قطار ملی؛ برآیند توان وطنی/ 14
خرید 420 دستگاه واگن بخشی از نیاز تهران را برطرف می کند
پنجشنبه 19 فروردين 1400 - 11:51:21
|
|
پیام مازند - شهر: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه حدود 30 درصد از اتوبوسهای بخش خصوصی به علت درآمدهای پایین، فعالیت نمیکنند، افزود: اگر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سه-چهار ماه آینده اجرا نشود شرایط برای همه سختتر خواهد شد
به گزارش خبرنگار شهر، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پنجشنبه -19 فروردین 1399- در حاشیه آیین رونمایی از نخستین قطار ملی مترو، ضمن اشاره به افزایش 85 درصدی عمق داخلی سازی، گفت: این اقدام نشان میدهد که صنعت داخلی ایران میتواند خودکفا و اشتغال زا باشد. ساخت یک رام قطار ملی نشان داد که میتوان نیاز سایر متروهای کلانشهرهای کشور را به جز تهران که نیاز به دو هزار دستگاه واگن دارد را برطرف کرد. او در ادامه تأکید کرد: پس از دریافت لایسنسها و تأییدیههای بین المللی که در دستور کار 4 ماه پیش روی مدیریت شهری قرار دارد، دولت و شهرداریها باید بتوانند سفارش لازم برای انبوه سازی قطار ملی را داشته باشند. معاون شهردار تهران ضمن اشاره به قرارداد 105 دستگاهی واگن مترو، گفت: امید است که دولت 420 دستگاه واگن از محل دو هزار دستگاه واگنی که برای کلانشهرها وعده داده بود را به سرانجام برساند. 630 دستگاه واگن سهم تهران بود که قرارداد آن با چین منعقد شد اما در سه سال گذشته هیچ اتفاقی برای آن رخ نداد. اگر قرارداد خرید 420 دستگاه واگن با قرارداد قطار ملی تنظیم شود، نیازهای مدیریت شهری تاحدودی برطرف میشود و از آنطرف هم صنعت واگن سازی در کشور رونق داده خواهد شد. هاشمی درباره اوراق مشارکت 1398 و 1399، توضیح داد: حدود 420 میلیارد تومان از اوراق مشارکت 1398 باقی مانده است. اگر بانک رفاه این مبلغ را پیش از سال 1400 به مدیریت شهری تحویل میداد، چهار ایستگاه مترو به بهره برداری میرسید. متأسفانه بانک رفاه، وثیقههای شهرداری تهران را به عنوان سند قطعی زدن قلمداد میکند. سختگیریهای بانک رفاه به میزانی زیاد است که مدیریت شهری نتوانست در مجموع 12 ایستگاه مترو را افتتاح کند و تنها 9 عدد ایستگاه سال گذشته افتتاح شد. با معرفی املاک جدید به بانک رفاه، امید است که هرچه سریعتر پول به حساب شهرداری واریز شود. او در ادامه، بیان کرد: 1859 میلیارد تومان از اوراق مشارکت 1399 برای مترو تهران و 450 میلیارد تومان برای اتوبوسرانی با عاملیت بانک شهر نهایی شده است. همچنین تلاش میشود که 300 میلیارد تومان برای واگن تهران دریافت شود. در مجموع 2600 میلیارد تومان میتواند تمامی اهداف مدیریت شهری در مترو و اتوبوسرانی تأمین کند. امید است که این اقدامات تأثیر مثبتی در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رفع خطر از شهروندان داشته باشد. معاونحملونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اجرا و اعمال نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس و مترو گفت: تمامی نرخ گذاریها درخصوص تاکسی، اتوبوس، مترو، پارک حاشیهای و طرح ترافیک در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شده و به موقع به تأیید فرمانداری، استانداری و وزارت کشور رسید. تاریخ اجرای افزایش قیمتها نیز از یکم اردیبهشت 1400، خواهد بود. به هیچ عنوان این مصوبات تغییر نخواهد یافت. معیشت رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی بشدت دچار مشکل است و مدیریت شهری اجازه ندارد حقوق رانندگان را کاهش دهد. عدم فعالیت 30 درصد از اتوبوسهای بخش خصوصی هاشمی با اعلام اینکه حدود 30 درصد از اتوبوسهای بخش خصوصی به علت درآمدهای پایین، فعالیت نمیکنند، افزود: اگر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سه-چهار ماه آینده اجرا نشود شرایط برای همه سختتر خواهد شد. به گفته او؛ توافق استانداری و شهرداری و ... این است که اعمال افزایش نرخ حملونقل عمومی از یکم اردیبهشت 1400 انجام شود. معاون شهردار تهران با بیان اینکه اگر در حملونقل عمومی تحت حمایت دولت قرار نگیرد و نباشد، وضعیت نسبت به امروز برای همه سختتر خواهد شد، گفت: حمایتهای دولت در چهار ماه گذشته قابل تقدیر است. امید است که سال 1400، سال توسعه بیشتر حمل و نقل عمومی تهران باشد. خبرنگار: ملیکا هاشمی
http://www.Mazan-Online.ir/fa/News/198624/خرید-420-دستگاه-واگن-بخشی-از-نیاز-تهران-را-برطرف-می-کند
|