پیام مازند - فارس / مدیرکل فرودگاههای مازندران درباره پروژه بهسازی کامل باند فرودگاه ساری، گفت: این پروژه از زمان ساخت این فرودگاه در سال 1376 تاکنون عملیاتی نشده بود که طی دو ماه آینده فرآیند بهسازی باند آغاز خواهد شد.
اکبر حسنی، مدیرکل فرودگاههای استان اظهار کرد: در حالی که سالانه بیش از 40 میلیون تردد به مازندران انجام میشود، سهم حملونقل هوایی تنها یک درصد است که این رقم ناچیز باید افزایش یابد.
بازار ![]()
وی افزود: در دولت چهاردهم برنامهریزی شده است تا با توسعه پروازهای داخلی و خارجی و ارتقای زیرساختهای فرودگاهی، بهویژه در فرودگاه بینالمللی ساری، ظرفیت بالقوه استان برای ارتباط با کشورهای همسایه بهویژه حوزه اوراسیا فعال شود.
مدیرکل فرودگاههای مازندران با اشاره به پروژههای کلان دولت چهاردهم در حوزه فرودگاهی استان تصریح کرد: یکی از مهمترین طرحها پروژه بهسازی کامل باند فرودگاه ساری است که از زمان ساخت این فرودگاه در سال 1376 تاکنون عملیاتی نشده بود که این پروژه با برآورد اولیه 176 میلیارد تومان طی دو ماه آینده آغاز خواهد شد.
حسنی ادامه داد: دومین پروژه مهم، شبکه زهکشی سطوح پروازی است که از سال گذشته آغاز شده و اکنون به پیشرفت 40 درصدی رسیده است. این طرح با اعتباری نزدیک به 200 میلیارد تومان اجرا میشود تا نگهداری بهینه و جلوگیری از فرسودگی سطوح پروازی محقق شود.
وی افزود: بهسازی و توسعه فضاهای ترمینالی نیز در دستور کار قرار دارد؛ بهگونهای که در 12 هزار مترمربع فضای ترمینال فرودگاه ساری و افزوده شدن 3 هزار مترمربع فضای جدید به آن مجموعاً 15 هزار مترمربع به ظرفیت ترمینال فرودگاه ساری افزوده شود.
مدیرکل فرودگاههای مازندران با بیان اینکه تطویل باند فرودگاه ساری برای پذیرش هواپیماهای پهنپیکر در حال پیگیری است، گفت: در این راستا حدود 50 هکتار از اراضی اطراف به فرودگاه الحاق میشود.
حسنی بیان کرد: همچنین اجرای سامانه اپروچ برای نشست و برخاست ایمن هواپیماها در مرحله تأمین اعتبار قرار دارد که یکهمت اعتبار برای آن پیشبینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته افزایش پروازها در مسیرهای تهران، مشهد، شیراز و کیش محقق شد و اخیراً نیز نخستین پرواز خارجی از ساری به مقصد دبی راهاندازی شد که سرآغاز توسعه پروازهای بینالمللی استان خواهد بود.