95 دقیقه طول کشید. این بازی مانند تمام بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا از شبکه سه سیما پخش پیش از شروع بازی یکی از برندهای ابزار آلات در تبلیغ pre-roll حدودا سی ثانیه‌ای مخاطبان را به تماشای بازی دعوت کرد. همه چیز تا دقیقه دوم بازی عادی بود تا اینکه مخاطبان دوباره با معضل تبلیغات اشتباه و البته بسیار گل درشت در صداوسیما مواجه شدند. مسئله‌ای که پیش از این بارها درباره آن صحبت شده است و حتی در این گزارش «تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند» از صداوسیما خواستیم تا شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهد که با دریافت بودجه 24 هزار میلیارد تومانی چه نیازی دارد تا بیش از 95 تبلیغ را در 95 دقیقه مسابقه نمایش دهد؟ 53 تبلیغ از 29 برند به مدت 9 دقیقه و 43 ثانیه بله درست خواندید، 95 تبلیغ! از تبلیغ‌های سه ثانیه‌ای تا 20 ثانیه‌ای که البته در 5 دقیقه وقت اضافه هیچ تبلیغی پخش نشد. زمان پخش فوتبال برای صداوسیمایی که حتی خودش هم با ارائه اعداد و ارقام آن هم پیش از عید نشان داده که پر ببینده‌ترین برنامه‌هایش مرتبط با فوتبال است، از فرصت لیگ قهرمانان اروپا استفاده کرده تا هر آنچه دلش می‌خواهد را به شکلی عجیب و نامرتب هنگام پخش این بازی تبلیغ کند. از تبلیغ تشک و ویفر گرفته تا بیمه و عصاره غذا و حتی لبنیات. برای توضیح دقیق‌تر باید گفت که در طول 46 دقیقه نیمه اول 53 تبلیغ از 29 برند پخش شد که 14 تبلیغ با نورپردازی در وسط زمین، 34 تبلیغ به صورت زیرنویس و 6 تبلیغ هم زیر آرم شبکه سه به نمایش درآمدند. چهارده تبلیغی که با نورپردازی در میانه زمین به نمایش درآمد از دقیقه دوم بازی آغاز و تا دقیقه 15 ادامه داشت که در مجموع 77 ثانیه معادل یک دقیقه و 17 ثانیه به طول انجامید. از دقیقه 21 بازی تا دقیقه 37 نیز تبلیغات زیر نویس به نمایش درآمد که در مجموع 450 ثانیه، معادل 7دقیقه و 30 ثانیه، صرف نمایش 34 تبلیغ شد و در نهایت نوبت به تبلیغ برند زیر آرم شبکه سه سیما رسید، این نوع از تبلیغ هم از دقیقه 40 آغاز و تا دقیقه 42 ادامه داشت که در مجموع 66 ثانیه صرف این نوع از تبلیغ شد. 7 دقیقه تبلیغ در نیمه 15 دقیقه‌ای این در حالی است که در طول مدت بازی تنها 12 برند 36 دفعه در نیمه اول و 38 دفعه در نیمه دوم، در تبلیغات دور زمین به نمایش درآمدند. سوت نیمه اول بازی با نتیجه صفر_صفر زده شد و مجدد 17 تبلیغ از همان برندهایی که در نیمه اول حضور پررنگی داشتند به مدت هفت دقیقه و چهار ثانیه به نمایش درآمد، پس از آن برنامه شروع شد، مجری نام حامی مالی برنامه را آورد، یک اجرای حدودا یک دقیقه‌ای روی آنتن زنده به نمایش درآمد آیتمی دو دقیقه‌ای از خیانت و وفاداری بازیکنان به نمایش درآمد که بعد از آن دوباره یک تبلیغ چند ثانیه‌ای پخش شد مجری صحبت کرد و با یک پری رول مخاطبان به دیدن ادامه مسابقه دعوت شدند. در نیمه دوم اما تعداد تبلیغ‌ها به 42 عدد از همان 29 برند رسید. از دقیقه 52 تا 66 به مدت 29 ثانیه شش تبلیغ وسط زمین به نمایش درآمد. بعد از آن از دقیقه 66 تا 80 تقریبا 31 تبلیغ به مدت 416 ثانیه، معادل 6 دقیقه و 56 ثانیه به نمایش درآمد و در مرحله آخر نیز 5 تبلیغ به مدت 65 ثانیه پایین لوگوی شبکه سه به تصویر کشیده شد. 95 دقیقه مسابقه 18 دقیقه تبلیغات! در واقع در یک جمع بندی برای این میزان از تبلیغات ضد تبلیغی که زیبایی شناسی نداشت، به دلیل نمایش دائم مخاطبان را کلافه کرده بود و جامعه هدف مشخصی هم نداشت باید گفت که در مدت 95 دقیقه مسابقه، 95 تبلیغ به مدت 18 دقیقه و 24 ثانیه به نمایش درآمد که 20 تبلیغ به مدت یک دقیقه و 47 ثانیه، با نورپردزای در میانه زمین، 65 تبلیغ به مدت 14 دقیقه و 26 ثانیه به صورت زیرنویس و در نهایت 11 تبلیغ پایین لوگوی شبکه سه به مدت دو دقیقه و 11 ثانیه به نمایش درآمد. در نهایت باید گفت اگر تبلیغات بین دو نیمه را هم محاسبه کنیمبا نمایش 111 تبلیغ به مدت 25 دقیقه بازی بازگشت پاریسن ژرمن و دورتمند به پایان رسید اما نکته اساسی ماجرا این است که این میزان از تبلیغات با این کمیت و کیفیت به بازی‌های قبلی هم مرتبط می‌شود و همچنان توضیحی برای این میزان از تبلیغات و درآمد حاصل از آن وجود ندارد.

در مدت 95 دقیقه بازی دورتمند مقابل پاریسن‌ژرمن، 95 تبلیغ به مدت 18 دقیقه و 24 ثانیه به نمایش درآمد که 20 تبلیغ به مدت یک دقیقه و 47 ثانیه، با نورپردزای در میانه زمین، 65 تبلیغ به مدت 14 دقیقه و 26 ثانیه به صورت زیرنویس و در نهایت 11 تبلیغ پایین لوگوی شبکه سه به مدت دو دقیقه و 11 ثانیه به نمایش درآمد..
به گزارش خبرآنلاین ,شب گذشته بازی نیمه نهایی دورتمند مقابل پاریسن‌ژرمن برگزار شد که تیم دورتمند با پیروزی یک بر صفر به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. مسابقه‌ای که با یک دقیقه وقت اضافه در نیمه اول و 4 دقیقه وقت اضافه نیمه دوم 95 دقیقه طول کشید.
این بازی مانند تمام بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا از شبکه سه سیما پخش پیش از شروع بازی یکی از برندهای ابزار آلات در تبلیغ pre-roll حدودا سی ثانیه‌ای مخاطبان را به تماشای بازی دعوت کرد.
همه چیز تا دقیقه دوم بازی عادی بود تا اینکه مخاطبان دوباره با معضل تبلیغات اشتباه و البته بسیار گل درشت در صداوسیما مواجه شدند. مسئله‌ای که پیش از این بارها درباره آن صحبت شده است و حتی در این گزارش «تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند» از صداوسیما خواستیم تا شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهد که با دریافت بودجه 24 هزار میلیارد تومانی چه نیازی دارد تا بیش از 95 تبلیغ را در 95 دقیقه مسابقه نمایش دهد؟
53 تبلیغ از 29 برند به مدت 9 دقیقه و 43 ثانیه
بله درست خواندید، 95 تبلیغ! از تبلیغ‌های سه ثانیه‌ای تا 20 ثانیه‌ای که البته در 5 دقیقه وقت اضافه هیچ تبلیغی پخش نشد. زمان پخش فوتبال برای صداوسیمایی که حتی خودش هم با ارائه اعداد و ارقام آن هم پیش از عید نشان داده که پر ببینده‌ترین برنامه‌هایش مرتبط با فوتبال است، از فرصت لیگ قهرمانان اروپا استفاده کرده تا هر آنچه دلش می‌خواهد را به شکلی عجیب و نامرتب هنگام پخش این بازی تبلیغ کند. از تبلیغ تشک و ویفر گرفته تا بیمه و عصاره غذا و حتی لبنیات.

پیام مازند

برای توضیح دقیق‌تر باید گفت که در طول 46 دقیقه نیمه اول 53 تبلیغ از 29 برند پخش شد که 14 تبلیغ با نورپردازی در وسط زمین، 34 تبلیغ به صورت زیرنویس و 6 تبلیغ هم زیر آرم شبکه سه به نمایش درآمدند.
چهارده تبلیغی که با نورپردازی در میانه زمین به نمایش درآمد از دقیقه دوم بازی آغاز و تا دقیقه 15 ادامه داشت که در مجموع 77 ثانیه معادل یک دقیقه و 17 ثانیه به طول انجامید.
از دقیقه 21 بازی تا دقیقه 37 نیز تبلیغات زیر نویس به نمایش درآمد که در مجموع 450 ثانیه، معادل 7دقیقه و 30 ثانیه، صرف نمایش 34 تبلیغ شد و در نهایت نوبت به تبلیغ برند زیر آرم شبکه سه سیما رسید، این نوع از تبلیغ هم از دقیقه 40 آغاز و تا دقیقه 42 ادامه داشت که در مجموع 66 ثانیه صرف این نوع از تبلیغ شد.
7 دقیقه تبلیغ در نیمه 15 دقیقه‌ای
این در حالی است که در طول مدت بازی تنها 12 برند 36 دفعه در نیمه اول و 38 دفعه در نیمه دوم، در تبلیغات دور زمین به نمایش درآمدند.
سوت نیمه اول بازی با نتیجه صفر_صفر زده شد و مجدد 17 تبلیغ از همان برندهایی که در نیمه اول حضور پررنگی داشتند به مدت هفت دقیقه و چهار ثانیه به نمایش درآمد، پس از آن برنامه شروع شد، مجری نام حامی مالی برنامه را آورد، یک اجرای حدودا یک دقیقه‌ای روی آنتن زنده به نمایش درآمد آیتمی دو دقیقه‌ای از خیانت و وفاداری بازیکنان به نمایش درآمد که بعد از آن دوباره یک تبلیغ چند ثانیه‌ای پخش شد مجری صحبت کرد و با یک پری رول مخاطبان به دیدن ادامه مسابقه دعوت شدند.
در نیمه دوم اما تعداد تبلیغ‌ها به 42 عدد از همان 29 برند رسید. از دقیقه 52 تا 66 به مدت 29 ثانیه شش تبلیغ وسط زمین به نمایش درآمد. بعد از آن از دقیقه 66 تا 80 تقریبا 31 تبلیغ به مدت 416 ثانیه، معادل 6 دقیقه و 56 ثانیه به نمایش درآمد و در مرحله آخر نیز 5 تبلیغ به مدت 65 ثانیه پایین لوگوی شبکه سه به تصویر کشیده شد.
95 دقیقه مسابقه 18 دقیقه تبلیغات!
در واقع در یک جمع بندی برای این میزان از تبلیغات ضد تبلیغی که زیبایی شناسی نداشت، به دلیل نمایش دائم مخاطبان را کلافه کرده بود و جامعه هدف مشخصی هم نداشت باید گفت که در مدت 95 دقیقه مسابقه، 95 تبلیغ به مدت 18 دقیقه و 24 ثانیه به نمایش درآمد که 20 تبلیغ به مدت یک دقیقه و 47 ثانیه، با نورپردزای در میانه زمین، 65 تبلیغ به مدت 14 دقیقه و 26 ثانیه به صورت زیرنویس و در نهایت 11 تبلیغ پایین لوگوی شبکه سه به مدت دو دقیقه و 11 ثانیه به نمایش درآمد.
در نهایت باید گفت اگر تبلیغات بین دو نیمه را هم محاسبه کنیمبا نمایش 111 تبلیغ به مدت 25 دقیقه بازی بازگشت پاریسن ژرمن و دورتمند به پایان رسید اما نکته اساسی ماجرا این است که این میزان از تبلیغات با این کمیت و کیفیت به بازی‌های قبلی هم مرتبط می‌شود و همچنان توضیحی برای این میزان از تبلیغات و درآمد حاصل از آن وجود ندارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/791167/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سردار رادان: رسیدگی به وضعیت حجاب مطالبه مردمی بود

اعلام محدودیت‌ تردد جاده‌ای در 2 محور چالوس و هراز | این مسیرها در تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی/جاده چالوس یک طرفه می‌شود

دلایل تاخیر امدادرسانی در حادثه مرگ دلخراش یک راننده در ساری

دارایی‌های مسدود شده ایران در بحرین به دولت پس گرفته می‌شود؟

منتظر نباش کسی برایت گل بیاورد

فرزندان شهدا نقشی تعیین کننده در اعتلای ایران اسلامی ایفا می کنند

محدودیت‌ ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات آخر هفته/ زمان قطعی یکطرفه شدن جاده محبوب شمالی مشخص شد

تجلیل از قهرمان ژیمناستیک جوانان آسیا در ساری

محدودیت‌های تردد پایان هفته در محور‌های مازندران

6 طرح سالمسازی دریا در ساری فعال می شود/ وجود 33 نقطه حادثه خیز

واشنگتن: گروه 7 نمی‌تواند درباره توقیف پول روسیه توافق کند

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

معرفی بهترین کتاب های تاریخ موسیقی

اقتصاد دریازده در مازندران

اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات آخر هفته/ زمان قطعی یکطرفه شدن چالوس مشخص شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در گفتگو با قدس: انرژی خورشیدی پول ساز است

وضعیت کیفیت هوای آمل و نکا ناسالم و آلوده است

مازندران در تسخیر ریزگردهای قره‌قومی

عامل آتش‌سوزی در طبیعت نباشیم

اینفوگرافی/ 6 رفتاری که دیگران را از شما فراری می‌دهد

اعلام محدودیت‌های تردد در جاده‌های شمال از امروز

بیایید محتاطانه به کتاب‌ها بچسبیم!

بازدید استاندار مازندران از مجموعه گاودشت بابل/ فناوری روز به یاری دامداران می‌آید

تنفس‏ مصنوعی به مستاجر‌های پایتخت

مشارکت خیرین در بخش‌های مختلف پژوهشی یک اصل است

مهاجران در راه شمال!/ ظرفیت تکمیل است

کمک سه هزار میلیاردی خیرین به پژوهشگاه رویان

پرورش 1500 راس گاو و گوسفند در مجتمع گاودشت

اساتید علوم انسانی درباره تشییع رئیسی چه می‌گویند؟ | ابراهیم فیاض: ایرانی‌ها چنگیز و تیمور را هم بخشیدند و اسم بچه‌هایشان را اسکندر می‌گذارند

روزنامه جمهوری اسلامی: دولتمردان به رسانه های منتقد بی مهری می کنند

چطور با داغ مرگ یک عزیز کنار بیاییم؟

زندگی در تراز شهدا مهم‌ترین ویژگی شهید رئیسی بود

مناسبت روز/ چهارشنبه، 9 خرداد

حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جمع بومیان جزیره

خبر خوش برای بازرگانان: تسهیل تجارت و تعالی سامانه در گمرک منطقه آزاد کیش

ماجرای قتل وحشتناک یک پاکبان وسط خیابان

حبس شدن هولناک 18 زن در آتش‌ سوزی یک باشگاه

این خیابان در تهران به نام امیرعبداللهیان شد

انتشار 2 کتاب شعر به یاد شهدای عاشورا

برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا در بنیاد شهید به یاد شهید جمهور و همراهانش

تازه‌ترین سروده افشین علا درباره تشییع پرشکوه شهدای خدمت

مادر دو شهید والامقام ‌«ماروسی» از نیشابور به فرزندان شهیدش پیوست

انقلابی در علم نجوم | اکتشاف در نور روز

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران

نشست ستاد یادواره شهدا برگزار شد

استفاده از نخبگان در مازندران رونق نگرفته است

500 ساختمان ناایمن و پرخطر در مازندران شناسایی شد

رسمی؛ نساجی مازندران در لیگ برتر ماندنی شد

غیبت عجیب حسن یزدانی در اردوی تیم ملی ؛ آقای ستاره کجاست؟