دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۴
فرهنگی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سی و هشتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور؛

مهمترین درمان کیفیت آموزش‌وپرورش، توجه ویژه به معلمان است

مهمترین درمان کیفیت آموزش‌وپرورش، توجه ویژه به معلمان است
پیام مازند - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سی و هشتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: مهم‌ترین درمان کیفیت آموزش پرورش ایران، توجه ویژه به معلمان است.
  بزرگنمايي:

پیام مازند - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سی و هشتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: مهم‌ترین درمان کیفیت آموزش پرورش ایران، توجه ویژه به معلمان است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا منادی؛ رئیس کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس، امروز دوشنبه 27 مرداد در سی و هشتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور، با تأکید بر توجه به بهره‌وری در آموزش‌و‌پرورش، اظهار کرد: از جمله مصادیق بهره‌وری، آموزش مهارت به دانش‌آموزان است و باید 50 درصد آموزش و پرورش متوسطه به سمت مهارت حرکت کند و در کنار آن نیز هر دانش‌آموز، یک مهارت بیاموزد .
وی با اشاره به شروع آموزش از سن پایین‌تر گفت: در این حالت دانش‌آموز همان 12 سال درس می‌خواند اما 17 سالگی فارغ‌التحصیل می‌شود و زودتر وارد بازار کار می‌شود و این بهره‌وری است .
منادی با اشاره به مشکلات شبکه شاد، خاطرنشان کرد: 400 سرور برای شبکه شاد نیاز داریم که چرا که اگر یک اتفاق در کشور بیفتند، دستمایه و سرمایه است .
وی ادامه داد: در زمان اتفاقات، 17 میلیون دانش‌آموز، یک میلیون معلم با 108 هزار مدرسه وارد شاد می‌شوند و با کمبود سرور نمی‌تواند کار کند‌ .
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی از مصادیق بهره‌وری که تأکید دارم معیشت معلم است. مهم‌ترین درمان کیفیت آموزش پرورش ایران، توجه ویژه به معلمان است یعنی هر چقدر برای معلم هزینه کنیم، هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است .
وی تصریح کرد: باید معلم را ویژه ببینیم‌ اگر معلم در جامعه عزیز باشد، مملکت شکوفا می شود .
منادی درباره وضعیت نیروهای سرایدار و خدمتگزار، ادامه داد: برای افزایش حقوق نیروهای سرایدار و خدمتگزار در مجلس خیلی تلاش کردیم و افزایش خوبی را شاهد بودیم چرا که بابای مدرسه جزو زنجیره تأمین آموزش است.


نظرات شما