يکشنبه ۷ تير ۱۴۰۵
گفتگو

تشدید نظارت بر سواحل مازندران؛ افزایش غرق‌شدگی در خزر نگران کننده است

تشدید نظارت بر سواحل مازندران؛ افزایش غرق‌شدگی در خزر نگران کننده است
پیام مازند - ایرنا / سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به وقوع چند حادثه غرق‌شدگی در مناطق ممنوعه، نسبت به شنا خارج از محدوده‌های مجاز هشدار ...
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایرنا / سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به وقوع چند حادثه غرق‌شدگی در مناطق ممنوعه، نسبت به شنا خارج از محدوده‌های مجاز هشدار داد و بر تشدید نظارت در سواحل تأکید کرد.
مصطفی سوادکوهی روز یکشنبه در نشست مدیریت سواحل مازندران در ساری با اشاره به وقوع حوادث غرق‌شدگی در سواحل استان، از بسیج تمامی ظرفیت‌های اجرایی برای تأمین ایمنی سواحل در ایام تعطیلات خبر داد و از گردشگران خواست تنها در محدوده طرح‌های سالم‌سازی دریا شنا کنند.
وی با ابراز تأسف از وقوع حوادث اخیر اظهار کرد: با وجود اطلاع‌رسانی‌های گسترده، نصب تابلوهای هشداردهنده و اعلام ممنوعیت شنا در نقاط حادثه‌خیز، همچنان برخی از هموطنان با ورود به مناطق غیرایمن، جان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.
این مقام مسوول با اشاره به جان‌باختن تعدادی از گردشگران در مناطق ممنوعه ساحلی افزود: حفظ جان مردم مهم‌ترین اولویت مسئولان است و بر اساس دستور استاندار مازندران، تمامی ظرفیت‌های استان برای پیشگیری از حوادث و ارتقای ایمنی سواحل به کار گرفته شده است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تأکید کرد: حتی یک مورد غرق‌شدگی نیز برای مجموعه مدیریت استان قابل قبول نیست و همه دستگاه‌های مسئول با تمام توان در مسیر کاهش این حوادث تلاش می‌کنند.
سوادکوهی از بهره‌گیری گسترده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای افزایش آگاهی عمومی خبر داد و گفت: اطلاع‌رسانی مستمر درباره مخاطرات شنا در مناطق ممنوعه با هدف پیشگیری از حوادث در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به گستردگی نوار ساحلی مازندران افزود: استان دارای ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی است و به دلیل وسعت این محدوده، امکان استقرار نیروهای امدادی و نظارتی در تمامی نقاط وجود ندارد. از این‌رو، مهم‌ترین عامل بروز حوادث، ورود افراد به خارج از محدوده طرح‌های سالم‌سازی دریاست.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در پایان اعلام کرد: با دستور استاندار، فرمانداران شهرستان‌های ساحلی موظف به تشدید نظارت بر سواحل شده‌اند و تمامی دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدماتی در ایام تعطیلات در آماده‌باش کامل قرار دارند تا امنیت، آسایش و آرامش مسافران و شهروندان تأمین شود.


نظرات شما