دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۴
فرهنگی

مطالبه جدی آموزش و پرورش گلوگاه: بازآفرینی مدارس فرسوده با اولویت مناطق کم‌برخوردار

مطالبه جدی آموزش و پرورش گلوگاه: بازآفرینی مدارس فرسوده با اولویت مناطق کم‌برخوردار
پیام مازند -
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛فاطمه اصغر نژاد، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه، در پاسخ به پرسش روابط عمومی مبنی بر مطالبه اصلی این اداره از مسئولان کشوری، بر ضرورت اجرای برنامه ملی «بازآفرینی مدارس فرسوده» تأکید کرد.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان گلوگاه 12 مدرسه با قدمتی بالای 40 سال وجود دارد که از نظر ایمنی تهدیدی جدی محسوب می‌شوند، گفت:«این پروژه باید با تأمین بودجه ویژه و نظارت دقیق دنبال شود. برای تحقق عدالت آموزشی نیز ضروری است مدارس روستایی از امکانات آموزشی برابر بهره‌مند شوند و توزیع عادلانه تجهیزات و نیروی انسانی صورت گیرد.»
سرپرست آموزش و پرورش گلوگاه در پاسخ به این پرسش که چه الگوی موفقی در منطقه قابلیت تعمیم به سایر نقاط کشور دارد، از طرح «مدرسه و کارگاه» در هنرستان‌های شهرستان نام برد.
او توضیح داد:«در این طرح، کارگاه‌های صنایع تولیدی در رشته‌های مختلف همچون صنایع چوب، ساختمان (تولید مصنوعات بتنی)، الکترونیک (نصب دوربین مداربسته و حسگرهای اطفای حریق) و خیاطی (تولید لباس فرم و لباس کارگاه) در خود مدرسه راه‌اندازی شد. دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری مهارت‌های تخصصی، توانستند محصولات خود را به فروش برسانند.»
اصغرنژاد این طرح را عاملی مهم در افزایش انگیزه تحصیل و ایجاد درآمد جانبی برای خانواده‌ها دانست و افزود: این الگو می‌تواند در مناطق روستایی، عشایری و شهری دیگر نیز اجرایی شود.


نظرات شما